Ponykamp met sektarische trekjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: Ponykamp met sektarische trekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:53

ach dat mesten ging toen ik op kamp was gewoon met rieken en scheppen...en tsja..de gene die wel bij de trailer mochten waren 99,9999% van de tijd hele gelovige kinders die braaf vooraan zaten met de studies etc...en tsja attie is echt een lief mens en was het grootste deel van de tijd iedereen aan het troosten. daarom vind ik het niet vreemd dat ze het een poosje niet meer trok om kampen te organiseren

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:20

wanneer was dit op rtl nieuws?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:33

Attie is inderdaad erg aardig.
Guus is "maf" en nu ik dit zo lees blijkbaar iets meer dan dat.
Ik heb een tijd op Meyvliet gestaan en toen kwam "de ponyclub" daar dus staan.
Ik ben echt alles behalve gelovig, maar kon het met Attie prima vinden. Guus sprak ik gewoon nooit, al kwam ik regelamtig in het gedeelte van de ponyclub.
Het zelfs nog een tijd wat paarden/ponies van ze gereden, omdat die niet veel meeliepen omdat ze te groot/lastig waren en Attie het erg leuk vond als ik ze dan dressuurmatig wat bijreed. Heb nooit gedoe gehad over dat ik niet gelovig was oid.

Maargoed, dat is Attie, niet Guus en de kampen heb ik nooit meegemaakt, dus daar kan ik verder niets over zeggen. Guus vond ik, zoals ik al zei, een rare, dus die sprak ik gewoon niet.

Overigens, Anke, die in 1 van de artikelen genoemd wordt kan ik me ook nog wel herinneren. Ook zei was heel aardig, al had ik zelf altijd wel het idee dat zij ook gelovig was (net als Attie zeg maar). Maar dat kan ook komen doordat ze vaak samen waren en ik dat dus gewoon aannam..

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:01

kannonne.... dit is echt te erg voor woorden Verdrietig

ik ken die mensen niet ga me er dus ook niet helemaal overuitlaten maar alles wat ik heb gelezen... ben blij dat ik in Friesland woon....

de mensen die daar zijn heen geweest en helemaal overstuur zijn weggeraakt wens ik ontzettend veel sterkte......

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:36

Waren die mensen christelijk of onchristelijk?
Ik lees hier namelijk ook reacties van mensen die al overstuur gaan bij de gedachte aan een bijbelstudie..

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:38

de meesten daar zijn (gewoon) heel christelijk.
Die oom Guus is daarin "wat" ver gegaan...
maar zo zijn ze dus zeker niet allemaal.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:45

echt ziekelijk gewoon...
ik ben zelf christelijk opgevoed en ben to me 16e gelovig gebleven, mijn ouders waren al eerder van het geloof afgestapt. Het geloof was voor mij altijd heel vrijblijvend, ook ben ik naar verschillende christelijke ruiterkampen geweest en heb het altijd erg naar me zin gehad, we hadden ook diensten en momenten dat er gezegd word dat je kon kiezen voor de Heer, maar het was vrijblijvend je moest zelf die keuze maken en als je het niet wou was er helemaal geen probleem, liever niet zelfs als je twijfelde....
...maar dit slaat echt op alles! Heb die site even zitten te bekijken, echt ziekelijk! Islam onthuld...slaat ook nergens op... en bij marktplaats advertenties(op die site) waarbij staat alleen christelijke organisaties kunnen contact opnemen met het bekende nummer....echt ziek!!
waar ik het wel mee eens ben wat er al meerdere in dit topic hebben gezegd is dat het geloof niet verward moet worden met dit....dit is gewoon een zieke man die dwingend het geloof oplegd....maar als je in een gewone kerk komt als ongelovige ben je van harte welkom, en geeft het niet als je niet gelovig wilt worden.ieder ze eigen keuze toch!! hoop dat deze praktijken snel ophouden!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:48

lizzy2 schreef:
Waren die mensen christelijk of onchristelijk?
Ik lees hier namelijk ook reacties van mensen die al overstuur gaan bij de gedachte aan een bijbelstudie..

Verschikkelijk christelijk, maar zeker tever doorgedraaid. Ben zelf nooit overstuur geweest ofzo, en heb het eigenlijk ook nooit bij mensen gezien. Meer gapen enz. Koe
Maar hij ging wel te ver elke keer over de hel praten als je daarom zou moeten gaan geloven is dat wel heel triest.
Wel erg verbazend dat hij een meisje heeft aangerand is hij dan eigenlijk een pedofiel? En zou het dan niet vaker zijn gebeurt? Ik vind dat hem verboden moet worden om nog met kinderen om te gaan. Hij heeft trouwens maar 30 eur taakstraf gegeven dus vraag me dan af hoe ernstig het was????
Goh nou christen he, als je dit hoort stelt het toch niks voor he, zelfde met die katolieke priesters. Misselijk

Maargoed ik heb het toch leuk gehad, leuke paardje's,leuke lessen verder leuke leiding. Hij was trouwens ook erg onaardig tegen de leiding zelfs als kind was me dat opgevallen.

