Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 12:59

Ik ben gister dan ook niet geweest, sorry, wist ik niet

Heeft dat ergens gestaan dan?
Want heb hier het nieuwste ZZGP boek liggen, met alle richtlijnen, en ook in de bulletins heb ik het niet zien staan geloof ik..

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:01

AnneB schreef:

Tuurlijk zette ze een prachtige proef neer, maar ik heb het mooier gezien en
ik vind

het percentage tussen nummer 1 en nummer 2 te veel verschil.

Het verschil was "maar" 5% en voor zover ik weet wordt ook gekeken naar de moeilijkheidsgraad etc.
Anky had voor zover ik het kon beoordelen een behoorlijk ingewikkelde proef die ze zeer netjes reed, dus ik vind het verschil terecht.

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:01

Bettine schreef:
Sterker nog: die 4 krijgt ze niet eens, want in de GP kür wordt er geen cijfer gegeven voor het halthouden.

Ik zie hier trouwens niemand Anky echt afkraken, maar wel bekritiseren, waar in mijn ogen niks mis mee is.
Er zaten inderdaad foutjes in de proef, maar de kwaliteit van de góede dingen (de hele pi/pa tour) was dan weer wel subliem!

Vond Ed trouwens ook best netjes rijden, alleen zijn handen waren af en toe erg storend, vooral in de uitgestrekte draf zat hij ze constant op te tillen.

Ik heb gelezen dat ze over een paar maanden strenger gaan letten op het halthouden aan het eind van de proef. Of heb ik dat nu fout gelezen?

Verder ben ik het met jou eens, de passage en piaff van Salinero tipt bijna geen enkel ander paard aan. Maar over het geheel genomen waren en proeven bij die ik persoonlijk er fijner uit vond zien en wat spectaculairder waren.
Zo was ik bijvoorbeeld behoorlijk onder de indruk van de kür van Laurens van Lieren en ik vond dat hij behoorlijk ondergewaardeerd was, ookal komt hij pas net kijken.

Miranda40

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:02

Sjoert schreef:
Bettine schreef:
Sterker nog: die 4 krijgt ze niet eens, want in de GP kür wordt er geen cijfer gegeven voor het halthouden.

Ben het voor de rest helemaal met je eens Bettine, maar er is gisteren wel 50 keer omgeroepen dat het nu nieuw is dat het halthouden aan het eind van de kur ook wordt beoordeeld..

Ik bedoel maar. Had ik het dus toch goed gelezen in de krant

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:03

Bettine schreef:
Heeft dat ergens gestaan dan?
Want heb hier het nieuwste ZZGP boek liggen, met alle richtlijnen, en ook in de bulletins heb ik het niet zien staan geloof ik..

Geen idee. Het is gisteren alleen ontzettend vaak omgeroepen. (niet flitsen en aplaudiseren tot na het groeten want....)

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:04

Sjoert schreef:
AnneB schreef:

Tuurlijk zette ze een prachtige proef neer, maar ik heb het mooier gezien en
ik vind

het percentage tussen nummer 1 en nummer 2 te veel verschil.

Het verschil was "maar" 5% en voor zover ik weet wordt ook gekeken naar de moeilijkheidsgraad etc.
Anky had voor zover ik het kon beoordelen een behoorlijk ingewikkelde proef die ze zeer netjes reed, dus ik vind het verschil terecht.

En toch blijf ik erbij dat ze ook met haar naam rijdt, wat bijna logisch is in een jurysport.

Als ik kijk naar de lijnen die Anky rijdt vind ik dat andere proeven net zo goed een hoge moeilijkheidsgraad hadden.

Verder bekritiseer ik haar hier echt niet, ik zou niet durven. Geef alleen m'n mening wat ik heb gezien en ervan vond. Ik zal het haar nooit van mijn leven na doen.

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:05

Javelin schreef:

Ik bedoel maar. Had ik het dus toch goed gelezen in de krant

Haha, ik dus ook.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:06

AnneB schreef:
Als ik kijk naar de lijnen die Anky rijdt vind ik dat andere proeven net zo goed een hoge moeilijkheidsgraad hadden.

Maar zouden er dan ook nog verschillende hoogtes van moeilijkheidsgraden bestaan?

mikolaiki

Re: Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:07

vond het er bij imke veel natuurlijker uitzien ondanks zwiepen met staart...
Vond het bij anky iets te gespannen en leek net of het beest zo doorgetraind was dat ie maar bleef piaferen op het eind
hopelijk krijg ik nu niet heel bokt over mij heen. Maar dit leek zo.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:08

mikolaiki schreef:
vond het er bij imke veel natuurlijker uitzien ondanks zwiepen met staart...
Vond het bij anky iets te gespannen en leek net of het beest zo doorgetraind was dat ie maar bleef piaferen op het eind
hopelijk krijg ik nu niet heel bokt over mij heen. Maar dit leek zo.

Als hij niet doorgetraind zou zijn, zou het ook niet goed zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:08

Nooit geweten dat wij op Bokt allemaal van die toppers hadden!!

