runningkawa schreef:De paarden hebben een schuilstal, dus staan dus vaak vanzelf op stal.
Dan lijkt het misschien of er niets loopt.
Maar een seconde later rennen ze bij wijze van al rond.
Ik hoop altijd maar dat het duidelijk is dat het een paarden wei is.
Echt, sinds dat de honden zo bang zijn geworden van een lage ballon (toen waren er nog geen paarden, ander huis) ben ik als de dood voor ballonnen in de wei.
Mijn dieren zijn mijn kinderen
En met geen 1.000.000 euro schadevergoeding is mijn verdriet weg te halen als er wat met ze zou gebeuren.
Kun je dat wel ergens melden dat het gaat om een weide, zodat jullie dat in je landkaart zien?
wat ik bedoelde is dat we wel zien dat er een hek omheen staat en daar dus niet landen. Als paarden inderdaad binnenstaan kunnen wij niet zien dat er paarden staan. laat staan dat we kunnen zien dat ze naar buiten kunnen. We zien natuurlijk wel maneges met bakken enzo dat is vrij herkenbaar vanuit de lucht. maar vergis je niet in wat we wel en niet kunnen zien. ook vanuit de lucht kunnen we niet om een hoekje kijken of een stal inkijken. en natuurlijk herkennen we bepaalde soorten stal wel. kippenloodsen zijn goed herkenbaar. een stal waar een melkmachine naast staat en niets in de wei is meestal ook vrij duidelijk dat er koeien instaan. maar paarden worden vaak in kleinere aantallen gehouden en wanneer die op stal staan is het vanuit de lucht niet te zien of het een paardenstal of een opslaghok voor ouwe koelkasten is.
in de lucht gebruiken we meestal 2 kaarten: een luchtvaartkaart waar de control zones van de vliegvelden opstaan. en een meer gedetaileerde kaart van de omgeving. aangezien LTO het vertikt om kaarten van nederland met gevoelige gebieden uit te geven zijn we afhankelijk van elkaar. Ooit schijnt er 1 kaart gemaakt te zijn maar die was zo incompleet dat niemand hem wilde hebben. collega piloten leggen geregeld kun kaarten naast elkaar om te kijken of er nog iets veranderd is. En wanneer we in een ander gebied dan normaal varen bellen we wel eens met een lokale collega om te vragen of er nog bijzonderheden zijn.