Paarden dood bij Brand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

windhond

Re: Paarden dood bij Brand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:15

Op tv rijnmond zei die man dat er een hond in de stal was maar hij er niet meer bij kon.

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:24

iedereen super veel sterkte met het verwerken

het is denk ik geen brand stigting het is denk ik kortsluiting

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:32

Ow wat verschrikkelijk, ik ben er al heel de dag stil van. Mijn vader kreeg vannacht de melding en is er heen geweest, ik heb de foto's gezien.. echt zo erg.. Dit is echt mijn grootste nachtmerrie, ik heb de paarden aan huis staan, en ik ben zo bang dat als ik lig te slapen dat er wat gebeurt. Ik wens heel veel sterkte aan de eigenaren van de paarden, ik weet niet of ik in staat zou zijn dit te verwerken..

@ Promessa: jij ook sterkte he Sharona, ik heb je zus vanochtend nog een sms gestuurd, maar denk dat ik een verkeerd nr heb...
Voor jullie is het helemaal dichtbij!

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:34

Er was nog een hond die kleine (Moppie) Die lag binnen aan de ketting op het moment dat boer het hondje wilde halen binnen. Werd hij tegengehouden door de brandweer, en kon hij niet eens naar binnen door de hitte. Op het zelfde moment storte het in. Dit gaat om een boerenfox. De herder heeft het wel overleeft.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:35

Verschrikkelijk, de nachtmerrie voor elke paarden/dieren-liefhebber. Heel veel sterkte gewenst aan de bewoners en aan alle eigenaren van de paardjes. Sterkte met het verlies van jullie maatjes Verdrietig

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:02

iedereen zegt dat alleen die haflinger Romy het overleeft hebt, maar heeft macho het ook overleeft? Ik ben n.l. zondag met dat meisje meegelopen om hem naar de wei te brengen, ik dacht dat ze zei dat hij er dinsdag (vandaag dus) weer uitgehaald zou worden, maar dat weet ik niet zeker.

Weet iemand het misschien???!

rhissar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:24

Heel sterke aan de fam.groeneboom en iedereen die z'n paardje daar had staan Huilen we leven met jullie mee.

Wij hebben er 2 jaar geleden ook gestaan.

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:54

Ik kan der nog steeds wel om janken Verdrietig Huilen
Maar ze hadden in plaats van de schapen te redden, de paarden beter kunnen redden. Zijn denk ik wel wat meer waard!!!

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:56

Oja k was nog wat vergeten!!!
Mensen die daar hun paard of pony hebben staan en die zijn omgekomen heel veel sterkte met het verlies. Ik leef met iedereen mee. Verdrietig

Jamie_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:01

Ik wens iedereen heel veel sterkte met het verlies van jullie dierbare paarden...ik leef met jullie mee...

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:04

Afschuwelijk nieuws, ik wens iedereen veel sterkte met het verlies van hun paarden en andere dieren Verdrietig

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:11

kritegirl schreef:
Ik kan der nog steeds wel om janken Verdrietig Huilen
Maar ze hadden in plaats van de schapen te redden, de paarden beter kunnen redden. Zijn denk ik wel wat meer waard!!!

Sorry hoor maar wat heeft waarde hiermee te maken. Elk beest is vreselijk of het nu een paard, schaap of kip is. Er was geen houden meer aan denk je nu echt dat de brandweer niet alles heeft gedaan om te redden wat er te redden viel!!!!!!!!!!

Jamie_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:16

windhond schreef:
Ik denk heus wel dat de brandweer alles heeft geprobeerd om de dieren te redden. Maar (ik heb met een omwonende gepraat) het vuur greep verschrikkelijk snel om zich heen omdat er een hoop wind stond. Ik vind het niet leuk om te zeggen maar een mensenleven gaat voor een dierenleven hoe hard het ook is. Voor de brandweer staat veiligheid voorop.

Sharona : heb net ook nog met Natas gepraat

k vind dat een dierenleven net zoveel waard is als een mensenleven als het al niet meer is...

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:30

Jamie_88 schreef:
windhond schreef:
Ik denk heus wel dat de brandweer alles heeft geprobeerd om de dieren te redden. Maar (ik heb met een omwonende gepraat) het vuur greep verschrikkelijk snel om zich heen omdat er een hoop wind stond. Ik vind het niet leuk om te zeggen maar een mensenleven gaat voor een dierenleven hoe hard het ook is. Voor de brandweer staat veiligheid voorop.

