Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Weet je wat het probleem met de DB is?
Ze lopen graag te koop met dit soort 'verwaarloosd' incidenten, maar de BIOINDUSTRIE doen ze niks aan.
Al die vetgemeste beestjes in veel te kleine hokjes! Dat is kennelijk gewoon legaal.
Billy schreef:Arabesk schreef:Weet je wat het probleem met de DB is?
Ze lopen graag te koop met dit soort 'verwaarloosd' incidenten, maar de BIOINDUSTRIE doen ze niks aan.
Al die vetgemeste beestjes in veel te kleine hokjes! Dat is kennelijk gewoon legaal.
De bio-industrie heeft hier niks mee te maken.
Heb je wel eens gehoord van het gezegde dat als je met een vinger naar een ander wijst, er nog 4 naar jezelf wijzen?
De bio-industrie kun je niet 1-2-3 veranderen, maar wel iets wat je in je omgeving mis ziet gaan. Je had bijv niet alle 46 paarden kunnen bekappen, maar jij hebt toch ook wel gezien dat er een paar rondliepen met veeeeel te lange hoeven?
Arabesk schreef:nee hoor wat mij irriteert is dat mensen geen kans wordt gegeven hun beesten op te knappen
dit is al de tweede keer dat er in mijn vriendenkring paarden op zo'n vreselijke manier worden afgevoerd
timokyana schreef:moment arabesk, er zijn wel degelijk anderen op het bedrijf geweest die jullie tegenspreken!
Het zou mooi zijn als je eens NU een kijkje ging nemen en dan foto's schiet en ook van de 'mindere'paarden want ja die staan er zeer zeker die veel te mager zijn en nodig eens een hoefsmid mogen bezoeken.
Maak eens een foto van de grijsschimmel merrie met jong veulen, de spikkels en de andere paarden die hier bij lopen.
En recente foto's niet van een jaar of bijna 2 maanden geleden.
Maar goed het wachten is tot de rechter beslist!
Arabesk schreef:Wat de paarden die afgevoerd zijn mankeerden kan je hier nalezen: http://members.lycos.nl/pelgrimspark/ Tevens een aardig verslag van hoe de DB te werk gaat
http://www.mijnalbum.nl/Album=ILUHIIHJ foto's van de ALLE paarden vóór de inbeslagneming
Arabesk schreef:timokyana schreef:moment arabesk, er zijn wel degelijk anderen op het bedrijf geweest die jullie tegenspreken!
Het zou mooi zijn als je eens NU een kijkje ging nemen en dan foto's schiet en ook van de 'mindere'paarden want ja die staan er zeer zeker die veel te mager zijn en nodig eens een hoefsmid mogen bezoeken.
Maak eens een foto van de grijsschimmel merrie met jong veulen, de spikkels en de andere paarden die hier bij lopen.
En recente foto's niet van een jaar of bijna 2 maanden geleden.
Maar goed het wachten is tot de rechter beslist!
DE FOTO'S DIE HIER STAAN ZIJN TIEN DAGEN GELEDEN GEMAAKT
En nee ik ga niet in de auto springen om 100 km te rijden om jou een paar foto's te geven.
Ik zou zeggen ga zelf lekker kijken daar.
Er lopen ex-werknemers rond die ontslagen zijn omdat ze niet goed werkten. Deze mensen proberen wraak te nemen door steeds weer de AID en DB te bellen. Dit is nl. niet de eerste keer dat ze langs zijn gekomen....
Rara dat er nooit eerder paarden in beslag zijn genomen. Je wacht gewoon even af totdat er vijf moeilijke gevallen in de wei staan. Een paard met een ontstoken oog doet het ook leuk en je slaat toe.
De verraders weten nu zeker dat de naam van het bedrijf kapot is gemaakt.
huisman schreef:Die weggevoerde paarden gaan tenminste een toekomst tegemoed, iets wat je van de rest niet zou druven te beweren.
Citaat:Je spreekt jezelf tegen arabesk, je zei eerder in dit topic dat de db eerder was geweest maar niet voor de paarden maar voor de nandoes
timokyana schreef:Je spreekt jezelf tegen arabesk, je zei eerder in dit topic dat de db eerder was geweest maar niet voor de paarden maar voor de nandoes.Nu zeg je dat ze wel eerder zijn geweest.
arabesk aan de hand van de foto's, jouw contact met de eigenaar, en je reacties in het topic, kom je op mij zeer ongeloofwaardig over.Maar goed, zoals ik zei de rechter zal beslissen.
En nog iets, als die foto's 10 dagen geleden zijn gemaakt, moeten ze al zeer zeker NOG minder eten hebben gehad, een merrie valt niet binnen 10 dagen zo veel af (heb ze gisteren gezien en is toch echt graatje).