Paarden Marrum niet naar de slacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:21

Sorry, maar ik denk dat je met deze manier van reageren niet lang lol van je account zult hebben.

Ik verbaas me vooral over het feit dat je vindt dat dieren niet mishandeld mogen worden (terecht), maar dat je blijkbaar er niet zoveel problemen mee hebt om mensen te mishandelen Verward

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:24

FF abo nemen....

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:28

...
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:30

fjordido schreef:
categorie 3 is dus (goedgekeurd) slachtafval en komt dus eigenlijk altijd bij de slachterijen vandaan als ik het goed lees

Gelukkig ik ben niet de enige die er moeite mee had..... Haha! Ik maakte er uit op dat paarden NIET hetgebruikt worden zoals mijn lieve veearts al zei....
Wel off topic, maar ik wil wel graag weten hoe het nou zit.

Borkjeborgeld: hoe komt die man in hemelsnaam aan jouw nummer, en ik denk dat je niet op de juiste manier reageert hier.

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:33

ja graag!

het is mijn bedoeling ook niet om zo te reageren maar mensen die mij beschuldigen van iets dat niet zo daar kan ik kwaad om worden. Ik ben gewoon marloes borgeld en open hier een account. dan word er gezegd dat ik niet durf te reageren op mijn eigen account? dit is mijn eigen account. aan de reacties van die Stefanie Slim te lezen ( deze naam stuurde ze mij in een PB ) lokt ze nogal graag dingen uit. dus kap ik dit direct af en laat weten hierin niet geinteresseerd te zijn.

voor de rest zal ik heel lief zijn... hahah

mijn excuses aan degenen ( behalve slimbobimbo) die hierdoor gekwetst zijn dit is geenzins mijn bedoeling geweest.

nu terug te komen op het onderwerp....

hebben jullie de AID ook gemaild en een telefonische reactie gehad?

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:34

Nou IkbenEllen,

ik kon dus mijn adres telefoonnummer invullen bij dat aanmeldformulier op de aid, denk daarom, maar vernam van een kennis dat deze ook haar nummer erbij gezet had, alleen is zij niet gebeld????

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:36

AID heeft mijn telefoonnummer ook..... Bij het sturen van de mail werd om een aantal gegevens gevraagd, waaronder telefoonnummer.

AID mag mij ook wel bellen, heb er nog steeds geen vrede mee dat die paarden terug zijn gegaan naar die boer....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:38

bokjeborgeld schreef:

hebben jullie de AID ook gemaild en een telefonische reactie gehad?

Ik heb wel gemaild, maar ben ook niet gebeld.....

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:42

hmmm..... dan weet ik ook niet hoe het kan....
misschien heb ik ze wel geraakt met de waarheid!

haha...

kerel was wel heel aardig maar ik laat mij natuurlijk niet de mouw spelden dat dieren beter beschermd zijn dan mensen...
misschien in zijn eigen fantasie...

Melisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:44

slimmerik schreef:
Karl66 schreef:
Je zou bijna gaan denken dat de PvDD deze storm besteld heeft zo goed als het hun voor de verkiezingen uitkomt Clown

Maar zijn er ook bokkers die zich al afgevraagd hebben wat hun mening over de paardensport is? Ik heb geen flauw idee wat die is, maar als ik naar de mening van de DB kijk dan heb ik wel een idee...

Tja komt hun idd goed uit. Maar een mens met gezond verstand prikt er toch zo doorheen. Degene die dat niet lukt vind ik ook wel passen in die partij.... Duivel

Jammer dat jullie zo negatief zijn over deze partij! En hun aanhangers afschilderen als "geen gezond verstand hebbend", dit zegt meer over jou dan over de partijleden.
Bang dat je eigen hobby in het gedrang komt? Het lijkt me verstandig om eerst het programma grondig door te lezen, i.p.v. hier zomaar iets te roepen!
En verdiep je dan tevens eens in de andere partijprogramma's zodat je weet waar je over praat. Cool

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:45

BitchyWitchy schreef:

Keurige mail teruggekregen met daarin de vermelding dat er een strafrechtelijk onderzoek plaatsvindt en dat ik op de hoogte gehouden wordt.....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:47

slimmerik schreef:
BitchyWitchy schreef:

Keurige mail teruggekregen met daarin de vermelding dat er een strafrechtelijk onderzoek plaatsvindt en dat ik op de hoogte gehouden wordt.....

