paard doodgeschoten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:11

Grappige quote maar die is niet van mij hoor....maar van ienna...

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:19

ik zit hier dood stil, en ik wordt helemaal naar, ik ben echt gen overdreven watje, maar voel me echt helemaal naar worden.
verdrietig, janken, leef helemaal mee met het paard, wat moet er wel niet allemaal door hem heen gegaan zijn en dan al die onnodige pijnen..

diep triest .................geen woorden voor Huilen

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:11

Verow schreef:
Vind het dus zo gek nog niet dat sommige mensen (waaronder ik Schijnheilig ) het nog over de DA hadden

sorry, ik ben vergeten erbij te zetten dat de dierenarts te lang onderweg was en het paard er dusdanig aantoe was dat het vreselijke pijn had en hij heeft de halve weg daar al overgekropen, vandaar. als ik de eigenaar was had ik het zelfde gevraagd aan de politie, en ik spreek uit ervaring, wij hebben ooit 1,5uur moeten wachten op een veearts met een pony die ongelovelijk veel pijn had (weer zal ik de details besparen) na een ongeluk met een auto..... omdat de dienstdoende dierenarts was opgeroepen (die weet ik hoe verweg woonde) duurde het zo lang....

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:28

Stennisje schreef:
Grappige quote maar die is niet van mij hoor....maar van ienna...

sorry sorry sorry Schijnheilig
Ik had niet op ´quote´ geklikt maar gewoon nieuw antwoord, en toen m´n tekst geschreven, en toen zelf die quote ´code´ ingetypt.. (had het stukje gekopieerd) Clown
Dan heb ik jullie per ongeluk door elkaar gehaald.. Bloos! Bloos!
Nogmaals sorry Ach gut Schijnheilig

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:37

Afschuw ook van mijn zijde...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:35

Dit is toch weer op dezelfde plek gebeurd als waar in Juni al een andere pony was aangereden??? Verdrietig Huilen

Zowat niemand van onze stal durft daar nog over te steken!!! Al die idioten die daar rijden...die strepen die er nu (eindelijk!!!) op de weg staan helpen helaas nog geen meter!!!

Zouden eigenlijk een brief aan de gemeente moeten schrijven over de aanleg van drempels of iets dergelijks....

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:39

Vind aan de ene kant ook wel 'goed' dat de politie toch heeft geschoten...hoeft dat beestje tenminste niet zo te lijden...alleen wel raar dat ze 3 x meosten schieten Scheve mond

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:43

Ja sorry, maar hier heb ik geen woorden voor!
Dat 1 dat paard gewoon vast houd! Echt waar, wat een stel diebelen!
Het paard gaat ons hinderen, okee, knal .. sjit verkeerd, knal .. oeps .. ja sjaak schiet jij es .. okeej .. knal .. bwoh is dat beest nou nog niet dood?

Ja sorry hoor .. Maar ik vind het echt te erg .. Verdrietig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:43

Vreselijk wat er gebeurd is, maar als het mijn paard was geweest had ik hetzelfde gedaan. Het is erg dat zo'n paard niet meteen dood is, maar ik vraag me af of het echt wel zoveel pijn nog heeft gehad. Waarschijnlijk door de paniek en zo (ook niet leuk trouwens) heeft het beest zelf een pijnstiller aangemaakt (was dat nu endorfine Verward ) en zal dus toch wel behoorlijk verdoofd zijn geweest.
Ik houd het maar daar op, dan wordt dit verhaal al een stukkie draaglijker.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:47

Cadish schreef:
Het paard gaat ons hinderen, okee, knal .. sjit verkeerd, knal .. oeps .. ja sjaak schiet jij es .. okeej .. knal .. bwoh is dat beest nou nog niet dood?

wat denkjij wel niet??? dat de politie het leuk vind om een paard dood te moeten schieten?? en dat paard IS NIET DOOD OMDAT HET DE HULPVERLENERS HINDERDE MAAR OMDAT HET PAARD NOOIT MEER ZAL GENEZEN!!!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:50

