Kelly mag paard Queen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:15

Sylvia schreef:
Queen zal treuren als ze terug moet naar Duitsland? Sorry, maar dat is een sterk staaltje menselijke gevoelens aan een dier toekennen... Queen zal niet meer "treuren" zoals je het zegt als willekeurig welk ander paard dat verkocht wordt en naar een nieuwe eigenaar gaat. Queen zal bij Kelly niks tekort komen, bij de Duitsers evenmin. Ook tijdens de rechtszaak niet...

Uit vorige diefstallen heb ik wel telkens moeten meemaken, als het paardje teruggevonden werd binnen een redelijke termijn en hij kwam terug op de weide bij zijn vrienden, dat hij gen oog had voor iets anders als voor zijn vrienden, dit is oa voorgevallen in Borsbeek, die eigenaar stond te huilen, als hij Quinta terug in de weide zette bij zijn maatje, die hadden elkaar zoveel te vertellen, dit heeft zelfs met foto en al geplaatst geweest in Het laatste Nieuws. Gisteren heb ik melding gehad van een paardje, dood gevonden voor zijn stal, wel zijn eigenares schrijft mij, zijn weidemaatje loopt erbij als een kieken zonder kop. Ben al blij dat ik niet alleen ben die zulke zaken opmerk.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:47

Ik zeg niet dat Queen er niets van merkt, maar imo gaat dat over. Een paard treurt niet in de zin die jullie er aan toekennen. Over dat andere paard: zo reageren merrie en veulen ook als ze uit elkaar gehaald worden (of als het veulen sterft), maar ook dat "trekt bij". Mijn merrie is ooit een veulen verloren en heeft een paar dagen niet gegeten en in een hoekje gestaan. Mijn ruin, waarmee ik kon lezen en kon schrijven is wegens omstandigheden verkocht. Na een paar weken was hij aan de nieuwe omgeving en eigenaresse gewend.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun Kelly Queen van ganser harte. Ik hoop ook dat ze uiteindelijk bij elkaar blijven. Na 9, 10, 11 jaar nog een paard terug willen eisen...?

Peterina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:17

Adri schreef:
Lieve paardevrienden, ieder zijn mening, ik heb getracht van kontakt op te nemen met de eigenaars, en hun antwoord in september 2OO4, neem kontakt op met onze advokaat, wij praten niet met U, zodus geen voorstel, geen antwoord, alleen bleven wij met onze goede voornemens in de kou staan. Wij hebben ze toch ook nooit slecht gemaakt, wij zijn gewoon bij de feiten gebleven.

Sorry maar hier moet ik wel op reageren !

Heeft Kelly persoonlijk een poging gedaan om met de mensen contact te hebben ? of is het, zoals jij boven meld, via jou gelopen ?

Dat ze geen contact wensen met u kan ik van hun kant begrijpen. Ze hadden namelijk ook hun vertrouwen in u geschept toen Queen/Luna eerst gestolen werd en ook u alle informatie gestuurd in de hoop dat ze gevonden zou worden in Belgie. Van hun kant uit hebt jij niets voor hun gedaan en eerder ze in de kou laten staan. Dat jij nu (of in 2004) zou willen bemiddelen zou ik als gedupeerde eigenaar ook niet slikken !!

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:50

Peterina schreef:
Adri schreef:
Lieve paardevrienden, ieder zijn mening, ik heb getracht van kontakt op te nemen met de eigenaars, en hun antwoord in september 2OO4, neem kontakt op met onze advokaat, wij praten niet met U, zodus geen voorstel, geen antwoord, alleen bleven wij met onze goede voornemens in de kou staan. Wij hebben ze toch ook nooit slecht gemaakt, wij zijn gewoon bij de feiten gebleven.

Heeft Kelly persoonlijk een poging gedaan om met de mensen contact te hebben ? of is het, zoals jij boven meld, via jou gelopen ?

