Ruiter verongelukt bij Asian Games

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Ruiter verongelukt bij Asian Games

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:04

oke, dan snap ik wat je bedoelt en dat ben ik wel met je eens. Je formuleert het nogal negatief, maar ik denk idd dat je alle sporten doet omdat je daar zelf plezier aan beleeft. En ik denk dat je risico's mag nemen (ook voor je paard) mits je dat verantwoord blijft doen. Ik heb alleen het idee dat jij iets al veel eerder als niet meer verantwoord ziet dan ik. Kom je regelmatig op een cross? (Niet als aanval, interesse).

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:15

Lielle schreef:
oke, dan snap ik wat je bedoelt en dat ben ik wel met je eens. Je formuleert het nogal negatief, maar ik denk idd dat je alle sporten doet omdat je daar zelf plezier aan beleeft. En ik denk dat je risico's mag nemen (ook voor je paard) mits je dat verantwoord blijft doen. Ik heb alleen het idee dat jij iets al veel eerder als niet meer verantwoord ziet dan ik. Kom je regelmatig op een cross? (Niet als aanval, interesse).

ik vind risico's geen probleem, zolang je het met je eigen leven doet. als je het met een ander levendwezen doet vind ik het ietsje minder. zolang het verantwoord is heb ik er geen problemen mee. maar nat gras en slecht weer vind ik niet verantwoord. ben met rijden al paar keer bijna ondersteboven gegaan op nat gras. en dat was beetje hobbelen.

vroeger ging ik wel regelmatig kijken. maar als ik dan 4/5 paarden tegen een boomstronk omhoog zag springen omdat ze het niet aankonden om direct vanuit waterplas berg op over boomstronk heen te springen. dan is de lol er voor mij wel af hoor.
maar dat is al jaren geleden. zie het nog wel eens op tv.

wil zodra het hier weer eens in de buurt is weer eens live gaan kijken, misschien is er in de jaren wel wat verandert.maar denk het niet

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:49

Volgens mij neem je risico's op het moment dat je iets gaat doen met je paard. Hij kan ook aantikken met longeren in de binnenbak en zijn kootbeen breken. Daarom blijf ik van mening dat zolang je verantwoord bezig bent, je wel risico's mag nemen. Ik ben het trouwens absoluut niet met je eens over nat gras, dat is pas onverantwoord als je zonder schroeven met ijzers op lang gras rijdt, en dan ook nog eens lomp gaat sturen. Een paard in balans met kalkoenen op een normale lengte mag daar geen last van hebben.

Ik weet niet waar je woont, maar ik wil je best op de hoogte houden.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:36

paardje2005 schreef:
Lielle schreef:

ik vind risico's geen probleem, zolang je het met je eigen leven doet. als je het met een ander levendwezen doet vind ik het ietsje minder. zolang het verantwoord is heb ik er geen problemen mee. maar nat gras en slecht weer vind ik niet verantwoord. ben met rijden al paar keer bijna ondersteboven gegaan op nat gras. en dat was beetje hobbelen.

vroeger ging ik wel regelmatig kijken. maar als ik dan 4/5 paarden tegen een boomstronk omhoog zag springen omdat ze het niet aankonden om direct vanuit waterplas berg op over boomstronk heen te springen. dan is de lol er voor mij wel af hoor.
maar dat is al jaren geleden. zie het nog wel eens op tv.

wil zodra het hier weer eens in de buurt is weer eens live gaan kijken, misschien is er in de jaren wel wat verandert.maar denk het niet

Als je het leven van een ander levend wezen niet op het spel wil zetten kun je beter maar op je stoel in huis blijven zitten. Als je namelijk auto rijd kun je bijvoorbeeld ook een ongeluk veroorzaken of wat dan ook!!
Ik vind het onzin dat nu naar een ongeval weer gezegd wordt dat sgw gevaarlijk voor de paarden is. Het heeft miss wel een iets verhoogde risicofactor, maar de paarden die aan sgw deelnemen zijn vaak veel beter in hun koppie(veel vrolijker) dan paarden die altijd dressuurmatig gereden worden of springmatig.
op tv laten ze trouwens meestal ook de meest spectaculaire dingen zien, waardoor het lijkt alsof er altijd is mis gaat tijdens een sgw.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:41

