Hoefbevangenheid velde wereldkampioensmerrie Poetin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:41

precies.. hopelijk worden er nu eindelijk wat lui wakker geschud...

Yokie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:46

NathalieW schreef:
precies.. hopelijk worden er nu eindelijk wat lui wakker geschud...

Ik wel in elk geval. Het bewijs is voor mij nu onomstotelijk geleverd.

Alane

Re: Hoefbevangenheid velde wereldkampioensmerrie Poetin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:46

Aimee schreef:
Precies de gemiddelde leeftijd van een sportpaard

aliens vast en zeker....

Als het de gemiddelde leeftijd van een sportpaard is en de minimum is 4 dan staat daar toch nog een 12 jarige tegenover om dat feit te blijven handhaven...
Echter tegenover een 17 jarig sportpaard zou je dan een ongeboren vrucht moeten zetten om die 8 jaar als gemiddelde te kunnen blijven waarborgen....
maar gelukkig heb ik meer verstand van speculaasjes en snap niet wat die gemiddelde leeftijd er mee te maken heeft dat zij ingeslapen is vanwege hoefbevangenheid....

Noble-Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:51

Wat een drukte
Blijkbaar realiseren zich een heleboel mensen niet dat er dagelijks paarden moeten worden ingeslapen
Waarom zou het met een paard wat een vermogen heeft gekost anders zijn

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:53

Alane schreef:

Als het de gemiddelde leeftijd van een sportpaard is en de minimum is 4 dan staat daar toch nog een 12 jarige tegenover om dat feit te blijven handhaven...
Echter tegenover een 17 jarig sportpaard zou je dan een ongeboren vrucht moeten zetten om die 8 jaar als gemiddelde te kunnen blijven waarborgen....
maar gelukkig heb ik meer verstand van speculaasjes en snap niet wat die gemiddelde leeftijd er mee te maken heeft dat zij ingeslapen is vanwege hoefbevangenheid....

Ja hou jij het maar bij speculaasjes

als je nou eens een 17 jarige, een 3 jarige en een 4jarige hebt; wat is dan het gemiddelde??
Hey dat is ook 8, zonder een ongeboren vrucht....

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:53

hoe dan ook tis zonde van het paard
poetin was dan een bekende merrie
er gaan dagelijks paarden naar de eeuwige jacht velden.
met het nodige leed van de eigenaren

Yokie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:16

terorita schreef:
met het nodige leed van de eigenaren

Dit paard verkeerde in een andere eigenaren-wereld dan de doorsnee pennybokteigenarenwereld.
Zo heel verdrietig zal niemand in directe omgeving erom zijn. Schat ik zo in.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:00

Financieel leed is ook leed

Ik denk dat de reden van Poëtin's bevangenheid nooit duidelijk zal worden voor ons als onnozel publiek, je kunt er natuurlijk fijn over speculeren maar meer dan dat zal het nooit worden. Het is en blijft wel triest dat zo'n veelbelovend paard in de gehaktmolen eindigt.

Heintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:08

Wat zonde van deze topmerrie.

Een foto van maiko 373 kun je volgens mij vinden op www.stalhouderijmeier.nl
Hoop dat dit de goede site is,succes.

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:14

Wat zonde van deze jonge topper!
Helaas heeft het niet zo mogen zijn.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:15

Heintje schreef:
Wat zonde van deze topmerrie.

Een foto van maiko 373 kun je volgens mij vinden op www.stalhouderijmeier.nl
Hoop dat dit de goede site is,succes.

Link doet het niet.
Wie is Maiko 373?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:21

Wat ik nou niet snap, waarom koop je in hemels naam een fokmerrie voor een boel centjes, als ze al kreupel is van de hoefbevangenheid. Is wel een enorm groot risico wat je dan neemt.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 20:24

Misschien heb ik idd wel iets te gauw een oordeel geveld. Mon excuse! Het kwam omdat ik onder de indruk was dat nu de doodsoorzaak bekend is,en dan denk je meteen aan de waarde van het paard...En wat het paard in de dusdanige jaren heeft meegemaakt.
Het is gewoon jammer dat zo'n topper nu al heengegaan is.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:42

Wow wat een erg verhaal zeg!:| Jammer dat zo'n topper zo vroeg is heen gegaan. Maar wel beter dat ze uit haar lijden is verlost ipv. ze van de pijn dood is gegaan. Dat vind ik dan wel weer mooi. Erg jammer voor die eigenaar ook....

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:36

frunnik schreef:
Wat ik nou niet snap, waarom koop je in hemels naam een fokmerrie voor een boel centjes, als ze al kreupel is van de hoefbevangenheid. Is wel een enorm groot risico wat je dan neemt.

Wat ik niet snap, is dat iedereen meteen begint te roepen dat dit wereldwonder op 4 benen is omgelegd om het geld. Deze mensen hebben haar gekocht omdat ze in haar een geweldige fokmerrie zagen. Is dat zo verkeerd? Is het verkeerd dat deze mensen 900.000 euro hebben neergeteld om een paard alleen maar als fokmerrie te gebruiken? Zodat ze niet de marteling hoefde te ondergaan van wéér een imbiciel die erop ging zitten terwijl ze stijf stond van de pijnstillers? Maar zodat ze haar gang zou kunnen gaan op een groene weide, met haar dartelende nageslacht aan haar zijde?

Natuurlijk was er veel geld mee gemoeid. You've got to spend money to make money. Maar iedereen die denkt dat de grote namen in de paardenwereld geen winstoogmerk hebben, mag daar nog even over nadenken. Iedereen met een eigen paard weet hoeveel daar in gaat zitten. En toch moet je rond zien te komen. 't Geld komt, ook met een paard als Salinero, niet uit de lucht vallen.

