jongeren slaan paard dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mieky18

Re: jongeren slaan paard dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:34

tsjah...dat is idd goeie vraag...het zal tog niet dat verslaggever zomaar iets opschrijft terwijl die geen verstand heeft van paarden!!!!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:36

ja hoor dat kan wel...hebben wij ook een keer gehad....

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:39

Samy schreef:
het nieuwsbericht is niet te vinden op die site, beter gezegt hij geeft de hele site niet aan. Was het toevallig dit bericht?

Paard dood na mishandeling
HEERHUGOWAARD - Een paard is dinsdagmiddag op de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht afgemaakt, nadat het eerder die middag in Heerhugowaard ernstig was mishandeld. Dat heeft een woordvoerster van de dierenambulance van Heerhugowaard donderdag gezegd.

Volgens de woordvoerster zouden drie jongen het paard uit de wei aan de Rustenburgerweg hebben gehaald en zodanig hebben opgejaagd dat het verschillende malen onderuit ging. Daardoor liep het paard ernstige verwondingen op. „Alle vier de benen waren stuk. Het paard had een slagaderlijke bloeding in de rechtervoorknie en een gewricht aan het rechtervoorbeen was helemaal stuk.”

Of de daders zijn gearresteerd is onbekend.

was dat laatse in amersfoort ik woon vlak bij de rusteburgerweg maar heb der geen paard gezien
of het staat er en ik kijk niet goed uit m'n doppen of het was neit in amersfoort

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:45

het is in Heerhugowaard.. en niet op de rustenburgerweg maar van veen weg

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:46

Heb je het nieuwsbericht wel gelezen?

Citaat:
Een paard is dinsdagmiddag op de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht afgemaakt, nadat het eerder die middag in Heerhugowaard ernstig was mishandeld

Het was dus in Heerhugowaard.

Ik hoop dat ze de daders pakken en dat ze er niet met een taakstrafje vanaf komen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:47

Jeetje ik word er naar van, het lijkt wel een soort hype om paarden te mishandelen...

Elke week is er wel een nieuw bericht...

En die jongens hebben niet alleen gehandeld, dus ziek in hun hoofd zijn ze niet lijkt mij. Er zou dan toch minstens 1 jongen bij zitten die de anderen over zou hebben gehaald het niet te doen.

Ik snap echt niet wat er de laatste jaren aan de hand is hoor...kan het gewoon niet bevatten.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:55

kan iemand misschien het bericht vanuit de telegraaf hier plaatsen? Ik heb nl geen krant maar hoorde dat het daar ook in staat. Ben wel benieuwd wat er daarin gezegd wordt namelijk.

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:56

Bah het is gewoon eng om te weten dat er zulke zieke mensen op de wereld rond lopen!
En deze mensen kikken van de 'aandacht' in de kranten enzo, als ze weer een dier hebben mishandeld.
Ik krijg er echt de bibbers van!

Ik hoop echt dat die zieke jongeren zo snel mogelijk gevonden worden! Stoom uit je oren

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 13:56

vera23 schreef:
nee daarom zeg ik toch ook..neem aan dat je het niet grappig vind......

En ik ga niet kijken bij elke smiley hoe ze heetten...

Als je niet de moeite neemt om te kijken, lijkt het me ook niet zo verstandig om een ander hier op af te vallen. Wat je min of meer deed. Maar ok Knipoog Back-on topic hebt ook gezien op tv, maakt het allemaal nog onbegrijpelijker.

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:58

Jamezy schreef:

Dat het breed op het nieuws komt, er uitgebreid aandacht aan besteed door ongeveer iedereen wordt en ze zichtbaar materiaal hebben voor hun bekenden telt zeker helemaal niet mee? Mensen die dusdanig ziek van geest zijn om iets dergelijks te doen; ik zou er niet vreemd van opkijken!

Toevallig ook trouwens hè, dat er 'ineens' weer een golf mishandelingen op gang is gekomen, op verschillende plaatsen in Nederland, nadat het eerste geval in de pers verscheen? Mensen worden alleen maar op ideetjes gebracht.

Misschien dat door al die publiciteit er wat meer aandacht komt voor de lage straffen die we in Nederland kennen voor dierenmishandeling en wordt de politiek aangespoord om die strafmaat te verhogen als er een grote maatschappelijke druk is door die publiciteit?
Het kan gewoon niet zo zijn dat er door een stel pubers een paard de dood in wordt gejaagd en zij er hooguit vanaf komen met een taakstrafje en een kleine geldboete!
Daar moet toch echt eens wat aan gebeuren!
Laatst bijgewerkt door kinsealy op 15-09-06 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:05

Als het idd de van Veenweg is rijd ik er iedere dag 2 keer langs. naar mijn werk toe en weer naar huis.

Je kunt tegenwoordig je paard of pony niet meer onbeheerd laten staan lijkt wel. Er lijken wel al meer gekken en geweldadigde idioten te bestaan. Dat soort gasten mogen ze van mij echt Hamer

Ik vroeg me trouwens wel altijd al af hoe lang dat goed zou gaan. Ze staan vrij afgelegen op den stukje grond met een klein stalletje erbij. er is geen toezicht. Vlakbij ligt "het Kamp" en verderop staan wat huizen.

