Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden slaan op hol; vrouw gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:50

Ik heb ook niks met ballonnen en verbaas me inderdaad dat er uit de ballon wereld zo weinig begrip voor andere mensen is.

Tegenover ons is twee jaar terug een mens zijn hooiland voor een deel vernield,kreegt die 25 euro voor.Lekker kan je welgeteld één baal kuil van kopen.

Zo lagen wij ooit eens op tijd in bed met de gordijnen open,ons huis staat vrij geen kat die in de slaapkamer kan zien.Drijt er ineens een ballon voor bij.Allemaal mens voor ons slaapkamer raam Bloos .Het zelfde moment besefte ik wel dat als ze niet aan mijn dak bleven hangen ,ze van voor of in het kanaal gingen of in de paardewei landen.Dus wij iets aan geschoten Bloos het bed uit gerold blootvoets naar buiten gerend naar de wei waar net naast de wei geland werd.Gelukkig viel de reactie van de paarden mee, er werd veel gesnuifd en met omhoog gestoken staarten rondgedraafd ,de enige die door het lint ging was ik Haha!

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:54

runningkawa schreef:
De paarden hebben een schuilstal, dus staan dus vaak vanzelf op stal.
Dan lijkt het misschien of er niets loopt.
Maar een seconde later rennen ze bij wijze van al rond.

Ik hoop altijd maar dat het duidelijk is dat het een paarden wei is.

Echt, sinds dat de honden zo bang zijn geworden van een lage ballon (toen waren er nog geen paarden, ander huis) ben ik als de dood voor ballonnen in de wei.

Mijn dieren zijn mijn kinderen
En met geen 1.000.000 euro schadevergoeding is mijn verdriet weg te halen als er wat met ze zou gebeuren.

Kun je dat wel ergens melden dat het gaat om een weide, zodat jullie dat in je landkaart zien?

wat ik bedoelde is dat we wel zien dat er een hek omheen staat en daar dus niet landen. Als paarden inderdaad binnenstaan kunnen wij niet zien dat er paarden staan. laat staan dat we kunnen zien dat ze naar buiten kunnen. We zien natuurlijk wel maneges met bakken enzo dat is vrij herkenbaar vanuit de lucht. maar vergis je niet in wat we wel en niet kunnen zien. ook vanuit de lucht kunnen we niet om een hoekje kijken of een stal inkijken. en natuurlijk herkennen we bepaalde soorten stal wel. kippenloodsen zijn goed herkenbaar. een stal waar een melkmachine naast staat en niets in de wei is meestal ook vrij duidelijk dat er koeien instaan. maar paarden worden vaak in kleinere aantallen gehouden en wanneer die op stal staan is het vanuit de lucht niet te zien of het een paardenstal of een opslaghok voor ouwe koelkasten is.

in de lucht gebruiken we meestal 2 kaarten: een luchtvaartkaart waar de control zones van de vliegvelden opstaan. en een meer gedetaileerde kaart van de omgeving. aangezien LTO het vertikt om kaarten van nederland met gevoelige gebieden uit te geven zijn we afhankelijk van elkaar. Ooit schijnt er 1 kaart gemaakt te zijn maar die was zo incompleet dat niemand hem wilde hebben. collega piloten leggen geregeld kun kaarten naast elkaar om te kijken of er nog iets veranderd is. En wanneer we in een ander gebied dan normaal varen bellen we wel eens met een lokale collega om te vragen of er nog bijzonderheden zijn.

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:16

ik ga ballonvaren. de groenten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:16

Niet in een wei landen hè Haha!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:28

[
sorry? de enige die hier op het moment olie op het vuur aan het gooien is ben jij hoor. Ik probeer hier uit te leggen wat wij doen en wat onze beweegredenen zijn om ergens te landen en jij veroordeeld mij over dingen waar ik geen schuld aan heb. ik begrijp nu dat ik medeleven moet tonen omdat ik geen vlees eet? Ik heb al vaak genoeg geschreven dat het vervelend is dat er inderdaad AF EN TOE iets gebeurt. INCIDENTEN dus. sorry dat ik je niet persoonlijk gemeldt heb dat het vervelend is dat je 3 jonge paarden zich een ongeluk schrokken toen je brullend en tierend naar buiten kwam om de ballonvaarder te waarschuwen voor je paarden. Duivel

quote]