Lielle schreef:
Volgens mij neem je risico's op het moment dat je iets gaat doen met je paard. Hij kan ook aantikken met longeren in de binnenbak en zijn kootbeen breken. Daarom blijf ik van mening dat zolang je verantwoord bezig bent, je wel risico's mag nemen. Ik ben het trouwens absoluut niet met je eens over nat gras, dat is pas onverantwoord als je zonder schroeven met ijzers op lang gras rijdt, en dan ook nog eens lomp gaat sturen. Een paard in balans met kalkoenen op een normale lengte mag daar geen last van hebben.

Ik weet niet waar je woont, maar ik wil je best op de hoogte houden.

ik woon in het hoge noorden. Lachen niet echt interessant sgw terrein. alleen vlak land.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:41

Als allereerste:
Veel sterkte voor nabestaanden, en betrokkenen.
Een domper op wat een mooi evenement had moeten worden.

Helaas is het idd het risico van de sport!

Niettemin vind ik dat als je goed getraind, met juiste materialen,instelling en begeleiding deze sport beoefent je niets te verwijten valt.
Vriendin van me zei ooit tijdens een cross tegen me:
'áls ik ooit verongeluk tijdens een cross, onthoud dan dat ik in elk geval tot het laatste moment heb gedaan wat ik en mijn paard geweldig vonden". Tóen kon ik niet begrijpen wat ze daarmee zei, maar nu kan ik me daar volledig in vinden. Áls mijn tijd ooit zou komen, dan laat mij maar van me paard sodemieteren in de cross, dan ben ik in mijn harnas (of bodyprotector) gestorven!!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:00

Jeetje wat erg:O Haar hoofd ligt gewoon onder het paard. Ik ben ok 1 keer zo gevallen maar kwam er gellukig goed vanaf, Ach gut

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:30

heel erg jammer.
veel sterkte aan de familie toegewenst

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:32

Wat vreselijk!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:47

Suusje92 schreef:
Jeetje wat erg:O Haar hoofd ligt gewoon onder het paard. Ik ben ok 1 keer zo gevallen maar kwam er gellukig goed vanaf, Ach gut

volgns mij was het een man?
ben ook gevallen een paar x Knipoog
van de 12jaar, 1x niet zo fijn ik was verlamt

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:12

Cassidy schreef:
nelis schreef:

Niet helemaal mee eens. SGW heeft wel degelijk een hogere risicofactor. Als de bodem te nat en te glibberig was had de wedstrijdleiding moeten ingrijpen. Als de hindernis niet vast had gestaan had het paard er ook niet aan kunnen blijven hangen. Van je paard vallen, of met je paard vallen kan iedereen iedereen gebeuren, maar het paard bij de val op je krijgen is deze ruiter fataal geworden.

Het paard kan met een heel laag hindernisje ook met zn benen in de balk blijven hangen. En zo over de kop gaan. Dus het hoeft echt niet aan de vaste hindernissen te liggen Haha!
[/quote]

maar met een vaste hindernis kan het wel vaker voorkomen ,, maar kben ut tog ook wel met jouw eens dat het ook wel gewoon met een losse hindernis kan gebeuren,, heb ik zelf ook wel eens mee gemaakt namelijk:O..
het kan eigenlijk gewoon over al en altijd gebeuren!.. khad ook een keer dat ik gewoon naast een paard liep en dat paard viel ineens zomaar op de grond XD .. niet omdat die geen krachten meer had ofsow,, maar ze struikelde gewoon Tong uitsteken

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:16

CarpeDiem schreef:
Als allereerste:

Niettemin vind ik dat als je goed getraind, met juiste materialen,instelling en begeleiding deze sport beoefent je niets te verwijten valt.
'áls ik ooit verongeluk tijdens een cross, onthoud dan dat ik in elk geval tot het laatste moment heb gedaan wat ik en mijn paard geweldig vonden". Tóen kon ik niet begrijpen wat ze daarmee zei, maar nu kan ik me daar volledig in vinden. Áls mijn tijd ooit zou komen, dan laat mij maar van me paard sodemieteren in de cross, dan ben ik in mijn harnas (of bodyprotector) gestorven!!

het blijft altijd een gevaarlijke sport en er kan altijd iets onverwachts gebeuren waardoor je valt.
of je nou goed getraint ben en de beste spullen hebt,, het kan altijd blijven gebeuren Lachen

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:25

Bloos! OMG wat erg!!
Heel veel sterkte voor de Nabestaande..