Ja, ik ook, maar ondertussen wel die paarden terug naar die lamlul.......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:48

Melisa schreef:

Jammer dat jullie zo negatief zijn over deze partij! En hun aanhangers afschilderen als "geen gezond verstand hebbend", dit zegt meer over jou dan over de partijleden.
Bang dat je eigen hobby in het gedrang komt? Het lijkt me verstandig om eerst het programma grondig door te lezen, i.p.v. hier zomaar iets te roepen!
En verdiep je dan tevens eens in de andere partijprogramma's zodat je weet waar je over praat. Cool

Het staat je natuurlijk vrij je aan te sluiten bij deze partij. Het feit dat ze met kreten komen die absoluut niet waar zijn en een fonds in het leven roepen wat absoluut nooit kan bijdragen om alle paarden een goede oude dag te geven dat noem ik dan net even mooie verkiezingspraat en kiezersbedrog......

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:53

@Slimmerik, hoe weet jij zo zeker dat zo'n fonds niet kan bijdragen om alle paarden een goed tehuis te geven???

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:55

het lijkt me toch beter op zijn plek als het AID eens zou bellen met de mensen die daadwerkelijk weten hoe het bij die man toegaat....i.p.v. mensen te bellen die door emotie heftig reageren door wat ze gelezen en gehoord hebben.

Er zijn verscheidene bokkers die weten hoe het daar aan toe gaat (al jaren!!)....

Dus AID...maak een boktaccount aan en pb deze mensen...dat zal jullie beeld onaangenaam helder maken denk ik

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:58

Ik geloof dar ook niet in Slimmerik, na 22 november hoor je er vast niets meer over.
BitchyWitchy: hoe weet jij zeker dat het geld wel op de goede plek terecht komt?

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:59

WAt jullie ook kunnen doen is zelf nogmaals een mailtje sturen... deze meneer hoekstra gaf ook aan bij mij dat ze er zeer veel mee doen. ik gaf dus ook aan dat deze man slecht voor zijn dieren was en dat dit algemeen bekend was. zegt hij tegen mij dit haalt u uit de media dus uw verhaal is gebasseed op....

ik zeg wat? lucht? wou je dat zeggen?

nee mijn verhaal is gebasseerd op mijn eigen mening hoe ik er over denk dat ik vind dat die zak om de kont voor het gerecht moet.

zoals u nu op mij overkomt mijnheer hoekstra lijkt het alsof u het eens bent met de gang van zaken?

dus ik denk dames en heren dat als u iets weet, dit moet melden op de website. uw telefoonnummer erbij moet zetten... dan wordt u wel gebeld.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:01

IKbenEllen schreef:
Ik geloof dar ook niet in Slimmerik, na 22 november hoor je er vast niets meer over.
BitchyWitchy: hoe weet jij zeker dat het geld wel op de goede plek terecht komt?

dat weet ik niet, maar ik beweer ook niet het te weten....... Als Slimmerik het zo zeker weet wil ik graag weten waarom. Ik moet me toch een mening kunnen vormen? Misschien weet zij wel meer als ik........

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:02

slimmerik schreef:
Kafue schreef:

Al met al ja slachten dat gebeurd gewoon, die lange transporten naar spanje en zo vind ik minder. Uit het transport komende weet ik hoe een afstand dat is en dan zitten wij nog comfortabel in de cabine en strekken iedere vier uur even een uur lang de benen dat kunnen ze op het transport niet. Slachten gaat gewoon door niet met de dieren van Marrum maar over het algemeem wel. Laten ze dus de transporten maar beter en vriendelijker maken.

Ben ik het volledig mee eens. Maar aangezien het slachten daar goedkoper is als hier krijg je van dat soort praktijken. Ik vind dit echt niet kunnen. Dit noemen ze dus één Europa..... Brussel zit hier hardstikke fout in...

