Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:34

Cristina schreef:
Zou er dan een Sale plaatsvinden ?? Dan weet je toch niet welk paard je krijgt..ze hebben geen afstamming en ze lijken allemaal op elkaar en uitproberen kun je ook niet want ze zijn immers "wild"

De paarden zijn niet wild maar gewoon groen. Waarschijnlijk vergelijkbaar met paarden die uit de opfok komen.
Als er een sale zou komen zou je in ieder geval wel de mogelijkheid en de tijd krijgen om het karakter van het paard te peilen lijkt me.
Verder is het net zo als met de koop van ieder groen paard, dat moet je afwachten.
En als het goed is zijn de paarden tegen die tijd wel gechipt, dus weet je heus wel welk paard je krijgt.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:34

Yes...kunnen we weer rustig gaan slapen

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:37

ThePast03 schreef:
Cristina schreef:
Zou er dan een Sale plaatsvinden ?? Dan weet je toch niet welk paard je krijgt..ze hebben geen afstamming en ze lijken allemaal op elkaar en uitproberen kun je ook niet want ze zijn immers "wild"

De paarden zijn niet wild maar gewoon groen. Waarschijnlijk vergelijkbaar met paarden die uit de opfok komen.
Als er een sale zou komen zou je in ieder geval wel de mogelijkheid en de tijd krijgen om het karakter van het paard te peilen lijkt me.
Verder is het net zo als met de koop van ieder groen paard, dat moet je afwachten.
En als het goed is zijn de paarden tegen die tijd wel gechipt, dus weet je heus wel welk paard je krijgt.

Tja het chipnummer is niet duidelijk aan de buitenkant te lezen.....maar laten we er maar niet te veel over zeuren....er is weinig markt voor deze paardjes

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:09

Sjoert schreef:
pascha7 schreef:
Verdrietig de eigenaar ook niet schuldig dan Verward

Moet die man per se schuldig zijn dan? Verward

Hmm heb ik over nagedacht Sjoert ...of hij aan wat er in Marrum gebeurd is met de paarden schuldig is zullen ze moeten onderzoeken ...

Feit is gewoon dat hij wel zich schuldig maakt (heeft gemaakt) aan aan het niet houden van zijn vee volgens de juiste richtlijnen ........(dan druk ik me heel zachtjes uit)

Enne die prachtige foto`s nu van friesjes in een loopstal met een bult kuil ervoor (dit is echt niet het voorbeeld hoe zijn paarden gehouden worden zuiver en alleen een promotiefoto van kijk eens ik doe het goed ......Tenmiste als die bij hem thuis genomen is dat weet ik niet heb ik niet helemaal mee gekregen Bloos ???)................ voor wortels rapen enz ..........whahahaahahhahahha Rolleyes hij flikt het gewoon weer ....... Rock-on, dudes! tja sommige mensen komen overal mee weg .....
Koe

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:59

hoera schreef:
Hmm heb ik over nagedacht Sjoert ...of hij aan wat er in Marrum gebeurd is met de paarden schuldig is zullen ze moeten onderzoeken ...

Feit is gewoon dat hij wel zich schuldig maakt (heeft gemaakt) aan aan het niet houden van zijn vee volgens de juiste richtlijnen ........(dan druk ik me heel zachtjes uit)

Enne die prachtige foto`s nu van friesjes in een loopstal met een bult kuil ervoor (dit is echt niet het voorbeeld hoe zijn paarden gehouden worden zuiver en alleen een promotiefoto van kijk eens ik doe het goed ......Tenmiste als die bij hem thuis genomen is dat weet ik niet heb ik niet helemaal mee gekregen Bloos ???)................ voor wortels rapen enz ..........whahahaahahhahahha Rolleyes hij flikt het gewoon weer ....... Rock-on, dudes! tja sommige mensen komen overal mee weg .....
Koe

ik quote mezelf ff n.a.v. deze post....

Citaat:
het lijkt me toch beter op zijn plek als het AID eens zou bellen met de mensen die daadwerkelijk weten hoe het bij die man toegaat....i.p.v. mensen te bellen die door emotie heftig reageren door wat ze gelezen en gehoord hebben.

Er zijn verscheidene bokkers die weten hoe het daar aan toe gaat (al jaren!!)....

Dus AID...maak een boktaccount aan en pb deze mensen...dat zal jullie beeld onaangenaam helder maken denk ik

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:21

djuno schreef:
hoera schreef:

Koe

ik quote mezelf ff n.a.v. deze post....

Citaat:
het lijkt me toch beter op zijn plek als het AID eens zou bellen met de mensen die daadwerkelijk weten hoe het bij die man toegaat....i.p.v. mensen te bellen die door emotie heftig reageren door wat ze gelezen en gehoord hebben.