Ik praat het niet goed wat ze hebben gedaan maar onze paarden staan alleen in de buurt van het huis en tijdens vakanties is er altijd iemand die in huis logeert om de boel in de gaten te houden.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:19

Stoom uit je oren wat een KLOOTZAKKEN! Als je zo gefrustreerd bent ga dan elkaar te lijf en laat zo'n mooi dier met rust! Boos! ...!! Hamer Je hoort gewoon niet te leven als je zo in mekaar zit Ziek
Ik hoorde trouwens ook via de radio dat dit paard pas 3 jaar oud was.. Verdrietig

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:25

Er is nu 500 euro uitgeloofd voor de gouden tip die de daders aanbrengt.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:43

Wat ben ik blij zeg, dat Arie niet meer aan die weg staat.
Ik vind het echt heeel erg dat ze hem zo hebben mishandelt, dat er zulke mensen bestaan hè.
Lol aan een dier mishandelen.

Maar Simongek: er is wel toezicht, maar geen 24 uurs toezicht.
Het kampt houdt het als het goed is in de gaten, want eerst stond er ook een pony van het kamp zelf.

Arme pony. Ach gut

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:51

volgens mij heb ik dit gisteren gezien bij hart van nederland.
jeetje wat erg zeg!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:52

Ik vind het zo erg!
Sterkte siska! Vriendjes zijn?

Ja het was ook bij hart van nederland.

Afbeelding

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:54

Dit is vreselijk en onbegrijpelijk.
Toch vind ik het niet goed dat hier aandacht aan besteed wordt in de media. De idioten worden zo op ideeën gebracht daarvan ben ik overtuigd. Stilhouden en alleen buurtonderzoek doen naar de daders maar niet zo breed in de media uiteenzetten.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:01

Ik heb het gisteren op tv gezien! Huilen Kippenvel, kon wel janken)
Ik vind inderdaad dat de straffen op dierenmishandeling hoger moeten worden. (Al zijn deze daders nog niet eens gepakt, als de straffen hoger waren hadden ze het misschien niet gedaan) Blijf met je ***** van dieren af!!
Maar dat hoef ik hier niet te zeggen..

Ik hoop dat de daders gepakt worden en wens de eigenaren ontzettend veel sterkte met het verlies van jullie lieveling!!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:09

Helaas gebeurt het ook in dit land dat dit soort dingen bij kinderen met de paplepel wordt ingegoten. Deze kinderen weten ( helaas) niet beter en denken dat het normaal is om mens en dier te pijnigen. Het ligt dan inderdaad aan de opvoeding. Kinderen hebben het niet voor het kiezen waar ze geboren willen worden. Ze krijgen hun ouders cadeau. Begrijp goed, ik praat niet goed wat hier gebeurt is, maar we hebben te maken met een falent rechtssysteem, als er signalen komen dat er in een gezin iets niet klopt moet er eerder ingegrepen worden. Men wacht te lang, kinderen zijn zwaar beschadigd en al gevormd en laten zich niet meer vormen. Ik schrijf ( helaas) uit ervaring, wij zijn een pleeggezin en doen ook aan crisisopvang. Dit soort kinderen komen bij ons binnen, mijn maag draait zich af en toe om wat ze meemaken en wat ze gewoon vinden. Ik heb natuurlijk geen idee wat de achtergrond is van deze kinderen , ik praat dit ook echt NOOIT goed. Maar er moet wel veel veranderen in ons land, daar is weer geld voor nodig. Dat is er weer niet. Tsja, minder geld in de oorlogen steken en meer in ons eigen land lijkt me een goed begin.
( Ik denk dat ik de politiek maar inga. Duivel )
Ik wens de eigenaren heel veel sterkte toe en hoop dat de daders gepakt worden.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:12

Is er overigens niemand die het gezien heeft? Zo ja, dan vind ik het onbegrijpelijk dat er niemand ingrijpt cq politie belt.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:27

God.. Waar moet het heen tegenwoordig.
Echt verschrikkelijk.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:51

Ik heb gehoort/gelezen dat er mensen langs fietste, het zagen en gewoon doorfietste! Verward
Sommige mensen sporen echt niet..!
Ik was allang er naar toe gegaan okal
hield ik niet van paarden..!!

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:55

Niet meer normaal waar gaat dit heen!!!!

Kan er zo pissig om worden om die arme hulpeloze beesten dit aan te doen Boos!

Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Groetjes

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:56

Op zijn minst zou je de politie kunnen waarschuwen. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een mobieltje. Eentje met camera is helemaal handig dan.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:57

maar heeft ook niemand dan gezien hoe de jongens eruit zien of wat ze aan hadden of iets? het wordt toch lastig zoeken als je alleen weet dat het 2 blanke jongens waren en 1 donkere Scheve mond