Moreno schreef:
Dit is toch weer op dezelfde plek gebeurd als waar in Juni al een andere pony was aangereden??? Verdrietig Huilen

Ja in Juni is dat een eind verder op de zelfde weg gebeurd, daar was ik namelijk bij en die pony heeft dus WEL 1,5uur moeten wachten en pijn liggen leiden tot er een dierenarts was om haar in te laten slapen!! en nu is er GVD gisteravond WEER een pony van ons onder een auto gekomen....ik heb er ook echt geen woorden meer voor en ik kan het nog steeds niet bevatten......ben op van verdriet.....dat je dit een keer moet meemaken is al erg, maar nu heb ik al 2pony's zo aan hun einde zien komen en ik zal nooit vergeten hoe ze daar op straat lagen, machteloos...... Huilen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:02

Heb niet alles gelezen, maar wat ongeloofelijk !!

De Politie nog NOTA BENE! Die hoort juist dingen MINDER erg te maken...

Zucht, waar gaat het heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:07

QuijoSavan schreef:

Daar zou ik dan maar eens mee beginnen Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:37

QuijoSavan schreef:

De Politie nog NOTA BENE! Die hoort juist dingen MINDER erg te maken...

Zucht, waar gaat het heen?

LEES DAT DAN

Het paard was NIET meer te redden, KROOP over de weg, en de eigenaar smeekte om het dier af te laten maken.

Als iemand dit ook nog leest, verdemme de meeste weten niet waar ze het over hebben! Duidelijk nu? Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:00

Ik vind het vreselijk, voor het paard, de eigenaar, de gewonde man in de auto, de veearts (die zich vast heel schuldig voelt dat hij niet eerder ter plaatse kon zijn) én voor de politie. Niemand vindt zo'n situatie leuk!!!
Het is een drama waar de betrokkenen nog wel wat slapeloze nachten van zullen hebben. Ik vind het jammer dat veel bokkers zo ongenuanceert lezen en reageren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:19

Cadish schreef:

lezen is ook een vak cadish

erg voor het paard...en voor de eigenaars dat ze hun paard zo hebben zien lijden...

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:34

Yvonnelind schreef:
Ik vind het vreselijk, voor het paard, de eigenaar, de gewonde man in de auto, de veearts (die zich vast heel schuldig voelt dat hij niet eerder ter plaatse kon zijn) én voor de politie. Niemand vindt zo'n situatie leuk!!!
Het is een drama waar de betrokkenen nog wel wat slapeloze nachten van zullen hebben. Ik vind het jammer dat veel bokkers zo ongenuanceert lezen en reageren.

Ik heb tot nu toe nog nooit gereageerd op dingen maar kan het nu niet laten!
Ik ben het helemaal met je eens!
Het valt mij zo op dat de meeste op bokt meteen hun oordeel klaar hebben zonder alles goed te lezen en na te denken over de situatie.
Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is.........maar met het veroordelen van de situatie zonder dat je precies weet wat er gebeurd is......daar wordt niemand wijzer van. Laten we eerder eens nadenken over hoe we in de toekomst dit soort situaties kunnen voorkomen!!!!!!!!! Ik hoor echt veel te veel verhalen de laatste tijd over ongelukken met paarden!

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:05

Stennisje schreef:
Als iedereen nou eens zou LEZEN: de veearts is gebeld!!, maar was er niet snel genoeg
de politie schoot op het paard omdat de eigenaar dat vroeg en omdat het paard gevaarlijk werd
helaas heeft de politie niet de juiste wapens voor en daarom hebben ze helaas meerdere keren moeten schieten

LEES EERST ALLES EENS GOED!!!!