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:31

vreselijk ziets......

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:56

Jeetje echt heel erg zeg. Ik denk dat SGW wel een risicovolle sport is, maar springen vind ik af en toe ook link en met dressuur kun je ook vallen
In de auto kan je ook een ongeluk krijgen, op de fiets ook.
Dan kan je niets meer doen.
Maar het blijft vreselijk, ook voor nabestaanden Scheve mond

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:18

Wat zielig! Paardrijden is gevaarlijk, elke tak van de sport, zelfs buitenrijden kan heel gevaarlijk zijn. Maar al is het gevaarlijk, je verwacht het gewoon niet. Zowel als de ruiter of het paard omkomt is het heel zwaar. Ik vind het raar dat de Asian Games hier zo weinig aandacht aan besteden (het eventing ging zelfs gewoon door!). Ik vind dat ze meer respect hadden kunnen tonen, dit is behoorlijk tragisch.

eejlienu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:22

LiNdA1986 schreef:
Vreselijk zeg!

ja! die foto is ook vet erg! jah okee, die ongelukken liggen in een klein hoekje, maar 't is wel heftig!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:25

ik snap niet dat mensen hier gaan discussieren over de risico's van sgw,het feit blijft dat deze man overleden is aan zijn verwondingen en dat is verschrikkelijk,sterkte aan zijn nabestaanden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:30

Helaas ontstaat zo'n discussie nog elke keer als er iets gebeurt tijdens Eventing. Dat zal waarschijnlijk altijd zo blijven. Je hebt voorstanders en je hebt tegenstanders.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:34

jawel,maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig om daarover te gaan zeuren in zo'n nieuwstopic,maar idd meningen zullen verdeeld blijven,alleen vind ik persoonlijk niet dat zo'n topic is bedoeld daarvoor.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:05

gemma92 schreef:
CarpeDiem schreef:
Als allereerste:

het blijft altijd een gevaarlijke sport en er kan altijd iets onverwachts gebeuren waardoor je valt.
of je nou goed getraint ben en de beste spullen hebt,, het kan altijd blijven gebeuren Lachen

Het is geen gevaarlijke sport, het is een risicovolle sport Knipoog das iets anders. Waarmee ik je niet aan wil vallen, alleen wil verbeteren...

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:00

pfff verschrikkelijk dat dit gebeurd is...

de eventing wordt weer in een slecht daglicht gesteld en vind dat echt jammer... eventing heeft risico's maar de paarden zijn er echt voor getraind en zeker op zo een hoog niveau.
als je naar een wedsrijd gaat kijken zie je de meeste paarden in de startbox staan trappelen omdat ze blij zijn om te vertrekken... de ruiters weten wat hun paarden aankunnen...

ik heb ook al heel wat 3* en 4* gezien en rij zelf ook eventing dus weet waarover ik spreek.

MaRcIaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:33

oh bahh... ja idd dat hoofd licht gewoon onder het paard enz..
ik vind het naar om naar te kijken.

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:53

echt erg.
maar mensen vergeten hoeveel paarden er al zijn afgemaakt bij een sgw wedstrijd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 00:10

Nadua schreef:

Het paard kan met een heel laag hindernisje ook met zn benen in de balk blijven hangen. En zo over de kop gaan. Dus het hoeft echt niet aan de vaste hindernissen te liggen Haha!

Maar bij een gewone hindernis valt de balk wel heel snel uit de lepels, dit gebeurt overigens niet bij een cross hindernis.

Lijkt me geen leuke, zag in de krant vandaag al meer foto's staan, gewoon verticaal neerkomen en dan omklappen, recht op de ruiter, jee niets voor mij hoor.