Paardenleed in Mastenbroeker Polder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 20:56

love_paarden"]
wat zillig Ach gut
maar ook weer goed want andres had het veulentje daar misschien nog langer gelegen
had ze daar een Cheese! van gemaakt als ze dat wel had gedaan kon ze de foto aan de eigenaar of de verzoorger(s) geven Schijnheilig

veel paarden groeten xx mij Go jij! Go jij!
[/quote]
[quote="Faniek schreef:
LET OP KAN SCHOKKENDE FOTO ZIJN!!

Al is er weinig op te zien het is wel een dood veulentje. Ik heb van de foto in de krant een foto gemaakt voor de mensen die het graag wilden.

De link:
http://img131.exs.cx/img131/8171/doodveulentje8wm.jpg

En voor de rest... wees gewoon eerlijk wie je bent doe niet moeilijk en waar gaan jullie heen? Het gaat om een veulentje dat hier niet meer leeft en je begint over je paarden met fokstal... like niet boeiend? ook voor de rest gewoon verder gaan negeren?

Waar is de oude bokt reageer gewoon op het eerste en negeer de rest

KimmY014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:55

aaah wat sneu!!;(

xlovesdienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 22:08

ahg je zal zo maar je kind aantroffen Verdrietig

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:22

ik vind het ook zielig

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 14:45

Jeetje zeg wat een verschrikkelijk nieuws...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 18:04

Ik wil toch nog even op een paar mensen reageren. Deze mensen (weet niet meer precies welke) zeggen dat het nalatigheid van de eigenaar is geweest, dat die het niet eerder heeft gemerkt. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij/zij wel langs gereden is, en dacht dat het veulen lag te slapen. Heb ook al vaak meegemaakt dat ik eens goed moest kijken, omdat er eentje wel heel apart lag.
En begrijp me goed, ik wil het zeker niet opnemen voor de eigenaar, maar ik wil gewoon dat mensen de verschillende perspectieven bekijken waarin het gebeurt heeft kunnen zijn.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:42

er zijn inderdaad mensen die reageren op een manier alsof ze overal bij zijn geweest...niet zo snel conclusies trekken

verder mijn reactie op het hele gebeuren:

echt heel erg dat zulk soort dingen gebeuren... maarja, veel valt er niet aan te doen.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 00:22

Bah,

Wie laat nu een merrie met veulen in de vrieskou staan? Monsterlijk. Boos!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:22

pferden schreef:
haha FOUT 15 jaar en mijn vader is 35 jaar met een fokstal die zat op mijn naam te checken wat ik allemaal doe op mn pc!

Gooi het maar weer op je vader Rolleyes

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:17

scheepie schreef:
Bah,

Wie laat nu een merrie met veulen in de vrieskou staan? Monsterlijk. Boos!
vink dus ook!!! Pling

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:18

Cadish schreef:

JA Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 14:36

Cadish schreef:

Negeer haar nou maar gewoon... reageer op het eerste bericht wat jij vind negeer andere mensen of doe dat via PB.

Pferden alles kan ook in 1 bericht.

Bump

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:47

Ik vind dat dit niet had mogen gebeuren... maar misschien viel er niets aan te doen. Hij wist waarschijnlijk wel dat de merrie drachting was, maar misschien kwam hij 1 dag niet... Dat kan altijd gebeuren! (al zou ik vragen of er dan iemand anders wil gaan kijken)..

Schuif de schuld dus niet op de eigenaar!

Ik wil hier ook niet mee zeggen dat het niet zijn schuld is, maar denk er een over na!

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:36

ik hou het bij mijn eigen mening en negeer die andere gewoon okey!!!

