IloveShets schreef:
Ze reed op een paard van een ander. Niet op de manege, maar in een bak bij iemand thuis. Het paard stijgerde en klapte achterover. Zij lag eronder. Er kwam overal bloed uit(mond enz.) en is met spoed meegenomen met ambulance.
er staat hier duidelijk dat het ging om het paard van een ander en dat het ongeluk niet op de manege heeft plaatsgevonden.
Om hier nou zo af ent oe eens te laten vallen dat het wellicht toch aan de manege ligt, vind ik volkomen onterecht, maar dat ligt ook zeker aan de manier waarop de krant de laatste zin van het artikel heeft geplaatst..
Applelove: Ik begreep dat in de Teleggraaf stond dat het meisje aan de teugels heeft getrokken tijdens het steigeren. (en dat schijnt niet correct te zijn, sorry dat weet ik niet.. Kan niet paardrijden.
)
Ten eerste wil ik hierover kwijt dat ik altijd heb meegekregen dat de telegraaf gedeeltelijk bekend staat als een sensatiekrant....
Daarnaast.. wie weet is het op een hele rare manier gelopen. Ik zou me best voor kunnen stellen dat een ruiter soms ook wel eens iets verkeerd doet. (voor zover dat uberhaupt in dit geval nog van belang is)
Ik las iets over dat er overal bloed uit kwam, dan denk ik dat bij die meid verschillende botten zijn gebroken en vervolgens naar binnen zijn gaan staan (door het gewicht van het paard) en zo inwendige bloedingen hebben veroorzaakt. (denk aan de longen -> bloed uit mond)