Primeur: Shire x ezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:25

whaahh dies zooo stoerr.!!
*hebbe hebbe hebbe*
dat lijkt me nou wel geinig om op de manege te hebben staan..!
btw.. waarom zou het zielig zijn ??

friendly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:35

Karin schreef:
Friendly, ik vind jouw onderschrift wel heel treffend in dit verband.

Laat dat nou ook net 1 van de redenen zijn dat ik erop reageerde. Ik bedoel dat beestje ziet er leuk en schattig uit en geluk straalt er inderdaad aan af. En ik reageerde ook wel een beetje erg heavy erop. Mijn excuses hiervoor mensen!

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:35

ik vind het een schattig wezentje maar weet idd niet of ik het zelf zou fokken...maar ik zou het ook zeker niet uit de weg gaan als ik er een tegenkwam...
maar zielig...nee dat is weer een beetje overdreven
paard hoort bij paard en ezel bij ezel....dat zou het zelfde zijn als blank bij blank en Allochtoon bij Allochtoon........

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:44

StOoRzEnDeR schreef:
paard hoort bij paard en ezel bij ezel....dat zou het zelfde zijn als blank bij blank en Allochtoon bij Allochtoon........
Niet helemaal, want blank x allochtoon levert geen onvruchtbaar product op (tenminste niet per definitie ).

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:53

ok als je het zo gaat bekijken... maar als jij onvruchtbaar bent is je geboorte dan nutteloos geweest....mijn oude ponny heeft iets aan haar baarmoeder gehad en die hebben we toen laten verwijderen maar og we hadden haar ook kunnen afschieten...

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:31

StOoRzEnDeR schreef:
ok als je het zo gaat bekijken... maar als jij onvruchtbaar bent is je geboorte dan nutteloos geweest....mijn oude ponny heeft iets aan haar baarmoeder gehad en die hebben we toen laten verwijderen maar og we hadden haar ook kunnen afschieten...
Tuurlijk. Afschieten kan altijd.
Jouw pony is niet onvruchtbaar geboren.
Kruisingen als deze zijn nuttig als ze een doel hebben, bijv. omdat ze betere pakdieren zijn dan ezels óf paarden.
Deze kruising zou moeten dienen om de Giant Donkey terug te brengen. Vraag is, hoe zo'n kruisingsproduct dat moet bewerkstelligen.

Lijkt mij vooral een publiciteitsstunt van de (commercieel ingestelde) fokker (voor hem niet nutteloos dus).

EveliNero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:07

ze zullen die ezelhengst bovendien echt niet op de beste shire-merrie hebben gezet.

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:54

ah wat lief
welk geluid zou dat beest maken?

Jasper

Re: Primeur: Shire x ezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:33

Dit soort kruisingen zijn niet zo bijzonder. In Frankrijk bestaat al eeuwen de "Mule Poitevin". Een zwaar paardenras (Le trait Poitevin) gekruisd met een Pyrenese ezel of Poitou ezel.
De muilezels werden gebruikt in de landbouw en in het leger.
Waarom? De dieren zijn sterk, zeer sober te houden en makkelijk in gebruik.
Foto's zijn te vinden op deze site: http://www.racesmulassieresdupoitou.com/LES%20PAGES/Les%20races.htm

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:38

Whaha echt apart zeg.

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:40

Toen ik de foto's bekeek was mijn eerste gedachten echt: Wat een lieverdje! Het ziet er echt totaal niet onmenselijk of onvriendelijk uit. Ik snap ook niet waarom dit dier niet bruikbaar zou zijn. Jasper ik keek net even op die site, ik vind dat het wel iets speciaals heeft.

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:11

ik keek net ff op de site maar ik kan er niks aan doen dat ik die harige beesten erg leuk vind

EveliNero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:40

aaah die op die site zijn echt gaaf als je dat tweespan op het strand zou tegenkomen moest je eerst 2 keer kijken want wat is het nou een paard of een ezel. whaha prachtig.

Bacie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:39

het is heel apart, maar toch erg schattig !

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:11

Sja....wat moet je daar nu van zeggen

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:47

Juultj schreef:
Toen ik de foto's bekeek was mijn eerste gedachten echt: Wat een lieverdje! Het ziet er echt totaal niet onmenselijk of onvriendelijk uit. Ik snap ook niet waarom dit dier niet bruikbaar zou zijn. Jasper ik keek net even op die site, ik vind dat het wel iets speciaals heeft.

