Twee eventingpaarden overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Re: Twee eventingpaarden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:57

Ik vind crossen een ontzettend gevaarlijke tap van de paardensport. Natuurlijk is er in elke tak wel een gevaar maar bij de cross heb je toch iets meer kans dat als een paard verkeerd uitkomt de hindernis niet levend haalt. Vind het prachtig om te zien mits het goed gaat.
Vind het heel erg voor beide amazones wat er gebeurt is. ik heb ze vaak op tv zien crossen en vind het jammer dat deze paarden nu uit de sport zijn.
Kan de dood van het paard van Bettina Hoy niet iets te maken hebben met het Rhinos-virus wat rondgaat?
vanavond komt er trouwens ook Eventing op eurosport-20.15. Hoop dat ze er nog wel aandacht aan besteden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:44

Wat verschrikkelijk dat dit gebeurt is. Lijkt me echt heel erg als je paard zo dood neervalt. Zeker als je op dat niveau rijdt, dan moet je toch wel een goede band met je paard hebben.

Gelukkig dat het niet komt door een hindernis die gevaarlijk gebouwd was, anders had je de poppen wel weer aan het dansen in de media.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:23

Hyppolyte; ik heb je even een pb gestuurd.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:56

het is zo dat paarden met eventing meer risico lopen, maar als we daar inderdaad meer over na gaan denken kunnen we alles wel afschaffen. in wat voor vormen wurmen we ons paard met dressuur, en als we nog verder gaan waarom rijden we dan eigenlijk er op. niet erg relevant dus. overgens denk ik dat de meeste paarden nog wel omkomen bij de rensport.
http://www.animalaid.org.uk/images/covers/racing.jpg

Hafie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 00:32

Ja,
Ik vind het zoizo al altijd risicovol die crosses.
This toch triest dat je je paard bij zoiets kwijt kan raken this bijna dieren mishadeling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:53

wahahahahahaha, ik kan hier alleen maar om lachen hafie, zo triest vind ik je opmerking. dierenmishandeling, mijn neus, dierenmishandeling! whahahahahahahaha!