Reddingsactie Friese paarden mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipeloi

Re: Reddingsactie Friese paarden mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:19

Ze mogen mij wel 5 min opsluiten met de eigenaar , denk niet dat ik langer nodig heb Boos! Boos! .Wat mij betreft moet Nederland een voorbeeld nemen aan Amerika (animal cops)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:21

rensju schreef:
Maar wie weet of al die paarden van die ene man zijn, of dat ze bij hem in de opfok staan??

Je zou je paard daar maar in de opfok hebben lopen! Ik zou er als een gek heen zijn gereisd. Ze hebben er niks over gezegd dus ik neem aan dat de paarden van hem zijn...

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:22

ceasario schreef:
nina62 schreef:
Die mannen die aan de reddingsoperatie meehielpen verdienen van mij een pluim:

http://www.volkskrant.com/animatie/foto ... ecial.html

Jammer dat er ook foto's zijn van mensen met hun handen diep in de Zak.

Tis waterkoud hoor hier aan de kust Clown

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:22

ceasario schreef:
nina62 schreef:
Die mannen die aan de reddingsoperatie meehielpen verdienen van mij een pluim:

http://www.volkskrant.com/animatie/foto ... ecial.html

Jammer dat er ook foto's zijn van mensen met hun handen diep in de Zak.

Waar zie jij die dan? Ik denk echt niet dat mensen daar alleen maar staan te kijken hoor. Ik zie niemand die daar rustig staat te kijken

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:26

Is er al meer bekend over het lot van de paarden op dit moment. Het water kan nu wel gedaald zijn, maar ze moeten daar toch nog steeds weg. Komend weekend weer slecht weer en dan krijg je weer hetzelfde verhaal... Ik denk dat het grootste probleem is dat ze al die dieren niet kwijt kunnen. Je kunt ze moeilijk zomaar verplaatsen naar een andere weide, als ze zeiknat zijn. Ze hebben verzorging nodig. Het is dat ik helemaal aan de andere kant van het land woon, maar mijn dierenhart begint steeds harder te kloppen, ik zou graag een paar van die dieren opvangen om ze in de watten te leggen na wat ze meegemaakt hebben.
Laatst bijgewerkt door Zabbie op 02-11-06 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:27

Voor zover ik weet zijn die paarden van hem..thuis heeft hij nog ontzettend veel lopen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:28

Ze komen op dit moment in een loods van een boer in de buurt te staan, lekker warm in het stro maar ik weet niet of ze daar 150 dieren kunnen houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:28

Ik zie ook niemand zomaar te staan kijken?

Echt vreselijk! Dat zoiets nog kan gebeuren, eigenlijk raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:32

Is het een handelaar dan? Waar fokt ie mee? Papierloos? Wat moet je nou met zoveel paarden?! Is dit dezelfde man waar een bokker deze zomer een paard had weggekocht en die hier toen foto's plaatste van hoe die dieren erbij liepen(kwam slotje op hoor)

Waar ik dus nijdig van wordt is dat meneer zijn paardjes al 15 oktober op het droge had moeten hebben én een bekende was van de inspectiedienst en dierenbescherming. Hopelijk nemen ze de dieren nu wel in beslag. Dat softe gedoe altijd in Nederland. In de boeien met zo'n vent.

Hier een linkje naar een petitie voor zwaardere straffen op dierenmishandeling:

viewtopic.php?f=73&t=676961&hilit=

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:36

Wat mij betreft mogen ze sowieso al die beesten (als ze het redden) direct in beslag nemen en verkopen. Opbrengst naar de reddingsactie en ook de resterende kosten op de eigenaar verhalen. En zo nodig verkoopt ie ook maar ook zijn andere vee.

Verder vraag ik me af of een aantal van de beesten (als ze terug kunnen door het dalende water) niet alsnog het loodje legt ten gevolge van vergiftiging door verzuring van de spieren. Schijnt ook een risico te zijn als ze lang in het koude water hebben gelegen/gestaan.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:37

Heeft iemand enig idee waar deze handelaar tijdens de reddingsactie was?
Meehelpen, thuis achter de koffie of in de bak?
De inspectiedienst heeft aan dergelijke figuren een beroerde taak. De dieren (ongeacht welk dier) worden net voldoende verzorgd en krijgen de minimale levensbehoefte. Volgens de wet is het niet mogelijk daar iets tegen te doen. Die dieren leven dan in een dieronterende toestand, tenminste, zoals wij dat met zijn allen zien, maar zo'n vent zit dan net tegen het randje voor wat toelaatbaar is.
Hopelijk is hij nu volgens de wet over die rand gedonderd.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:38

Dat is waar, doet me denken aan dat paard wat ze in hebben laten slapen nadat het 7 uur in het kanaal had gezwommen. Stond laatste een bericht van op bokt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:39

hoera schreef:
Waarschijnlijk wel ..... was anders ook met de meesten gebeurd ..... maargoed dat staat los van het goed houden van paarden en idd ik ben ook heel benieuwd of er nu eens iets gaat gebeuren ....