Sharona : heb net ook nog met Natas gepraat

k vind dat een dierenleven net zoveel waard is als een mensenleven als het al niet meer is...

Ik bedoelde aan te geven dat voor de brandweer een mensenleven voor gaat op dat van een dier snappie.

Ik ben zelf een beestenfreak en vind het afschuwelijk wat er gebeurd is moet er de hele tijd aan denken.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:34

Zodra de brandweer t als niet veilig beschouwt mag je er niet meer in...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:41

Dagie schreef:
Kennen hier nog meer mensen Zerina Zwartz???

Ik en haar ouders en zusje Melissa.

Ik kan niet geloven dat Quinta er niet meer is door dit!
Je gunt dit werkelijk niemand en deze mensjes al helemaal niet!

Mijn paardje stond op een andere stal naast Quinta en Quinta heeft hem een beetje opgevoed, zeg maar.

Ik heb er geen woorden voor.....

Marianne

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:43

G*dsamme... Ben 5maanden geleden mijn veulen kwijtgeraakt door de brand.. Vanochtend zit ik het nieuws te kijken zag ik het .. Tranen en nog is tranen..

In de avond zet ik TV Rijnmond aan.. Zie ik mijn nicht.. Heeft haar paard ook verloren.. Nath als je dit leest meissie.. Heel veel sterkte Lovers Ik weet wat je doorgaat..

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:46

Allereerst alle betrokkenen heel veel sterkte gewenst. Vreselijk dit, je grootste nachtmerrie.

Ik kan me wel goed voorstellen dat de brandweer mensen niet een brandende stal in laat rennen als het dak op instorten staat, in dat geval gaat inderdaad een mensenleven boven een paardenleven, hoe cru het ook is. Terwijl als het mijn eigen paard zou zijn, ik ook met alle geweld die stal in zou willen, ik zou gek worden. Maar ik denk dat een heleboel andere mensen de brandweer dankbaar zullen zijn dat ze me tegenhouden.

Paarden rennen inderdaad weer terug een brandende stal in, ze eruit krijgen is niet bepaald makkelijk en zeker niet zonder gevaar.
Bij een goede kennis van ons hier vlakbij is een aantal jaren geleden ook de stal en het hele woonhuis afgebrand. Mijn paard heeft daar ook gestaan. Gelukkig zijn daar alle paarden er zonder onherstelbare schade uitgekomen, evenals de bewoners. De boerderij is tot op de fundering afgebrand (ook een rieten kap), van de stallen stonden alleen de muren er nog.
Wij zijn er toen direct naartoe gereden, en hebben geholpen alle paarden naar buiten te krijgen, en te redden wat er te redden viel, wat niet veel meer was, het gaat zó snel....
De paarden wilden absoluut niet de stallen uit, terwijl het daar nog niet zo erg was, maar van de brandlucht werden ze al gek. Ze zijn letterlijk de stallen uitgeschopt en geslagen. Het dak is daar ook compleet ingestort

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:46

Pfff kippenvel. Heb hier geen woorden. Afschuwelijk
Heel erg veel sterkte voor de mensen wie zijn paard slachtoffer was. Ook sterkte voor de eignaren van de stal.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:47

Wat vreselijk!!! Huilen
Echt je grootste nachtmerrie.
Iedereen heel veel sterkte Ach gut

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:02

Ik wens iedereen heel veel sterkte met dit verlies.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:06

Bill stond destijds naast Gigant en schuin tegenover Catootje
Maar dat is alweer meer dan 10 jaar geleden
Ik ben er nog even langs gereden net, maar wat een triest gezicht zo zeg.......

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:19

Ik hoorde het vanmorgen van een collega, moest ook gelijk aan de brand van 5 maanden geleden denken.
Ik denk dat dit het grootste schrikbeeld van elke paardeneigenaar is.

Alle betrokkenen, heel veel sterkte!!!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:20

wat een ramp! vreselijk.
alle betrokkenen heel veel sterkte!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:24

Jemig egt te erg! rij er elke dag langs naar sgool (de stal is 2min bji mn huis vandaan!!!!) ik stond er op de wachtlijst!!! Ik ken 3 meisjes die er stonden, waarvan 1 haar paard gister voor het eerst dag en nacht op de wei ging en die het dus heeft overleefd.. maar de andere 2 paarden helaas niet..!!!!

Heel veel sterkte iedereen!