Op het moment dat je het zelfde niveau of beter rijd heb je, naar mijn mening, pas recht commentaar te geven.
Als je vind dat je commentaar mag geven, rij dezelfde proef, neem hem op, en plaats hem vandaag nog op Bokt!

Ik vind het een super score die zeer zeker verdient was!!!

mikolaiki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:09

bedoelde iets te doorgetraind maar laat maar zitten. dacht het alleen zo te zien:)
Laatst bijgewerkt door mikolaiki op 26-03-06 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Beeker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:11

Ik vond Anky ook echt terecht de beste. Iemand die absoluut geen verstand van paarden had keek mee vond Anky ook het beste. Salinero kan passage en piaffe gewoon nog net iets beter als ieder ander paard en dan mogen ze wel een foutje maken en dan alsnog hoog scoren. Die kuur van Anky ben ik trouwens wel een beetje beu daardoor vind ik een wat onbekendere kuur of een nieuwe kuur al snel mooier.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:15

Sorane schreef:

Op het moment dat je het zelfde niveau of beter rijd heb je, naar mijn mening, pas recht commentaar te geven.
Als je vind dat je commentaar mag geven, rij dezelfde proef, neem hem op, en plaats hem vandaag nog op Bokt!

Dit slaat nergens op... De internationale jury`s rijden echt niet op anky`s niveau. En iemand die op hetzelfde niveau rijdt kan weer een mindere kijk daarop hebben. Dus jouw opmerking raakt kant nog wal.

Nogmaals. Anky verdient een eerste plaats, want het was erg sterk gereden, maar dat ze bijna als laatste reed was ook in haar voordeel.
Als ze als eerste had moeten starten had ze deze score niet gereden.
De laatste reeks waren allemaal toppers en Anky sloot achteraan in de rij en dat werkte in haar voordeel denk ik... nee, vind ik....

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:15

Sjoert schreef:
AnneB schreef:

Maar zouden er dan ook nog verschillende hoogtes van moeilijkheidsgraden bestaan?

Uiteraard. Maar Anky heeft dus bij voorbaad al de hoogste moeilijkheidsgraad?

Nou ja, ik ben geen jury en een GP amazone dus ik vind het allemaal prachtig wat er daar gebeurde, alleen vond ik Anky's kür niet 'met vlag en wimpel' de beste voor zo'n hoog puntenaantal.

Maar goed, ben al een paar dagen ziek dus even niet zo in de mood voor een discussie. Ga weer liggen in bed!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:16

Sorane schreef:

En terecht; ik doe het haar niet na.

Ooit was het Isabell Werth terwijl we vonden dat Anky moest winnen, nu Anky terwijl misschien Imke of Edward had moeten winnen en over een aantal jaren is het weer een ander. Uiteindelijk is het toch de jury die bepaald. Ik kan er nog steeds van genieten ook al heb ik haar wel eens beter zien rijden.

AniekR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:54

Als mensen nog filmpjes ervan hebben, hou ik me aanbevolen
Heb de proef van Laurens gezien... wow echt super zeg!!!

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:04

ja heb die ook gezien erg gaaf zeer mooie muziek erg gedurft zoals er ook werd gezecht.
Heb nog op die site gekeken van hosedancing.nl maar kan niks zien kan geen filmpjes downloaden snap er niks van.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:28

Nou ik vind het verdiend okej misschien kan ze zelfs nog beter en de commentator zei dat ze allemaal de proef van hun leven had gereden. ik weet niet.. maar de kur op de olimpishe spelen vond ik tog egt veeeeeeeeeeeel btr maar dat zal wel aan mij liggen.,.........

lampjerulez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:32

Ik heb alle nederlanders zien rijden behalve laurens... IK baalde echt enorm. Edward ging echt heel goed misschien dat ik die misschien nog wel net even beter vond maar dat kan ik en mag ik eigenlijk niet zeggen toch...

Roozzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:54

Het was de eerste keer dat ik Indoor Brabant in het echt heb ervaren en dat was zeker de moeite waard zeg! Wat een prestaties! Ik ben weer gemotiveerd voor de komende tijd en kom volgend jaar zeker terug.

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:55

ja het was echt super !
ik werk al 4 dagen op indoor brabant, en ben toen gaan kijken, het zag er super ontspannen en 'simpel' uit.
overigens hadden laurens & imke ook geweldig gereden!

AniekR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:34

Moniek schreef:
ja heb die ook gezien erg gaaf zeer mooie muziek erg gedurft zoals er ook werd gezecht.
Heb nog op die site gekeken van hosedancing.nl maar kan niks zien kan geen filmpjes downloaden snap er niks van.

Ja idd gedurft en geweldige muziek!! vond ik ook al

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:08

heeft iemand het filmpje van anky? ik kan m nergens vinden. hij staat ook niet op uitzendinggemist.nl

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:43

Ik las het in de krant, echt een mega score!