Heel Drenthe doodsbenauwd (rhino-virus)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:32

MaSbeL schreef:
de club in elim is al dicht.. ligt vlakbij hoogeveen

Puur voorzorg. (Voordat op de volgende pagina alweer over Rhino in Elim gesproken wordt. )

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:39

haha ja ..
ik snap het ook wel .., veel paarden die er komen dus de ziekte is dan veel sneller en verspreid zich sneller ..
maja het is echt zwaar poedersuiker !!

smurf1988

Re: Heel Drenthe doodsbenauwd (rhino-virus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:50

Onze manege draait nog gewoon door
Maar goed, officieel licht dat ook in groningen (wel even een kilometer van drenthe af )

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:52

Vind het zielig voor die man hoor. Alleen door een paar Wild West verhalen is zijn naam geschaad. Ongeacht of die nu goed of slecht is. Als je iets hoort zorg dan dat je het pas plaatst als je het uit de eerste hand hebt.

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:56

En als mindfields echt oprechte excuses meent; dan haalt ze media er nu ook weer bij. En zegt ze haar excuus met naam en toenaam. Dat maakt het allemaal geloofwaardiger en oprechter.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:08

Tja zo kun je bezig blijven ze heeft haar excuus aangeboden aan Benak en hij heeft dat geaccepteerd. Moet je er dan over door blijven gaan? Denk niet dat het slim is, ik neem aan dat Minfields haar lesje nu wel geleerd heeft

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:19

MISTRAL94 schreef:
Tja zo kun je bezig blijven ze heeft haar excuus aangeboden aan Benak en hij heeft dat geaccepteerd. Moet je er dan over door blijven gaan? Denk niet dat het slim is, ik neem aan dat Minfields haar lesje nu wel geleerd heeft

Dat denk ik ook wel, en ik weet ook dat getroffene het waardeert, maar ik vind het een beetje onrechtvaardig. Getroffene wordt eerst door het slijk gehaald, en veroorzaker wordt geprezen omdat ze haar excuses aanbiedt. Ik wil er ook helemaal niet over doorzeiken, maar ik wilde het wel even zeggen vooral omdat ik de uitingen en opruiing van veroorzaker met ontzetting heb gelezen.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:23

noem mij hysterisch, maar ik laat mijn twee beestjes denk ik toch maar preventief enten...

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:35

tienus63 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Dat denk ik ook wel, en ik weet ook dat getroffene het waardeert, maar ik vind het een beetje onrechtvaardig. Getroffene wordt eerst door het slijk gehaald, en veroorzaker wordt geprezen omdat ze haar excuses aanbiedt. Ik wil er ook helemaal niet over doorzeiken, maar ik wilde het wel even zeggen vooral omdat ik de uitingen en opruiing van veroorzaker met ontzetting heb gelezen.

Daar heb je ook helemaal gelijk in, die man is er de dupe van geworden.
Dat er eerder gezegd werd dat de meeste bekende paardenmensen door het slijk gehaald werden, vind ik geen goedmaker!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:51

over het rhino virus is ook op tv geweest op tros of nos nieuws

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 01:17

90% van de paarden heeft antistoffen tegen Rhino in het bloed... Rhino is overal en altijd in meer of mindere mate aanwezig. Als je de gewone voorzorgsmaatregelen treft is er niks om je druk over te maken. Zorg dat je met schone kleren bij je eigen paard komt, laat je paard niet neuzen bij een ander, zet hem niet in een vreemde box, zet geen jonge veulens met een snotneus in de buurt van je drachtige merrie(s) en zorg dat je paard in goede conditie verkeerd. En laat je de kop niet gek maken door allerlei verhalen!

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 01:37

Anne_GTI schreef:
90% van de paarden heeft antistoffen tegen Rhino in het bloed... Rhino is overal en altijd in meer of mindere mate aanwezig. Als je de gewone voorzorgsmaatregelen treft is er niks om je druk over te maken. Zorg dat je met schone kleren bij je eigen paard komt, laat je paard niet neuzen bij een ander, zet hem niet in een vreemde box, zet geen jonge veulens met een snotneus in de buurt van je drachtige merrie(s) en zorg dat je paard in goede conditie verkeerd. En laat je de kop niet gek maken door allerlei verhalen!

Helemaal mee eens, een rhino uitbraak blijft meestal tot 1 stal beperkt omdat rhino geen groot besmettingsgevaar heeft. De paarden moeten neus aan neus staan om het door te geven, of het besmette paard moet met z'n neus tegen jouw kleren aanstaan en jij weer met je kleren tegen het andere paard om het over te dragen.

Ik denk dan ook niet dat het voor de rest van Nederland zin heeft om volledig in de stress te schieten.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 01:45

merrieveulen schreef:
noem mij hysterisch, maar ik laat mijn twee beestjes denk ik toch maar preventief enten...

Maar merrie, jij hebt toch drachtige merries? Dan had je er mee moeten beginnen voor ze drachtig werden.

