Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
arno8 schreef:Dat het paard gister binnenkwam, is bij wijze van spreken. Het gaat hier om iemand die kneusjes verzamelt. De ribben van mijn hengst beginnen nu, na 4 maanden volle wei, pas 'onzichtbaar' te worden, terwijl hij gezond is. Ja, ik zou zo'n mager paard na een maandje wel bij een kudde laten, als hij ontwormd is, niet ziek en de kudde hem accepteert.
Een paard in een kudde is stukken gelukkiger dan een eenzaam paard.
@gootje: Het risico op infectie in een stal is vele malen groter dan in de wei.
gootje12 schreef:Ik ga me er ook ff mee bemoeien.Wat kan ik me ergeren aan sommige van jullie! Ik ken jullie niet ,en ken deze mevrouw ook niet ,dus ga puur op de foto`s af.
Als deze paarden bij mij in de buurt hadden gestaan,had ik ook de DB er op af gestuurd .
Dat paard met dat oog: mensen ,je laat een paard met zo`n oog toch niet buiten staan,als er rotzooi of vliegen in kunnen komen.Die zet je in een lekkere schone stal met goed hooi en lekkere slobber of zoiets .Want ik vraag me werkelijk af of dit oog niet gelijk had moeten worden geopereerd.Dit is niet normaal meer.Goed een paard wat pijn heeft en dan ook nog een veulen ,zal best mager worden.Maar daar ga je dan zodanig mee aan de slag ,dat ze zich zo prettig mogelijk voelt.En die gooi je niet bij alle anderen in de wei.
punt 3:mager.
Als je een beetje verstand hebt ,zorg je dat je merries met veulen,goed en voedzame brok[veulen-of merrie]brok erbij krijgen,omdat de merrie veel moet geven aan het veulen.het lijkt me dat er ook hier en daar wel wormen waren.dan kan je nog zoveel spuiten in die paarden gooien,maar als je het weiland niet ontwormd,om het maar zo te zeggen,hou je die wormen.
Nee,toen ik het begin las en die foto`s zag,dacht ook .Wat zijn ze aan het doen.Maar na de eigenlijke foto`s te hebben gezien,ben ik van mening dat deze paarden het ergens anders licht beter kunnen krijgen.
En ik wil jullie toch op je gezond verstand wijzen en eens een realistische bril op te zetten.misschien zie je dan het ware beeld ,wat er rondloopt.
arno8 schreef:Ja, ik zou zo'n mager paard na een maandje wel bij een kudde laten, als hij ontwormd is, niet ziek en de kudde hem accepteert.
.
Karl66 schreef:Arno, het is als ik het goed begrepen heb ook geen opvangtehuis voor kneusjes maar een fokkerij van Norikers met een paardemelkerij erbij.
Karl66 schreef:[*olduser*] van mij mogen ze veel vaker en vooral sneller in actie komen en niet alleen voor paarden. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand deze foto's als normaal bestempeld en dus maar vindt dat er geen actie ondernomen hoeft te worden.
gootje12 schreef:Ach ,kom nou toch,arno.Als je stal toch schoon is,en dan heb ik het over een stal.geen achteraf ,in mekaar geflanst hokje van 2 bij 2.Dan kan er weinig gebeuren.Plus dat er oog op hebt en kan controleren wat en hoeveel zo`n paard eet.Nee ,je moet geen fabeltjes gaan vertellen.Ik weet echt wel waar ik over praat.
hetzusjevan schreef:De reden dat hier zo heftig gereageerd wordt ligt met name bij jou @arno.
Arabesk is al wijzer geworden en houd haar mond.
Heel wijs voor haar want je maakt met deze idiote berichten echt geen vrienden.
Het wordt denk ik tijd dat we je allemaal gaan Temmen.
Want volgens mij gaat dit uit de hand lopen omdat jij blijkbaar een andere bril op hebt als de andere 99% van de bokkers.
Discussie moet kunnen maar dit heeft niets meer met discussie te maken.
Je moet wel de waarheid durven zien.
Karl66 schreef:Arno, het is als ik het goed begrepen heb ook geen opvangtehuis voor kneusjes maar een fokkerij van Norikers met een paardemelkerij erbij.
gootje12 schreef:onder normale omstandigheden is een wei ook schoner ,maar ik zie hier geen normale omstandigheden.Ik zie hier meer een rommeltje ,wat uit de hand is gelopen.En een paard met zo`n oog ,zou ik apart van de anderen zetten .Als die dan toch in de wei moest.Die zou ik in een afgezet stukje ,ernaast zetten.Alleen, maar toch met de aanspraak van de anderen,aan de andere kant van het draadje.
gootje12 schreef:Dus omdat het een vakantieoord is ,is het per definitie ook goed voor zijn paarden.Dat is toch niet waar.Hoeveel van die oorden,misbruiken paarden om maar meer mensen te trekken.
ThePast03 schreef:Karl66 schreef:ThePast03 van mij mogen ze veel vaker en vooral sneller in actie komen en niet alleen voor paarden. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand deze foto's als normaal bestempeld en dus maar vindt dat er geen actie ondernomen hoeft te worden.
De foto's vind ik zeker niet normaal. Maar wat ik ook niet normaal vind is dat deze foto's door een schaduwaccount geplaatst worden of door iemand die Bokt opzoekt om deze foto's te plaatsen.
Dan wil ik graag een slag om de arm houden en twijfelen aan de juistheid van deze foto's.
Wanneer zijn ze gemaakt? Vandaag, gisteren? Of stuk voor stuk allemaal nadat de paarden op dit bedrijf aankwamen. Een heel verschil lijkt me.
ThePast03 schreef:Ik zie geen zooitje op de foto maar een weiland wat volgens mij nog niet zo heel lang geleden is ingezaaid.