Ik gooi geen olie op het vuur en vind het jammer dat je zo reageert, ik veroordeel jou helemaal nergens voor! Vervolgens trek je mijn verhaal uit zijn verband. Mijn thuis situatie ken je niet en ik kwam al HELEMAAL niet brullend en tierend op de paarden af rennen, de paarden ging echt letterlijk en figuurlijk door het lint door de ballon. Je probeert weer de schuld bij "de paardenmensen" te leggen.
Dat verhaal met je uitleg over het neer komen snap ik ook wel, je doet net of ik één of andere randdebiel ben! JIJ snapte zelf niet waarom sommige paarden in jou ogen zo bang waren, DAT probeerde ik je uit te leggen.
Boos!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:32

Zo ik ben blij dat "ballon" gaat ballonvaren, is ze iig niet meer op dit topic aanwezig.
Mocht ze vanavond bij ons willen landen, dan sta ik klaar Vork
eigenwijs kreng, ik heb het helemaal met haar/hem gehad Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:34

En jij vind jou bericht wel respectvol?
En dan vind jij het raar dat je zulke berichten terug krijgt?

Het felle komt zo van 2 kanten.
En dat is jammer

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:37

runningkawa schreef:
Niet in een wei landen hè Haha!

ik was er nog hoor. ja ga wel in een wei landen. maar niet tussen de paarden Knipoog kom niet in jou buurt vanavond trouwens.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:42

runningkawa schreef:
En jij vind jou bericht wel respectvol?
En dan vind jij het raar dat je zulke berichten terug krijgt?

Het felle komt zo van 2 kanten.
En dat is jammer

over welk bericht heb je het nu? alleen mijn laatste bericht kan "niet respectvol" genoemt worden, maar daar werd dan ook wel omgevraagd, medunkt zeg.
Ik ben de hele tijd in mijn ogen netjes geweest, maar werd net erg netjes behandeld door ballon! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:45

klopt, je laaste berichthe waarop ik reageer.

Ballon is zeker ook niet zo netjes de hele tijd, maar gaan wij dan lopen schreeuwen, is het eind direct zoek Lachen

Als wij die ballonvaarders nu eens aan het verstand kunnen bregen dat paarden het enger vinden dan hun denken.
Dat met alle geld ter wereld het niet goed te maken is dat een paard van ons ingeslapen moet worden, omdat deze niet vervangbaar is net als een auto.

Misschien gaan ze dan allemaal wel beter opletten Haha!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:50

Zo ik ga ook afsluiten, mijn woede is wat bekoeld, was alleen een reactie.
Sorry ballon, veel plezier met je ballon. Maar hopelijk kom je niet bij mij in de buurt. Clown

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:53

runningkawa schreef:
Als wij die ballonvaarders nu eens aan het verstand kunnen bregen dat paarden het enger vinden dan hun denken.
Dat met alle geld ter wereld het niet goed te maken is dat een paard van ons ingeslapen moet worden, omdat deze niet vervangbaar is net als een auto.

Dit had ik trouwens geprobeerd uit te leggen, maar je de reactie gelezen......

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:55

zwanepol schreef:
Ik gooi geen olie op het vuur en vind het jammer dat je zo reageert, ik veroordeel jou helemaal nergens voor! Vervolgens trek je mijn verhaal uit zijn verband. Mijn thuis situatie ken je niet en ik kwam al HELEMAAL niet brullend en tierend op de paarden af rennen, de paarden ging echt letterlijk en figuurlijk door het lint door de ballon. Je probeert weer de schuld bij "de paardenmensen" te leggen.
Dat verhaal met je uitleg over het neer komen snap ik ook wel, je doet net of ik één of andere randdebiel ben! JIJ snapte zelf niet waarom sommige paarden in jou ogen zo bang waren, DAT probeerde ik je uit te leggen.
Boos!

jij begon zelf over dat we de brander aandeden terwijl we aan het landen waren. daarmee gaf je te kennen dat je niet snapte waarom we dat deden. Ik doe niet of je een of andere randdebiel bent...... en je legt niet uit waarom sommige paarden bang zijn je zegt alleen maar dat sommige dat zijn. DAT WIST IK AL !!!!!!

nu ik dit type lopen er 3 bruiloftkoetsen met 12 paarden door de straat. een spoor van stront is het gevolg MAAR OPRUIMEN NEE HOOR !!!!! dat ik nu 5 dagen in de stank zit hoor je me toch ook niet over ???

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:57

runningkawa schreef:
klopt, je laaste berichthe waarop ik reageer.