Deze mensen hebben alles binnen hun macht gedaan om deze merrie te behouden. Helaas was de wetenschap in de paardenwereld nog niet ver genoeg om Poëtin te redden.

Deze mensen hebben verkozenspeculaties en beschuldigingen over zich heen te laten komen. Ze hebben verkozen veroordeeld te worden door een groot deel van de paardenwereld, tot huichelaars en moordenaars. Ze hebben ervoor gekozen duizenden euro's te verliezen, om deze merrie het lijden te besparen.

Deze mensen hebben misschien wel nachtenlang wakkergelegen, omdat ze zich geen raad wisten. Maar ze gaven niet om haar, wordt er geroepen, Poëtin heeft nooit een maatje gehad in mensengedaante. Waren jullie erbij? Waren jullie erbij om te zien welke verzorgsters er om haar heen gelopen hebben, om haar alles te geven wat ze nodig had?

Oordeel niet voordat je alle feiten hebt, en heb respect voor je medemens. Wat jíj wil ook niet dat er over jou geoordeeld wordt zonder alle feiten, en jíj wil ook met respect behandeld worden.

Ik wil in deze post geenszins mensen direct aanvallen. Ik wil niet zeggen dat iedereen hier fout is, maar slechts de elite die denkt deze merrie beter behandeld te zullen hebben, na laten denken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:48

Nistria schreef:
Ja hou jij het maar bij speculaasjes

als je nou eens een 17 jarige, een 3 jarige en een 4jarige hebt; wat is dan het gemiddelde??
Hey dat is ook 8, zonder een ongeboren vrucht....

duhhh...
Wat ik er mee bedoelde is dat dat de op en top sportleeftijd van een paard tussen de 9 en de 16 jaar ligt, dan kun je je dus afvragen in hoeverre het 4 jarige paard een sportpaared was, waarschijnlijk net zoveel als het nog te bedenken fokprodukt dat op papier de meeste kans maakt maar waarvan de praktijk wat anders verteld...

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:16

Alane schreef:
duhhh...
Wat ik er mee bedoelde is dat dat de op en top sportleeftijd van een paard tussen de 9 en de 16 jaar ligt, dan kun je je dus afvragen in hoeverre het 4 jarige paard een sportpaared was, waarschijnlijk net zoveel als het nog te bedenken fokprodukt dat op papier de meeste kans maakt maar waarvan de praktijk wat anders verteld...

Als we het over de gemiddelde leeftijd hebben van het paard in het algemeen, dan ligt deze in Nederland op 7 jaar! Dit gemiddelde is gebaseerd op alle paarden, en niet alleen op de sportpaarden...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:18

Alsnog een wellus/nietus verhaaltje dus.....

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:39

Kuiken schreef:
Hmmm voor het slotje dan mijn mening!

Ik vond het een verschrikkelijk mooie merrie. Maar ik ben er 100 % zeker van dat de eigenaren al het mogelijke hebben gedaan voor het paardje en zeker niet over 1 nacht ijs zijn gegaan met hun beslissing.

Nee idd

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:09

Tóch deed die curator een prima zet door de merrie te verkopen toen ze nog 9 ton waard was........... Wél een kennertje dus....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:10

Iemand die zoveel geld uitgeeft voor een merrie met een gezondheidsprobleem moet wel een liefhebber zijn, anders had hij dat nooit gedaan.

Heel zonde van Poetin, en erg voor de eigenaren, die zullen er vast en zeker van wakker hebben gelegen voor ze deze beslissing hebben genomen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 01:07

Mies7 schreef:

Als we het over de gemiddelde leeftijd hebben van het paard in het algemeen, dan ligt deze in Nederland op 7 jaar! Dit gemiddelde is gebaseerd op alle paarden, en niet alleen op de sportpaarden...

Wedden dat je dat mis hebt.... en dat je antwoord gebasseerd is op een doos speculaas??

Omdat men in Nederland het exacte aantal paarden niet weet en kent, kan men niet spreken over een gemiddelde leeftijd... en dat is wetenschappelijk en statisties onderbouwt...
En NEE nog steeds niet ook al is de I&R regeling er, echter gelden er nog steeds overgangsregelingen enzo.

@CGJ12: Hij heeft haar niet verkocht toen ze nog 9 ton ward was... ze heeft 9 ton opgebracht.. en dat is slachtwaarde + reclame/bekendheid + een droom + ????

er al aan gedacht waarom men nu naar buiten is gekomen met het Hoefbevangenheids verhaal en dat niet gelijk naar buiten heeft gebracht toen men de merrie naar de eeuwige jachtvelden heeft geholpen???
[dat wordt weer thee met speculaas, veel speculaas]

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 01:40

Alane schreef:
@CGJ12: Hij heeft haar niet verkocht toen ze nog 9 ton ward was... ze heeft 9 ton opgebracht.. en dat is slachtwaarde + reclame/bekendheid + een droom + ????

De WAARDE van een goed wordt bepaald door wat de consument op een openbare doorzichtige markt bereid is voor dat goed te betalen........
Die 9 ton was op dat moment dús de waarde..........
Vraag het maar aan prof. Heertje

Echt, bij elke posting hier voel ik me gelijk 3 jaar ouder worden.....
Waar moet dat naar toe met dit land.........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 02:04

CGJ12 schreef:
precies ja, zo'n dier dat je kleine zusje elke zaterdag mag borstelen bij een plaatselijke vrijgezelle oude boer........

Zoek jij nog poetsmeisjes of zo

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:59

Pipo schreef:
Zoek jij nog poetsmeisjes of zo

(flink off-topic, ik weet het.... )
www.meisjesforum.net

Die gasten zijn pas gek.
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 27-01-06 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt