Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.Vroeger reed in echt in de binnenstad van Amsterdam,maar daar gelden echt andere regels dan wanneer je een lekker bosritje rijdt.Ludora schreef:Maar zo ie zo vindt ik het raar dat mensen die een bepaald aantal punten/niveau bij springen, dressur of SGW hebben dan nog een RB moeten hebben.
runningkawa schreef:Een gewoon rijbewijs maar elke 10 jaar, schroeven ze dat dan voor dit ook op?

runningkawa schreef:Ik las ergens dat SRR en KNHS samen horen?
Nooit geweten, maar als dat zo is, zou bijv L springen of L2 dressuur vrijstelling kunnen geven.
Want ook dan zeggen ze dat je goed genoeg rijd voor een hengst.
Lijkt me ook genoeg voor in het bos.
En wat ik nu zeg is honderd malen hoger dan het nivo wat nu gevraagd word
Spetterlover schreef:Je hebt toch niet voor niets een ruiterbewijs, dit is gewoon weer onzin..
Suus_linell schreef:omet manegebuitenritten is het nu toch al verplicht dat er 2(geloof ik) begeleiders met ruiterpaspoort mee zijn?
maar als je zo'n regel in zou voeren kunnen manegegroepen niet meer naar buiten, tenzij iedereen (dus ook de kids waarbij naast elk paard iemand loopt en dan nog een paar mensen die ook mee lopen, en er in principe niet veel kan gebeuren) allemaal zo'n dom rijbewijsje haalt... ik weet het niet
runningkawa schreef:Ik las ergens dat SRR en KNHS samen horen?
Nooit geweten, maar als dat zo is, zou bijv L springen of L2 dressuur vrijstelling kunnen geven.
Want ook dan zeggen ze dat je goed genoeg rijd voor een hengst.
Lijkt me ook genoeg voor in het bos.
En wat ik nu zeg is honderd malen hoger dan het nivo wat nu gevraagd word
, alleen maar om weer wat centjes te kloppen.
superwoman schreef:Maar waar je moet lopen met je paard etc - is voor mij toch onduidelijk.
Ik zou de veiligste plek op zoeken,maar ik rij ook nooit langs de weg hé!

), maar zou het complete onzin vinden om het nu nog te moeten halen.

traan_beauty schreef:Ik heb dat examen 7 jaar geleden met mijn pony gehaald. Inmiddels ben ik 4 groene paarden verder die toch allemaal eens voor het eerst langs de weg moesten en dat waren echt niet allemaal schatjesIk vind het een heel goed iedeeNu kunnen nog van die onverantwoordelijke mensen op de weg gaan rijde met een gek paard..