Ballon is zeker ook niet zo netjes de hele tijd, maar gaan wij dan lopen schreeuwen, is het eind direct zoek Lachen

ik moet het hier in mijn eentje opnemen tegen 15 pissige meiden en sjoerd Tong uitsteken
HEB MELIJ !!!

en we weten best dat paarden ballonnen eng vinden daarom blijven we ook uit de buurt. alleen soms is het niet te zien dat er paarden staan en het zou leuk zijn als jullie dat eens doorkregen.

waar gaat dit verhaal over trouwens ???
Laatst bijgewerkt door ballon op 23-08-06 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:02

idd hopen dat het weer goed gaat met die vrouw Ach gut

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:02

heb afgezegt trouwens. teveel wind hier en kans op een bui. dus ik blijf aan de grond vanavond

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:08

trouwens moet je eens kijken hoe goed ballonnen en paarden samen gaan Haha!

Afbeelding

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 17:12

Humor zit er nog wel in he, Ballon. Haha!

Overigens hoef je het echt niet op te nemen tegen mij.
Ik kan jouw standpunt zeker wel begrijpen. Ik doe alleen mijn best om de discussie enigszins in goede banen te leiden.

Begrijp goed dat jij nu zo ongeveer HET mikpunt bent van alle frustratie die sommige bokkers hebben opgedaan jegens ballonvaarders de afgelopen tijd/jaren. Lachen

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:15

ik heb altijd humor Knipoog en was maar geintje dat ik het tegen jullie moet opnemen. ik snap ook heel goed dat ik nu de l.u.l. ben. snap ook hoe dat komt. er is nm nooit eerder contact gezocht met een ballonvaarder (voor zover ik weet) om hierover te praten. er is ook niets wat eraan te doen valt. zolang de mensen hier begrijpen dat wij het niet expres doen en dat wanneer er iets gebeurt we dat net zo vervelend vinden als de eigenaar is er niets aan de hand. maar dat schijnt maar niet door te dringen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:19

En als ik als paardenmiepje op een ballonforum ga zitten, zal ik ook wel de wind van voren krijgen. Haha!

En idd sjoert hij is nu een makkelijk doelwit voor al onze dingen van de afgelopen jaren.

Maar ik vind het wel eens leuk om een ballonvaarder te spreken er er meer over te weten te komen.
In de hoop dat ik wat rsutiger ben als ik er weer eens een plekje zie zoeken.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 17:21

De ballonnen/ballonvaarders die tot nu toe bij ons thuis zijn geland, waren altijd erg vriendelijk.
Ze kiezen eigenlijk altijd het weiland uit waar niets staat. (ik weet nog goed dat mijn vader ene keer goed pissig was toen een ballon in het lange gras geland was. Haha! )

Al moet ik zeggen dat de paar pony's die 's avonds nog buiten staan, wel behoorlijk onder de indruk zijn van een landende ballon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:22

Dat dringt denk ik wel door.
Maar wat in mijn ogen dan weer niet doordringt is dat een paard niet in waarde is uit te drukken.
Het is niet iets wat wel even door de verzekering uitbetaald word en dan opgelost is.

Als ik kijk naar mijn 14 jarige paard.
Vroeger veel waard, nu slacht waarde door artrose.
Toch, als jij een miljoen bied, krijg je hem niet.
Het is mijn kindje, mijn grote knuffel beer.

Vandaar denk ik de felle reacties, want ik ben niet de enige die zoveel van zijn trouwe 4 voeter houd.

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:23

valt mee hoor runningkawa. wij zullen paardenmiepjes niet de schuld geven van het feit dat wij moeten landen vlakbij paarden. Knipoog

mail je adres maar kom wel keer bij je landen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:25

Mail ik het adres van 5 km verder wel Lachen

ballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:26

Sjoert schreef:
De ballonnen/ballonvaarders die tot nu toe bij ons thuis zijn geland, waren altijd erg vriendelijk.
Ze kiezen eigenlijk altijd het weiland uit waar niets staat. (ik weet nog goed dat mijn vader ene keer goed pissig was toen een ballon in het lange gras geland was. Haha! )

Al moet ik zeggen dat de paar pony's die 's avonds nog buiten staan, wel behoorlijk onder de indruk zijn van een landende ballon.

nou ja ook DAT proberen we dus te voorkomen. meestal is het zeiknat dus ook daar heb je jezelf mee als ballonvaarder (natte voeten en natte ballon) maar ook dat is niet altijd te voorkomen en lang gras staat binnen paar dagen weer overeind. maar ook daar zitten verschillende reacties van boeren bij. de ene zegt zelf: maakt niet uit staat zo weer overeind. anderen vinden het vervelend en willen een vergoeding. nou dan krijgen ze de 10 cent die het per m² waard is. (weet de prijzen niet uit mijn hoofd maar ook daar is een tabel van LTO van)