Dat ze geen contact wensen met u kan ik van hun kant begrijpen. Ze hadden namelijk ook hun vertrouwen in u geschept toen Queen/Luna eerst gestolen werd en ook u alle informatie gestuurd in de hoop dat ze gevonden zou worden in Belgie. Van hun kant uit hebt jij niets voor hun gedaan en eerder ze in de kou laten staan. Dat jij nu (of in 2004) zou willen bemiddelen zou ik als gedupeerde eigenaar ook niet slikken !!

Sorry, ik heb hun niet laten stikken, hun foto's hebben hier altijd uitgehangen op de jumping, zij zijn ook vermeld geweest in de jaarboeken van de club, zelfs heb ik ook naar hun paarden gezocht, zoals ieder paard, Kelly spreekt niet zo goed Duits en dat was de reden waarom ik gebeld heb. Wat ik je wel kan zeggen Peterina, jij betaald mij niet, zodus moet ik ook geen verantwoording aan jou afdragen. U bent bedankt, maar ik weet hoe het komt dat je mij haat, zoek zelf naar de gestolen paarden, maar dat doe je niet, zodus als je een hond wil slagen is er vlug een stok gevonden. Al de andere paarden die teruggevonden zijn, en die ofwel teruggekocht zijn door de eigenaars of gebleven zijn, bij de nieuwe eigenaars zijn wel een bewijs van mijn werk.

Napoline

Re: Kelly mag paard Queen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:49

@Peterina:

Is het nu echt nodig om een onschuldige aan te vallen?
Adri doet enkel het beste voor de paarden, en als je haar zo goed kent, dan zou je dat ook moeten weten.

Hoe laf om zoiets te typen... (pffff)

miekemuys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:40

Peterina schreef:
Adri schreef:

wil ik ook even heel graag op reageren.
als er iemand is die bij de diefstal van onze pony wel wat voor mij gedaan heeft is het Adri.
zoals ik Adri ken, kan ik me niet voorstellen dat zij voor de duitse famillie niets gedaan zou hebben.
mocht ik mijn pony terug vinden...... dan zou ik niemand anders dan Adri willen die samen wil onderhandelen met de nieuwe eigenaar, om samen uit te zoeken op welke wijze we wat kunnen regelen waar beide eigenaren zich prettig bij voelen.
en het kan best mits de tussenkomst van Adri, om tot een mooie overeenkomst te geraken.
kijk met zijn allen maar naar het voorval littele joe.

dus peterina, hou je giftig commentaar maar voor jezelf!!!!!!!!!!!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:33

Nogmaals wordt er erg emotioneel gereageert op een vraag en dan ook nog in het geheel verkeerd ! Waar in G..'s naam haal je eruit dat ik haat gevoelen heb voor jou ? Zoek aub niet wat er niet is !! En neem niet iedere commentaar of mening die hier op deze Forum wordt gezet als een persoonlijk verwijt als het jou niet zint!

Ik heb Adri niet aangevallen en het is spijtig dat zij zo voelt !

Ik VROEG aan Adri of het Kelly was die contact had gezocht of zij.

Ik melden mijn MENING dat als het zij zelf was dat ik het best kon begrijpen waarom de Duitser niet met haar wilde spreken omdat zij door haar in de stekken gelaten voelden. (Zoek is op de Duitse Forums achter hun mening ... ze zijn te vinden en ook hun mening over uw handelingen aangaande hun zaak)

Ik meld nogmaals dat het heeft de Kelly's zaak niet goed gedaan dat een derde persoon, die nb persona nongrata bij de Duitser is, en Kelly zelf niet direct persoonlijk contact heeft gezocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:40

Als mijn paard gestolen zou worden dan zou ik iemand in de arm nemen die NIET mijn zaak open en bloot op het internet bespreekt met Jan en alleman.

Ik kan me verder wel vinden in het verhaal van peterina.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:31

Sorane schreef:
Als mijn paard gestolen zou worden dan zou ik iemand in de arm nemen die NIET mijn zaak open en bloot op het internet bespreekt met Jan en alleman.

