Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lielle schreef:oke, dan snap ik wat je bedoelt en dat ben ik wel met je eens. Je formuleert het nogal negatief, maar ik denk idd dat je alle sporten doet omdat je daar zelf plezier aan beleeft. En ik denk dat je risico's mag nemen (ook voor je paard) mits je dat verantwoord blijft doen. Ik heb alleen het idee dat jij iets al veel eerder als niet meer verantwoord ziet dan ik. Kom je regelmatig op een cross? (Niet als aanval, interesse).
paardje2005 schreef:Lielle schreef:oke, dan snap ik wat je bedoelt en dat ben ik wel met je eens. Je formuleert het nogal negatief, maar ik denk idd dat je alle sporten doet omdat je daar zelf plezier aan beleeft. En ik denk dat je risico's mag nemen (ook voor je paard) mits je dat verantwoord blijft doen. Ik heb alleen het idee dat jij iets al veel eerder als niet meer verantwoord ziet dan ik. Kom je regelmatig op een cross? (Niet als aanval, interesse).
ik vind risico's geen probleem, zolang je het met je eigen leven doet. als je het met een ander levendwezen doet vind ik het ietsje minder. zolang het verantwoord is heb ik er geen problemen mee. maar nat gras en slecht weer vind ik niet verantwoord. ben met rijden al paar keer bijna ondersteboven gegaan op nat gras. en dat was beetje hobbelen.
vroeger ging ik wel regelmatig kijken. maar als ik dan 4/5 paarden tegen een boomstronk omhoog zag springen omdat ze het niet aankonden om direct vanuit waterplas berg op over boomstronk heen te springen. dan is de lol er voor mij wel af hoor.
maar dat is al jaren geleden. zie het nog wel eens op tv.
wil zodra het hier weer eens in de buurt is weer eens live gaan kijken, misschien is er in de jaren wel wat verandert.maar denk het niet
Lielle schreef:Volgens mij neem je risico's op het moment dat je iets gaat doen met je paard. Hij kan ook aantikken met longeren in de binnenbak en zijn kootbeen breken. Daarom blijf ik van mening dat zolang je verantwoord bezig bent, je wel risico's mag nemen. Ik ben het trouwens absoluut niet met je eens over nat gras, dat is pas onverantwoord als je zonder schroeven met ijzers op lang gras rijdt, en dan ook nog eens lomp gaat sturen. Een paard in balans met kalkoenen op een normale lengte mag daar geen last van hebben.
Ik weet niet waar je woont, maar ik wil je best op de hoogte houden.
Suusje92 schreef:Jeetje wat erg:O Haar hoofd ligt gewoon onder het paard. Ik ben ok 1 keer zo gevallen maar kwam er gellukig goed vanaf,
Cassidy schreef:nelis schreef:
Niet helemaal mee eens. SGW heeft wel degelijk een hogere risicofactor. Als de bodem te nat en te glibberig was had de wedstrijdleiding moeten ingrijpen. Als de hindernis niet vast had gestaan had het paard er ook niet aan kunnen blijven hangen. Van je paard vallen, of met je paard vallen kan iedereen iedereen gebeuren, maar het paard bij de val op je krijgen is deze ruiter fataal geworden.
CarpeDiem schreef:Als allereerste:
Veel sterkte voor nabestaanden, en betrokkenen.
Een domper op wat een mooi evenement had moeten worden.
Helaas is het idd het risico van de sport!
Niettemin vind ik dat als je goed getraind, met juiste materialen,instelling en begeleiding deze sport beoefent je niets te verwijten valt.
Vriendin van me zei ooit tijdens een cross tegen me:
'áls ik ooit verongeluk tijdens een cross, onthoud dan dat ik in elk geval tot het laatste moment heb gedaan wat ik en mijn paard geweldig vonden". Tóen kon ik niet begrijpen wat ze daarmee zei, maar nu kan ik me daar volledig in vinden. Áls mijn tijd ooit zou komen, dan laat mij maar van me paard sodemieteren in de cross, dan ben ik in mijn harnas (of bodyprotector) gestorven!!
LiNdA1986 schreef:Vreselijk zeg!
gemma92 schreef:CarpeDiem schreef:Als allereerste:
Veel sterkte voor nabestaanden, en betrokkenen.
Een domper op wat een mooi evenement had moeten worden.
Helaas is het idd het risico van de sport!
Niettemin vind ik dat als je goed getraind, met juiste materialen,instelling en begeleiding deze sport beoefent je niets te verwijten valt.
Vriendin van me zei ooit tijdens een cross tegen me:
'áls ik ooit verongeluk tijdens een cross, onthoud dan dat ik in elk geval tot het laatste moment heb gedaan wat ik en mijn paard geweldig vonden". Tóen kon ik niet begrijpen wat ze daarmee zei, maar nu kan ik me daar volledig in vinden. Áls mijn tijd ooit zou komen, dan laat mij maar van me paard sodemieteren in de cross, dan ben ik in mijn harnas (of bodyprotector) gestorven!!
het blijft altijd een gevaarlijke sport en er kan altijd iets onverwachts gebeuren waardoor je valt.
of je nou goed getraint ben en de beste spullen hebt,, het kan altijd blijven gebeuren
Nadua schreef:
Het paard kan met een heel laag hindernisje ook met zn benen in de balk blijven hangen. En zo over de kop gaan. Dus het hoeft echt niet aan de vaste hindernissen te liggen