Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hann schreef:Cassidy schreef:Het gaat niet alleen om de paardenmensen, maar juist de mensen in de politiek en bij de instanties die ingrijpende beslissingen kunnen maken hebben zich er tot nog toe maar niet voor kunnen interesseren. Hoe was de reactie van Minister Veerman op de lijst met handtekeningen die hem was gepresenteerd? Leg het probleem maar weer bij de boeren neer, maar intussen is het vechten tegen de bierkaai omdat de bermen volstaan en rijkswaterstaat/gemeente het probleem op andere instanties afschuift, en er door bezuinigingen niet op tijd wordt gemaaid.
Nog geen reden om alle gele planten uit de bermen te halen en paniek te schoppen met onjuiste info. Door juist met de goede info naar de politiek te gaan, maak je een goede indruk. Dat de politiek vervolgens traag werkt, daar kunnen we niet veel aan doen. Dat heeft tijd nodig. Goed werk heeft tijd nodig.
En ik vraag me nog steeds af waarom er maar 8000 mensen een handtekening hebben gezet. Iedereen roept nu wel een heleboel, maar toen er handtekeningen verzameld moesten worden, was het moeilijk om veel medewerking te krijgen. Van de 8000 handtekeningen zijn er denk ik de helft van niet-paardenmensen (dat kan ik vrij goed inschatten, aangezien ik zelf actief betrokken ben geweest bij het verzamelen). Waar waren alle mensen met paarden toen we ze zo hard nodig hadden????? Er zijn toch meer dan 4000 mensen met paarden in Nederland!!!!
Waarom heeft er niemand geholpen met handmatige lijsten (behalve wijzelf en mijn diepvriesman en andere mensen waar we er zelf om gevraagd hebben)???? Als iedereen toen wat meer geholpen had, hadden wij met veel meer handtekeningen naar Den Haag kunnen gaan.
Nu wordt er hard geroepen, maar waar was iedereen toen we ze zo hard nodig hadden????
Hanneke