Er zijn verscheidene bokkers die weten hoe het daar aan toe gaat (al jaren!!)....

Dus AID...maak een boktaccount aan en pb deze mensen...dat zal jullie beeld onaangenaam helder maken denk ik

Tja Djuun ik weet het niet meid .... Er is al zo vaak melding gedaan ....ik hoop echt dat er nu serieuse stappen ondernomen worden ...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:26

hoera schreef:

Tja één keer schuldig :altijd schuldig.... toch??

Dat betekent dus ook één keer een ongeluk veroorzaakt: nooit meer autorijden
één keer winkeldiefstal: nooit meer winkelen
één keer te hard rijden: nooit meer autorijden
één keer zonder achterlicht op je fiets: weg fiets

Ongeacht of je beboet bent daarvoor....want dat is de boer ook.....

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:27

slimmerik schreef:
hoera schreef:

*GAAP*

Gaaaap

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:45

Cristina schreef:
Ik bedoel hiermee dat mensen meteen gaan roepen dat ze zo'n paard willen. Ik denk altijd een poos na voordat ik een paard koop. Het nl geen pakje boter. Het is een dier die je tot zijn dood wilt houden en verzorgen en niet effe in een bevlieging koopt. Je hebt er nl niets aan. Niet als sportpaard, niet als fokpaard en voor de manege gaat tie ook niet weg.En hopelijk issie goed op de benen anders heb je helemaal geen plezier van zo'n dier en moet hij alsnog naar de sl.......
zo'n 15 jaar stallingskosten tikt ook aan. En wat als je hem niet meer KAN verzorgen....wat voor toekomst krijgt hij dan??

HELEMAAL mee eens!!!! OK dan!
Vandaar dat we in het vorige topic over die veiling aan het verzinnen waren.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:45

slimmerik schreef:
hoera schreef:

ik denk niet dat Hoera het hier heeft over één keer....dus gaan jouw stellingen niet helemaal op

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:49

Er zijn ook mensen die wel erover nadenken en er de ruimte ,geld enz..voor hebben hoor!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:50

Nee, maar niemand kan aangeven over hoeveel keer het gaat. Op TV werd aangegeven dat het om één keer gaat en de rest komt gewoon uit het geruchten circuit.

En als die boer idd meerdere keren érnstige overtredingen had gemaakt dan waren de paarden nu echt niet direct naar hem teruggegaan hoor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:52

Firegurl schreef:
Er zijn ook mensen die wel erover nadenken en er de ruimte ,geld enz..voor hebben hoor!

Die mensen kunnen ook gewoon naar hem toegaan. Hij is handelaar dus verkoopt ze ook wel. Alleen wil hij de paardjes even rust gunnen. Mensen uit de buurt die een paardje wilden kopen heeft hij geadviseerd over twee weken terug te komen.....

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:55

slimmerik schreef:
Nee, maar niemand kan aangeven over hoeveel keer het gaat. Op TV werd aangegeven dat het om één keer gaat en de rest komt gewoon uit het geruchten circuit.
En als die boer idd meerdere keren érnstige overtredingen had gemaakt dan waren de paarden nu echt niet direct naar hem teruggegaan hoor.

Hoera is niet een persoon die dingen beweert op grond van geruchten!!!! Een pb'tje richting haar kant zou ook zeer verhelderend voor jou zijn!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:58

slimmerik schreef:

Ben benieuwd naar welke zender jij gekeken hebt dan?
Waar ik naar keek werd gezegt dat hij meerdere keren in aanraking is geweest met de DB/AID vanwege verwaarlozing van zijn paarden en vee waarna ze van een geval nog even beelden lieten zien. Die beelden waren uit 2004.

Wordt toch steeds benieuwder waar jij je informatie vandaan haalt.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:59

Ach Slimmerik;

Op dit adres is het al jaar en dag huilen.............. je komt daar ECHT NIET met droge ogen van het erf.................
In de zomer staan de dieren gelukkig fijn buiten, op zich niks mis mee, als je ze maar op tijd binnen de dijk haalt tenminste; maar 's winters???
Zij aan zij, rij na rij, hutjemutje op elkaar, van veulen tot oude drachtige merrie's, vastgebonden op kaal beton, kijkend naar de muur, en dat van 1 nov. tot 15 mei; etend van wat er in de aanbieding is, van uien tot ???
Nogmaals, verdrinken is dan zo erg nog niet.

Maar ja, ze hebben een dak boven hun hoofd en ze krijgen te eten, dus de AID gaat weer weg, de Dierenbescherming gaat weer weg, en het hele "feest" gaat jaar na jaar zo door...................

Vraag: "Waarom heeft u zoveel paarden?"( meer dan 300) Antwoord: "Veulentjes vangen".
Maakt niet uit van welke vader of moeder, als het maar een veulen is......... en zo weinig mogelijk kost.