Onmenselijk is het wel.... Het zijn geen mensen tenslotte he!

Tancreda4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:04

Super schattig om te zien!!

En tja, ik zie het probleem er niet echt van... Ben wel benieuwd hoe groot papsie wordt, en of baby een beetje mooi kan uitgroeien.
Maar er zijn al muildieren en muilezels... Waarom kan dat dan niet met een shire

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:13

Die wil ik ook! Mooie grote ezel krijg je dan .

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:51

O mij god waar zijn jullie mee bezig.. :S het is onvruchtbaar dus niks waard.. als jullie onvruchtbaar zoude zijn zou ik tog ook niet gaan zeggen dat jullie geen nut hebben.. :S ookal heb je dat waarschijnlijk ook niet als je zo'n mening hebt.. alles heeft het recht om te leven! of het nou kindere kan krijgen of niet.. kan dat beestje tog niks aan doen.. ik vin het egt een leuk diertje kei schatig ben benieuwt wat ze er mee gaan doen.. egt lief!!

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:38

Ahh kei lief En die oren Kei schattig..
Ben benieuwd hoe die er uit ziet als hij uit gegroeid is ..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:28

Kimmie_Paard schreef:
O mij god waar zijn jullie mee bezig.. :S het is onvruchtbaar dus niks waard.. als jullie onvruchtbaar zoude zijn zou ik tog ook niet gaan zeggen dat jullie geen nut hebben.. :S ookal heb je dat waarschijnlijk ook niet als je zo'n mening hebt.. alles heeft het recht om te leven! of het nou kindere kan krijgen of niet.. kan dat beestje tog niks aan doen.. ik vin het egt een leuk diertje kei schatig ben benieuwt wat ze er mee gaan doen.. egt lief!!

Sorrie, het moet even...
Geen MSN-taal! doe wat aan je spelling, je mag best een spelfout maken maar zo ziet je verhaaltje er een beetje dom uit.

Daarbij spreek je jezelf aardig tegen, de vraag, die in dit topic meerdere keren gesteld is: wat moet je ermee. De betreffende ezel is een uitstervend ras en de Shire ook. Waarom "fok" je dan een onvruchtbaar dier? Je helpt er beide rassen geen moer mee. Integendeel zelfs. Het bewust een onvruchtbare kruising fokken is iets heel anders dan onvruchtbaar te blijken zijn.
Hetzelfde zou ik vragen als er weer zo'n schattige foto staat van een shetlander hengstveulen, waarvan je weet dat het over 5 maanden op de zuidlaardermarkt staat!

En dat vraag je jezelf dus ook af, wat gaan ze hiermee doen?
En daar geeft TS dus ook geen antwoord op. Jonge beesten zijn allemaal schattig, zelfs een jonge krokodil ziet er lief uit.
Ik zie het nut er niet van in, een ezel fokken, prima. Een shire, ook prima. maar dit beestje heeft geen enkele toegevoegde waarde. Doe het dan ook niet. Mijn mening en we leven in een vrij land!

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:14

echt apart,, maar wel sgattig!!!
wel een beetje grote oren
Ik zou er zelf ook niej voor kiezen maar wel lief...

loontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:27

Ben het eens met de meeste mensen hier.Het ziet er heel leuk en lief uit maar dat ziet een gewoon veulen ook.

Vraag me af wat jullie doel er mee is???Rijden,voor de kar of recreatie/gezelschaps dier???

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:47

Lietjuh_ schreef:
echt apart,, maar wel sgattig!!!
wel een beetje grote oren
Ik zou er zelf ook niej voor kiezen maar wel lief...

Ok, zoals hierboven ook al staat....MSN taal is verboden op Bokt....Graag ABN typen asjeblieft...

Ik vind hem ook wel apart, de reden waarom ze hem gefokt hebben staat al vermeld. Wie zijn wij om daar over te oordelen? Het zijn toch niet onze zaken?

Ben wel heel benieuwd hoe dit beestje er op zijn 3e uitziet....

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:10

o.a. @ amondi: wat is het verschil in nut/toegevoegde waarde voor wat betreft een ezel en een muildier?