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:43

als je weet dat je merrie een veulen heeft zorg er dan op z'n minst voor dat ze kunnen schuilen.sterven van de kou ik weet niet of dat zo prettig is.
en dieren zouden geen gevoelens van verdriet hebben deze merrie is dar een goed voorbeeld van
neem haar in beslag en zorg dat zo'n eigenaar nooit meer een paard in zijn bezit mag hebben
ik heb mijn buik vol van mensen die zo maar een dier nemen omdat het ze zo leuk lijkt en dan blijkt dat je er tijd en geld in moet steken en omdat ze daar geen zin meer in hebben gooi je ze maar weg als een paar afgedankte schoenen
walgelijke eindjes mens dat zijn ze
hopenlijk voor dit paard wordt ze in beslag genomen en krijgt ze een warm liefdevol thuis
gr.geke Boos! Verdrietig

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 02:02

Ik ben er even gaan kijken vandaag, maar de pony stond er niet meer. Ik heb de pony eerder ook nog niet zien staan, dus geen idee van wie het dier was. Maar ik denk dat een veulen gewoon dood kan gaan. Je weet toch niet hoe het komt. En als zo'n diertje 's-avonds doodgaat staat het ijs er de volgende morgen wel op. Dus ik geef de eigenaar het voordeel van de twijfel. Het is zo makkelijk om je mening klaar te hebben terwijl je de situatie niet kent.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:58

Wat zonde van het veulen zeg. En je kunt inderdaad niets zeggen over de eigenaren zolang de doodsoorzaak niet bekend is.

Wonderwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:09

ah wat zielig..!! Verdrietig

Bump

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:09

Maar een veulen vriest niet zomaar dood, er zal wel meer aan de hand geweest zijn...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:53

het kan natuurlijk ook zijn: eigenaar komt meestal rond een uurtje of 12, is geweest en weer gegaan, merrie en veulen prima orde , komt pas de andere dag laat in de middag terug, want hij/zij had het druk. Kan toch. Maar onder tussen is die foto gemaakt, allelei conclusies getrokken. Wie weet was het wel iemand die heel veel van dat paardje hield, en hoeveel shets staan er niet buiten, met een veulentje van afgelopen zomer, en zo koud is het niet voor die beestjes hoor. Dit beestje had waarschijndelijk iets gemankeert. Op de foto na even goed kijken, vond ik het geen klein pasgeboren veulentje. ( maar dat vond ik he)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:39

Esmeralda schreef:
het kan natuurlijk ook zijn: eigenaar komt meestal rond een uurtje of 12, is geweest en weer gegaan, merrie en veulen prima orde , komt pas de andere dag laat in de middag terug, want hij/zij had het druk. Kan toch. Maar onder tussen is die foto gemaakt, allelei conclusies getrokken. Wie weet was het wel iemand die heel veel van dat paardje hield, en hoeveel shets staan er niet buiten, met een veulentje van afgelopen zomer, en zo koud is het niet voor die beestjes hoor. Dit beestje had waarschijndelijk iets gemankeert.

Amen, dat is ook wat ik denk, iedereen heeft altijd zo snel een mening klaar Boos!

Donky105

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:03

Vanwege nieuwsgierigheid ben ik er dezelfde ochtend, na het verschijnen van de krant, wezen kijken. Dat was dus de dag nadat de foto was gemaakt. Het dode dier lag er nog. Er stond veel gras al was dat ook onder gesneeuwd. Het dode veulen was al een maand of 4.
Doodsoorzaak blijft onbekend.
De moeder was erg lief en zag er goed uit. Ze had al meer afstand van het dode jong genomen en liep al achterin de wei.

De dag daarna was i.d.d. moeder en jong weg.

Maar, veel paarden hebben tijd nodig om te kunnen verwerken dat hun jong of maatje dood is gegaan. Hoewel het dode jong zeer waarschijnlijk niet om die reden bleef liggen, kon moeder waardig afscheid nemen van haar jong.

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:12

ja dat is ook wel weer zo!

krissYNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 00:34

zulke mensen zijn het niet eens waard Verdrietig ze moeten zelf maar een meemaken als ze eigen kinderen hebben Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

krissYNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 00:38

en et gaat trouwens nie alleen om paarden leed maar ook om de rest van de dieren in nederland is gewoon te erg voor woorden dat mensen zo iets kunnen doen