Als hij ze naar de slacht brengt, en gezien de slachtprijzen is dat niet echt lucratief, waarom heeft hij dan die 100den paarden????

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:40

De eigenaar staat erbij, dat zag ik op de televisie.. Maar hij leek niet bepaald in paniek ofzo... echt zon boer
Mijn broertje zei dat 1 van de veulens op de grond lag, en van top tot teen lag te trillen.. in die loods.. allemaal stro eroverheen ofzo.. maar dan is de kans groot dat ie dood gaat dacht ik..

Laura_Jarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:40

Het water is nu gelukkig gedaald, zodat ze meer ruimte hebben om te bwegen, er wordt verwacht dat de paarden aan het eind van de dag naar het droge kunnen, er wordt straks ook hooi gevoerd...en het weer is nu redelijk rustig...Maar ik vraag me alleen nog af of ze in zoet of zout water staan, ik hoop in zoet want dan kunnen ze genoeg drinken...

Denniz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:41

Wij hebben vanacht nog met de politie gebeld of er genoeg onderdak voor de paarden was en dat was allemaal geregeld. Anders waren wij er met een paar vrachtwagens heen gereden. Vanuit twente. Ik hoop echt dat ze het allemaal redden maar ben er bang voor. Vooral de veulens die er nog lopen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:44

Grrrrr Boos! oh ik kan hier zo weergaloos kwaad om worden!
Ik heb vorige met grote moeite afscheid van mijn paard moeten nemen, en hier laat iemand ze gewoon dood gaan! Hamer
Oh laat die eigenaar zo een kwalijke straf krijgen! ( maar dat zal wel weer niet in NL ) Boos!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:45

Laura_Jarin schreef:
Het water is nu gelukkig gedaald, zodat ze meer ruimte hebben om te bwegen, er wordt verwacht dat de paarden aan het eind van de dag naar het droge kunnen, er wordt straks ook hooi gevoerd...en het weer is nu redelijk rustig...Maar ik vraag me alleen nog af of ze in zoet of zout water staan, ik hoop in zoet want dan kunnen ze genoeg drinken...

Zout water, en ik hoop ook niet dat ze daarvan gedronken hebben Verdrietig

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:45

sarabande schreef:
hoera schreef:
Waarschijnlijk wel ..... was anders ook met de meesten gebeurd ..... maargoed dat staat los van het goed houden van paarden en idd ik ben ook heel benieuwd of er nu eens iets gaat gebeuren ....

Als hij ze naar de slacht brengt, en gezien de slachtprijzen is dat niet echt lucratief, waarom heeft hij dan die 100den paarden????

Geen idee Saar.......hobby Clown ...klinkt misschien gek maar deze man denkt echt dat hij ze goed verzorgd !!

Ehhhh hij was ook ter plaatse ......... zag ik op een foto ... Knipoog

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:46

het is zout water, dat komt via de sloten over het weiland... dat word dus niet gedronken... Ik hoop dat het allemaal goed komt... met de paarden dan, die eigenaar mag flink boeten..

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:47

Mee eens

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:47

Ik zou zo zeggen; aanmoedigend rekeningetje ernaartoe en bovenop de eigenaar gaan zitten, desnoods fysiek. Ik denk dat de stichting (?) die eigenaar is van dit terrein zich ook nog wel eens achter de oren krabt. 'Honderden' paarden bij 'een particulier' en goed verzorgen; euh?

Ben geen natuurkunde expert, maar stijgend water, storm windkracht 8/9, dieren op een laagliggend terrein aan het water. Brilliant hoef je niet te zijn.

Kreeg kippenvel van de foto's.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:48

17 paarden verdronken Nagelbijten / Gniffelen dat had niet mogen gebeuren!!
hopen dat het nu wel lukt. hoe ze daar staan op de foto... hoe krijgen ze daar eten dan, ze staan helemaal tegenelkaar. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Taron op 02-11-06 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:49

balen zeg dat het mislukt is. maar ze staan nou droog, dus kunnen ook weer enigzins opdrogen en beetje op temperatuur komen.

maar wat dat voeren betreft. ik zou het niet doen. zoveel paarden op zijn klein stuk land. straks word het vechten om eten en belanden er als nog paarden in het water. want ze hebben al een dag geen eten gehad, dus honger hebben ze wel.ik had ze er eerst wg gehaald en dan voeren. ze kunnen er toch niet tegelijk weg, dus ze komen met kleine groepjes aan bij de boer. zet ze dan allemaal een bak brokken voor de neus neer. en als de ergste honger is gestilt hooi.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:50

sarabande schreef:

Gooi een groot aantal merries en wat hengsten bij elkaar op een stuk land, kijk er verder niet al teveel naar om
-en besteed er vooral geen geld aan- je kudde wordt alleen maar groter en groter. Aan het einde van het seizoen gaat er een groot aantal paarden naar de slacht of naar een paardenmarkt > hij heeft weer een volle portemonnee.... Scheve mond