Maar als het slachten daar goedkoper is, ligt het vlees hier goedkoper in de winkel en daar gaat, helaas, 90 % van de consumenten voor. In theorie beweert bijna iedereen scharrelvlees te eten, maar in de praktijk zijn er maar weinig mensen die meer voor hun stukje vlees overhebben!!!! Als niemand meer vlees koopt, wat in Nederland is geboren, maar elders wordt geslacht dan kiezen de winkels in Nederland uiteindelijk wel voor eerlijker vlees, waar niet zoveel leed aan vooraf is gegaan!!! Wie leest er trouwens de bijsluiter van de frikandellen- en kroketverpakkingen?????????

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:03

Leonora schreef:
Wie leest er trouwens de bijsluiter van de frikandellen- en kroketverpakkingen?????????

Hebben die dingen een bijsluiter dan???????

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:05

BitchyWitchy schreef:
@Slimmerik, hoe weet jij zo zeker dat zo'n fonds niet kan bijdragen om alle paarden een goed tehuis te geven???

Omdat door deskundigen ontkracht werkd gister bij RTL 4 in 't Land. Want dan moet je natuurlijk alle paarden redden van 't slachthuis...... Dus alle dravers die niet meer kunnen draven.....alle springers die niet meer kunnen springen etc.

Ook al zou je het beperken tot die 300 paarden van Lootsma dan tel uit: gemiddelde leeftijd zal nu 7 jaar zijn.....dus gemiddeld hebben ze nog 20 jaar per stuk te leven.... 300 maal 20 jaar eten, dierenartskosten, verzorgkosten......pffff Dream on ....

edit: er moeten dan ook nog een paar opvanghuizen bijgebouwd worden...... Koe
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 08-11-06 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:09

In ieder geval een achterkant of zijkant waarop staat vermeld, welk vlees is gebruikt, enne groentekroketten zijn ook lekker!!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:10

bokjeborgeld schreef:
WAt jullie ook kunnen doen is zelf nogmaals een mailtje sturen... deze meneer hoekstra gaf ook aan bij mij dat ze er zeer veel mee doen. ik gaf dus ook aan dat deze man slecht voor zijn dieren was en dat dit algemeen bekend was. zegt hij tegen mij dit haalt u uit de media dus uw verhaal is gebasseed op....

ik zeg wat? lucht? wou je dat zeggen?

nee mijn verhaal is gebasseerd op mijn eigen mening hoe ik er over denk dat ik vind dat die zak om de kont voor het gerecht moet.

zoals u nu op mij overkomt mijnheer hoekstra lijkt het alsof u het eens bent met de gang van zaken?

dus ik denk dames en heren dat als u iets weet, dit moet melden op de website. uw telefoonnummer erbij moet zetten... dan wordt u wel gebeld.

Heeft iemand nog een liter VLOEIBARE ZEEP MET SPRAAKVERZACHTER voor ons kind hier ?? Koe

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:10

slimmerik schreef:
Ook al zou je het beperken tot die 300 paarden van Lootsma dan tel uit: gemiddelde leeftijd zal nu 7 jaar zijn.....dus gemiddeld hebben ze nog 20 jaar per stuk te leven.... 300 maal 20 jaar eten, dierenartskosten, verzorgkosten......pffff Dream on ....

Of wordt creatief.....

Een aantal paarden zullen heus geschikt zijn voor bv een manege. Er zijn zat manege's die graag één of meer paarden erbij zouden willen. Ze slaat twee vliegen in één klap; maakt een manege blij met nieuwe paanies, en helpt het dier aan onderdak. Het geld uit dat fonds zou dan gebruikt kunnen worden voor het vervoeren van die paarden naar bv een manege.

Dit is slechts een voorbeeld, zo kun je nog veel meer dingen bedenken toch..........

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:11

Ja goed plan,als ze die ene van die foto dan even hier willen afleveren.. Tong uitsteken

lijkt me nu heel erg aardig... Haha!