Sorry hoor,maar volgens mij was het gewoon een artikel dat een bokker geplaatst had en daaruit is deze topic gekomen

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:46

Peterina schreef:
Adri schreef:

Dat ze geen contact wensen met u kan ik van hun kant begrijpen. Ze hadden namelijk ook hun vertrouwen in u geschept toen Queen/Luna eerst gestolen werd en ook u alle informatie gestuurd in de hoop dat ze gevonden zou worden in Belgie.Van hun kant uit hebt jij niets voor hun gedaan en eerder ze in de kou laten staan. Dat jij nu (of in 2004) zou willen bemiddelen zou ik als gedupeerde eigenaar ook niet slikken !!

Volgens mij besef je niet wat Adri doet voor de gestolen paarden en de eigenaars die er de dupe van zijn?

Swieb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:49

Uit ervaring weet ik dat Adri haar uiterste best doet en merendeels achter de schermen, Sorane, probeer maar eens je gestolen paard terug te vinden zonder enige hulp van iemand die weet hoe er gezocht moet worden en de wegen kent.....................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:42

Het is erg fijn als iemand je helpt een gestolen paard terug te vinden. Ik vind het alleen totaal NOT done om de zaak van de personen die je helpt openbaar te bespreken op het internet.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:58

De eigenaars die er de dupe van zijn... Geldt dat niet ook voor de Duitsers?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:09

Sorane schreef:
Het is erg fijn als iemand je helpt een gestolen paard terug te vinden. Ik vind het alleen totaal NOT done om de zaak van de personen die je helpt openbaar te bespreken op het internet.

Waarom niet?Iedereen leeft mee met Kelly en Queen dus is het logisch dat je graag weet hoe het gaat

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:36

Sorane schreef:

Open en bloot, vergis je niet, ik deel niet alles mee op het forum, vergis je niet, ik verdedig mij, als ik zeg dat ik na de inbeslagname pas gereageerd heb, dan moeten die eigenaars niet denken dat ik hen in de steek galeten heb.

Peternia, voor jou heb ik geen commentaar meer.

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:52

Ik vind het een vrij belachelijke discussie worden.
Queen werd als veulen gestolen en daar zijn foto's van. Hoeveel paarden kan je volkomen herkennen van een veulenfoto?
Er hingen overal foto's rond en niemand heeft ze herkent.
Daarbij, moet ik zoveel aan dat veulen gehecht zijn, ruzie met adri of niet, maar ik wil ze zo snel mogelijk terug zien.
Wat moet je dan eigenlijk als paardeneigenaar in godsnaam nog doen om zeker te zijn dat je paard niet gestolen is?!
Ha, wil wel eens weten wie, na 9j!!, zijn paard zou terug geven.
Ben je dan na 9j nog niet over dat je veulen weg is? (om het cru te stellen?)
En peterina, hoe goed ken je adri, hoe goed weet je wat voor energie ze in het terugvinden van paarden steekt?
Adri, doe je dat als werk? Betalend? Sowieso vind ik het onrespectvol dat men zo reageert tegen jou, maar helemaal als je het vrijwillig doet!

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:39

Dank U Nevermind85, neen ik zoek de paarden reeds vanaf mei 1995, vraag geen geld. Ik wil niet verdienen op het leed van andere mensen. Ben wel genomineerd op Equitana in I997, heb toen een cheque ontvangen voor mijn werk. Er zijn mensen op bokt die hun paarden gestolen zijn en die steeds een beroep mogen doen, ook voor hen heb ik al veel gezocht, maar dat moet ik hen niet bevestigen, zij weten dat. Al wat ik weet over paardediefstallen, gegevens en informatie geef ik nooit prijs op een forum, zelfs niet aan vrienden, alleen de eigenaars worden ingelicht. Het forum dat nu opgericht is in Belgie, alleen gestolen, vermiste paarden, zelfs deze web-master heeft geen enkel inlichting, alleen als het paardje gevonden is, worden er gegevens vermeld, maar ook niet alles. Van de problemen met Queen ben ik pas op de hoogte gebracht na de inbeslagname van Queen, zodus huichelen met de dieven en de helers zoals sommige mensen zeggen, daarvan is geen sprake. Er zijn personen op bokt, die samen met mij hun paarden gaan zoeken zijn en die vastgesteld hebben, dat het moeilijk is, wij werden gevolgd, wij werden nagekeken enz. en toch rij ik nog langs die personen, de paarden zijn mij veel te lief.
Ik had helemaal geen ruzie met de Duitse eigenaars voor de inbeslagname, wist helemaal niets, ook niet dat Kelly op zoek was naar de herkomst van Queen, ik had de stamboekpapieren bij mij, had ik te kwade trouw geweest, had ik ze gewoon de kopie gegeven van Luna/Queen, ik had ze in mijn bezit. Ik ben verwittigd van de inbeslagname door een persoon die gebeld was door de fam. Cornelis, zodus .....
Elk jaar krijg ik van bepaalde mensen een kaartje, en dat doet mij veel meer deugd dan een pak geld te ontvangen, een dank je wel gaat naar mijn hart en daarom ben ik ook zo vatbaar voor kommentaar van mensen, die mij kennen van horen zeggen, dat zij hun stoute schoenen eens aantrekken en met mij persoonlijk in kontakt komen. Vind het wel erg dat Peterina laat doorschemeren, dat door de zogezegde ruzie tussen mij en de fam. Scheepers, deze zaak Queen/Kelly slecht afgelopen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:54

