daniella74 schreef:Vooropgesteld dat ik waardeer dat mensen groot financieel risico willen lopen voor de sport, maak je mij niet wijs dat mensen die een springpaard internationaal (laten) uitbrengen dat altijd alleen uit pure liefde voor de sport doen, uiteindelijk wil je er iets aan verdienen in geld of natura als promotie/ naamsbekendheid. Neemt niet weg dat er zonder deze mensen idd geen topsport en geen medailles zouden zijn maar waar ligt de grens ook inzake het springpaardenfonds dat nooit tegen deze bedragen op zal kunnen.
er komt wel iets voor terug
Shutterfly bvb won in
2003-239.015€
2004-261.805€
2005-360.836€
dus bovenal dat die mensen geld "teveel" hebben , roem als eigenaar hebben en een hart hebben voor de sport komt er toch aardig wat binnen ook

L.Beerbaum's paarden zijn bvb stuk voor stuk van één enkel echtpaar en wees maar gerust dat die er dik aan verdienen en heel veel spass hebben op concours ...
Heb zelf meegemaakt dat mijn merrie op een bepald ogenblik 69 ste stond op de wereldranglijst van het springen en je kan niet beschrijven hoe ongelooflijk dat aanvoelt zo op concours