1 ding heb ik er trouwens echt heel goed geleerd, recht zitten. Moest altijd van oom Guus dat kan ik hem dan wel weer nageven. Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:54

zowiezo al het feit dat die vent veroordeelt is voor een zedenmisdrijf en dan een ponykamp op mag en kán richten! zo'n vent moet zo ver mogelijk van kinderen vandaan blijven!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:54

Avanti schreef:
Goh nou christen he, als je dit hoort stelt het toch niks voor he, zelfde met die katolieke priesters. Misselijk

Dit is echt een belachelijke opmerking... Ik vind het denigrerend en kwetsend naar andere mensen toe. Geen respect.

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:56

Zo dan dat is erger dan ik in eerste instantie dacht.
Hoorde een tijdje geleden bij mijn kinderen op school al erg vreemde verhalen over Hiss Horsess.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:15

het is toch allemaal vrij duidelijk. best veel mensen kennen guus en attie en de anderen persoonlijk. en de strekking blijft dat guus niet spoort...zonder die man zou het met de stichting, de pony's en vooral ook met attie persoonlijk een heel veel beter gaan.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:24

serieus.. je zou je kinderen dan maar zoo 'gezellig' op ponykamp sturen, ik weet nog hoe ik en een vriendin van mij onze moeders' oren van hun hoofd hebben gezeurt om op ponykamp te mogen.. te gek voor woorden dit.. sowieso vind ik dat die man zo ver mogelijk van kinderen uit de buurt gehouden zou moeten worden..

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:44

Ziek. Scheve mond
Wat gaan mijn handen hiervan jeuken zeg. Ik weet dat dit soort dingen gebeuren, maar als ik dit alles zo lees dringt het wel heel erg tot me door.

Zieke vent, ik hoop dat er iemand is die al die arme kinderen van deze man weghouden en ervoor zorgen dat hij de bak in draait. Ik zou 't met liefde zelf doen. Boos!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 07:16

Echt ziek zoiets. Daarbij je gaat toch op ponykamp niet op strafkamp!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:10

Ik las het ook al in de krant!!
Bloos! en heb net het topic hier gelezen, maar dit is toch gewoon niet normaal?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:33

Gaat uiteindelijk attie er niet helemaal onderdoor? Die moet toch een flinke (psychische) last dragen als ik dat allemaal zo lees.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:18

DresslOver schreef:
zowiezo al het feit dat die vent veroordeelt is voor een zedenmisdrijf en dan een ponykamp op mag en kán richten! zo'n vent moet zo ver mogelijk van kinderen vandaan blijven!

Inderdaad!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:46

Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen maar ga dat zeker doen! Verschrikkelijk, raar en onbegrijpelijk! Verward

Zag het op het nieuws en wat Kimmie_Paard zei is idd op het nieuws vermeld, dus Sjoert ze riep niet zomaar iets Vork

*gaat verder lezen* Haha!

EDIT:Die site is echt vreemd Verward
Laatst bijgewerkt door Cyntje op 26-06-06 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:48

Wat afschuwelijk. Nooit geweten (of gerealiseerd) dat dit soort walchelijke dingen bestonden. Bah.

Ik wens de kinderen die ooit op dit kamp zijn geweest veel sterkte. Verder kan ik hier weinig van zeggen. Ik ben wel benieuwd naar het programma. Heeft iemand ook een link van deze aflevering?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:25

Dit is echt ziek gewoon!!
Zoveel mensen die er hetzelfde meegemaakt hebben en dan kunnen ze nog niets tegen die man beginnen?

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:45

Ik blijf van mening dat we christelijk niet moeten verwarren met sektarisch. Dit kan gewoon een christelijk kamp zijn, maar dat het door onchristelijken als sektarisch word beschouwd (evenals de ger gem gemeentes).
Ik zeg dit niet om dit kamp op een of andere manier voor te spreken, maar wel om de zaak ook van een andere kant te belichten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:49

Sekte kun je vergelijken met een vergaand geloof in iets. Dit geval extreem christelijk geloof. Dit is dus een zwaar over the top christelijk kamp.
Kijk in canada zien ze mensen van een andere kerk al aan als heidenen en een sekte, terwijl ze toch beide gereformeerd zijn.
Het is maar net wat je maatstaven zijn denk ik dan.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:14

Tieneke schreef:
Avanti schreef:

Dit is echt een belachelijke opmerking... Ik vind het denigrerend en kwetsend naar andere mensen toe. Geen respect.

Hoezo?
Deze man had het altijd over God heel erg gelovig, maar het stelt toch geen zak voor als je niet van kinderen af kan blijven? Volgens mij is daar niks christelijks aan.
Ik sta er altijd verbaasd van te kijken, juist als je christelijk ben doe je dat soort dingen toch niet? En als ze wel zulke dingen doen, wat maakt hun dan anders omdat ze is God geloven?

Het is juist geen belachelijk opmerking! Waarom zou ik zo'n opmerking niet mogen maken? Het is een feit sommige van de katolieke priester kunnen niet met kun poten van kinderen afblijven. Nou als ik altijd naar zo iemand geluisterd zou hebben zou ik er daarna toch wel flinke vraagtekens bijzetten!!!
Hwt heeft geen zin om te geloven en je er niet naar te gedragen, dan stelt het echt niks voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:25

Ziek..