Nogmaals, het werk wat je doet vind ik goed. Maar ik zou het zelf niet op prijs stellen als alles zo neergezet werdt op een openbaar forum.

Citaat:
Wat ik je wel kan zeggen Peterina, jij betaald mij niet, zodus moet ik ook geen verantwoording aan jou afdragen.

Adri kan ik hier uit opmaken dat jij wel degelijk betaald krijgt?

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:16

Is denk ik een algemen opmerking . Ik durf dat ook te zeggen als mensen betweterig doen ove rmijn manier van werken.

Wat bedoel je met alles?

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:16

@ Sorane: Nee, hiermee wil Adri duidelijk maken dat ze niet moet gezegd worden door Peterina wat ze wel en niet moet doen.

@ de algemene bevolking:

En wrm valt men de persoon aan die enkel goed wil doen? Het is hier net het Belgische gerecht. Voortaan straffen ze de slachtoffers, dan de dieven op te pakken.

Deze discussie gelijkt er al heel goed op.

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:20

Ow Napoline, op een uitzondering na, vind ik iedereen toch heel positief over adri?

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:20

Ja, je hebt gelijk Nevermind85. Maar die uitzonderingen dringen zich toch wel heel erg op vind ik. Maar goed (men maakt zichzelf niet )

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:09

Sorane schreef:
Nogmaals, het werk wat je doet vind ik goed. Maar ik zou het zelf niet op prijs stellen als alles zo neergezet werdt op een openbaar forum.

Citaat:
Wat ik je wel kan zeggen Peterina, jij betaald mij niet, zodus moet ik ook geen verantwoording aan jou afdragen.

Adri kan ik hier uit opmaken dat jij wel degelijk betaald krijgt?

hoe onozel moet ge nu zijn om een spreekwoord niet te begrijpen?
maar mocht je denken dat je met naar gestolen paarden zoeken een gat in de markt gevonden hebt, dan daag ik jou uit om meteen te gaan zoeken.
geef je wel een raad mee, koop alvast niet te snel een dikke dure waggen, want van de inkomsten zal je niet veel meer kunnen kopen dan een oude fiets die je gratis krijgt bij het oud ijzer.

Swieb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 00:20

@ Ardennen, dit kan ik bevestigen en ik zoek er nu maar naar 3 en die zijn van mezelf, ik weet wat het kost aan geld EN energie. Laat ze maar kletsen, ze weten niet beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 00:32

Sorane is graag tegen iedereen dwars en negatief,iedereen zo zijn hobby.

Ik denk dat Adri weet wie ze is ,en zich van mensen als Petrina en Sorane niks aan moeten trekken.
Wij zijn gisteren een pony aan een beenbreuk verloren en ik weet dat Adri zich dat net zo erg aan trekt als een pony die gestolen is.weet je op mensen die zo lief zijn als Adri is ,het makkelijk Kakken.

Adri van mij verdien je een bloemetje en van Queeny en kelly heb je vast wel een heel bloemenveld gekregen.Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met Kelly is?Ik hoop heel goed.