Waarom ga je over een maand of 3 niet eens even kijken? Zakdoek meenemen s.v.p.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:12

slimmerik schreef:
Firegurl schreef:

Die mensen kunnen ook gewoon naar hem toegaan. Hij is handelaar dus verkoopt ze ook wel. Alleen wil hij de paardjes even rust gunnen. Mensen uit de buurt die een paardje wilden kopen heeft hij geadviseerd over twee weken terug te komen.....

Dat getuigd dat die boer om z'n paarden geeft. Ze hebben even rust nodig!! Als hij het alleen deed voor het geld was het paard direct verkocht!!
Hij weet dat zo'n paard niet weer naar een andere stal verkast moet worden nu! Ik snap niet dat iedereen constant die man af zit te zeiken.....hij heeft dit ook niet met opzet gedaan! Iedereen maakt wel eens fouten. Hij vind het zelf ook verschrikkelijk! Boos!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:12

linky schreef:
Ach Slimmerik;

Op dit adres is het al jaar en dag huilen.............. je komt daar ECHT NIET met droge ogen van het erf.................
In de zomer staan de dieren gelukkig fijn buiten, op zich niks mis mee, als je ze maar op tijd binnen de dijk haalt tenminste; maar 's winters???
Zij aan zij, rij na rij, hutjemutje op elkaar, van veulen tot oude drachtige merrie's, vastgebonden op kaal beton, kijkend naar de muur, en dat van 1 nov. tot 15 mei; etend van wat er in de aanbieding is, van uien tot ???
Nogmaals, verdrinken is dan zo erg nog niet.

Maar ja, ze hebben een dak boven hun hoofd en ze krijgen te eten, dus de AID gaat weer weg, de Dierenbescherming gaat weer weg, en het hele "feest" gaat jaar na jaar zo door...................

Vraag: "Waarom heeft u zoveel paarden?"( meer dan 300) Antwoord: "Veulentjes vangen".
Maakt niet uit van welke vader of moeder, als het maar een veulen is......... en zo weinig mogelijk kost.

Waarom ga je over een maand of 3 niet eens even kijken? Zakdoek meenemen s.v.p.

dit is confronterend hè Slimmerik?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:15

Cristina schreef:
Dat getuigd dat die boer om z'n paarden geeft. Ze hebben even rust nodig!! Als hij het alleen deed voor het geld was het paard direct verkocht!!
Hij weet dat zo'n paard niet weer naar een andere stal verkast moet worden nu! Ik snap niet dat iedereen constant die man af zit te zeiken.....hij heeft dit ook niet met opzet gedaan! Iedereen maakt wel eens fouten. Hij vind het zelf ook verschrikkelijk! Boos!

de post boven de jouwe toevallig ook gelezen??? Als je dat gedaan had zou jij die laatste zin niet geschreven hebben

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:17

Cristina schreef:
Iedereen maakt wel eens fouten. Hij vind het zelf ook verschrikkelijk! Boos!

Ken jij deze boer persoonlijk?

Gelukkig maken niet veel mensen fouten wat het leven van zoveel dieren kost.
En gelukkig komen de meeste boeren ook niet zo vaak in aanraking met de DB/AID.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:18

Nou Linkey ...is hij toch goed bezig.....het feit dat er zo'n stormloop op deze dieren zonder afstamming is......zou je zeggen dat er een grote afzetmarkt voor is. Clown Als iedereen dan zo slim is een drachtige merrie te kopen .....krimpt zijn bestand gauw in. Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:19

Cristina schreef:

Ik zie... ik zie ... een grote roze wolk......

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:20

ThePast03 schreef:
Cristina schreef:
Iedereen maakt wel eens fouten. Hij vind het zelf ook verschrikkelijk! Boos!

Ken jij deze boer persoonlijk?

Gelukkig maken niet veel mensen fouten wat het leven van zoveel dieren kost.
En gelukkig komen de meeste boeren ook niet zo vaak in aanraking met de DB/AID.

Nee jij wel ??? Kom je er weleens op de koffie??? Dan had je hem misschien kunnen informeren over het houden van 300 stuks paarden!
Maar ik heb wel mensenkennis .......... Knipoog

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:21

sarabande schreef:
Cristina schreef:

Ik zie... ik zie ... een grote roze wolk......

Is tie drachtig...............

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:23

Cristina schreef:
Nee jij wel ??? Kom je er weleens op de koffie??? Dan had je hem misschien kunnen informeren over het houden van 300 stuks paarden!
Maar ik heb wel mensenkennis .......... Knipoog

Knap, mensenkennis via een tv scherm. Kun je mij dat leren?

Door je smiley gebruik van je voorgaande post kom het over alsof je het hele gebeuren nogal grappig vindt. Zal misschien niet de bedoeling zijn maar het staat wel vreemd.