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 01:49

merrieveulen schreef:

Sta jij alleen dan?
Had gehoord dat enten geen nut heeft als je de enige op stal bent die het doet.

Maar ok, wij ook hysterisch, onze hele stal (zijn maar 9 paarden in totaal) worden geent, afspraak staat al en liever het zekere voor het onzekere.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 01:54

Heel de stal moet idd geent worden, anders heeft het totaal geen nut. Verder is ook het ná enting alsnog mogelijk dat er een paard ziek kan worden.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 08:01

Enting geeft toch helemaal geen zekerheid of ze het niet krijgen? Die beschermt toch alleen maar tegen de verkoudheid ervan?
En helemaal als het in de buurt is zou ik het zeker niet doen, worden ze alleen nog maar vatbaarder voor.
En volgens mij is het er nu al te laat voor, je moet meerdere inentingen per jaar hebben wil het echt een beetje werken (tja en dan nog is het niet helemaal water dicht )
Ik vraag me dus af of het echt zin heeft....

Tallie1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:00

Watben ik blij dat ik mijn paard altijd ent tegen rhino, ieder half jaar weer! Ik hoorde van de week weer van die enge verhalen, dus ik heb mijn eigen dierenarts even gebeld om te vragen wat er nou precies loos is. Had al het vermoeden dat het rhino was..

Hoop dat de besmetting niet verder uit breid en dat er geen paarden meer sterven.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:52

Ik krijg ook wel een beetje het idee dat alles enorm overtrokken wordt op dit moment. De voorzorgsmaatregelen die ik ga nemen is dat ik gewoon niet dezelfde kleding aan doe naar de pony van mijn zusje en naar mijn paard. En dat ik me zal douchen tussendoor. Verder zal het wel meevallen denk ik.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:14

De enting zegt helemaal niets. Van wat ik weet is het net als de griepprik voor mensen. Het is altijd de gok welke influenzasoort de kop opsteekt.

Mijn paarden staan op hun eigen stuk hier bij huis. Wij komen nooit op maneges en gelukkig staan we wat verder het land in. Ik hoop dat dat voldoende is.

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:17

Oke, groot dillemma,...
Onze club gaat dus gewoon door, eerst mochten we niet komen, en de volgende weeg konden we gewoon weer heen (komende vrijdag dus) want na overleg met de da waren ze erachter gekomen dat het niet schadelijk was voor je paard. Je moet dus gewoon doorbetalen, en het zelf amar in de gaten houden, en als je het niet vertrouwt niet komen.. iIk wil echt niet, de instructrice komt overal en nergens, en daarbij komen ook de paarden uit verschillende plaatsen... Vinden jullie dit nou verantwoord van de club? Ik vind het persoonlijk heel erg egoistisch.. want.. denk er eens bij na hoeveel geld ze mislopen als ze wel doorgaan

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:46

Gelukkig is het heel ver weg.
Inenten heeft niet zo heel veel zin ze kunnen het na de in-enting gewoon krijgen, weg gegooit geld! Dan was ik liever elke dag mijn spullen en zorg ik dat mijn paarden veder niet bij andere paarden staan!.

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:01

MissPromiss schreef:
Oke, groot dillemma,...
Onze club gaat dus gewoon door, eerst mochten we niet komen, en de volgende weeg konden we gewoon weer heen (komende vrijdag dus) want na overleg met de da waren ze erachter gekomen dat het niet schadelijk was voor je paard. Je moet dus gewoon doorbetalen, en het zelf amar in de gaten houden, en als je het niet vertrouwt niet komen.. iIk wil echt niet, de instructrice komt overal en nergens, en daarbij komen ook de paarden uit verschillende plaatsen... Vinden jullie dit nou verantwoord van de club? Ik vind het persoonlijk heel erg egoistisch.. want.. denk er eens bij na hoeveel geld ze mislopen als ze wel doorgaan

Van't zomer is in Emmen ook alles doorgegaan met uitzondering van onze manege waar Rhino heerste. Door de lage infectiekans (er moet neus aan neus contact zijn). Blijft het normaal gesproken altijd binnen één stal.

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:03

MissPromiss schreef:
Oke, groot dillemma,...

Ehm, meen je dat nou? Ik kan me er niets bij voorstellen. Ik zou persoonlijk echt niet gaan. Het is dat mijn club zelf gezegd heeft, we stoppen ermee, maar anders was ik gewoon niet gekomen! Dat risico wil ik niet nemen, jammer dat jouw club dat niet wil inzien!

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:04

Karl66 schreef:
MissPromiss schreef:
Oke, groot dillemma,...

Van't zomer is in Emmen ook alles doorgegaan met uitzondering van onze manege waar Rhino heerste. Door de lage infectiekans (er moet neus aan neus contact zijn). Blijft het normaal gesproken altijd binnen één stal.

Dat is in deze dus al niet het geval...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:08

Omdat er een ziek paard tijdens de incubatietijd (dus toen er nog geen zichtbare verschijnselen waren) verhuisd is.