Misschien kun je het zelf beter nog eens doorlezen; wat noisy schrijft want zij was erbij ! Het paard was niet gevaarlijk, maar bang omdat er op hem geschoten werd. Hij kon niet meer lopen dus moest hij afgemaakt worden. De politie heeft hem NIET uit zijn lijden verlost; omdat ze verkeerd schoten en het paard nog meer pijn hebben gedaan. De dierenarts heeft het arme dier toen uiteindelijk (toen hij er eindelijk was, want ze hadden eerst een dierenarts uit Wanroy gebeld) geholpen en het paard met een speciaal pistool doodgeschoten.

Het paard is ook niet op hol geslagen maar zijn tuig is geknapt. De koets moest aan de kant voor 2 voorbijgaande ruiters en toen het paard opnieuw kracht moest zetten om met de koets de berg op te komen is zijn tuig geknapt en het paard is de weg op gerend, de auto heeft hem toen aangereden.

Alle autos op die weg rijden veel te hard en het was van de gemeente ook niet erg verstandig om precies langs die drukke weg waar ze altijd te hard rijden een ruiterpad aan te leggen
Het ruiterpad ging eerst direct het bos in, maar omdat er zo nodig veeroosters moesten komen voor de koeien moeten de ruiters met hun paarden precies langs de weg een omweg maken voordat ze het bos in gaan. Fijne gemeente toch Boos! Verder zijn er nog heel veel gevaarlijke situaties voor ruiters die deze weg moeten oversteken vandaar al die ongelukken !

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:33

Zo erg Boos! Boos!

Als wij een politie-agent doodschieten..
Dan worden we op gepakt...
En als zij bij een paard doen .. worden zij niet op gepakt..
Da vindt ik erg.!!! Boos!

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 10:51

Wat erg dat de politie dat paard gingen neerschieten je bent toch ook niet normaal als dat paardje in de weg loopt zet hem dan ergens vast neer en niet dan afschieten en wat heeftr dat beesiej geleden dat ie na 3 kogels niet dood ging echt een schande!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:25

Wanneer leren wij bokkers toch eens begrijpend lezen...
Wat moet je als politie zijnde wanneer je een paard van pijn over de weg ziet kruipen en de eigenaar je smeekt om het dier uit z'n lijden te verlossen? Waarschijnlijk hebben die agenten gehoopt dat het eerste schot (in de hals) naast alle andere verwondingen gelijk dodelijk zou zijn. Toen bleek dat dat niet zo was hebben ze doorgezet. Ik vindt het een begrijpelijke actie. Niet doordacht, maar wel begrijpelijk.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:27

JONGES JONGES WAAR GAAT DIT HEEN?!?! LEES NOU TOCH GVD EENS GOED WAT ER NOG MEER STAAT!!!!!!!!!!!!! ik zeg het nou voor de ALLER LAATSTE KEER: het verhaal van noisy klopt niet, ik weet het via een eigenaar van het paard!! voor de DUIDELIJKHEID:

1) het paard was zo ernstig gewond dat hij zowieso ingeslapen zou moeten worden, ik zal jullie de details besparen.
2) de eigenaar heeft zelf gevraagd of de politie hem wou doodschieten om het paard uit zijn LEIDEN TE VERLOSSEN en NIET omdat hij hulpverleners hinderde. het paard was inmiddels de hele weg al over gekropen en had vreselijk veel pijn.
3) de politie heeft dit eerst geweigerd maar op aandringen van de eigenaar toch geprobeerd.
4) er was een veearts onderweg, maar omdat dit vaak via de meldcentrale van 112 gaat bij een ongeluk is de dienstdoende dierenarts opgeroepen en die moest dus van verweg komen. (en nee dit is geen verzinsel, ik spreek inmiddels (helaas) uit ervaring!!).

en dus nog één keer voor de DUIDELIJKHEID!!!!! :
de politie heeft het paard ABSOLUUT NIET geprobeerd dood te schieten omdat het de hulpverleners hinderde!! en ook NIET uit bevel maar op verzoek van de eigenaar van het zwaar gewonde paard!!

EN NOU HOOP IK DAT IEDEREEN DIT EVEN LEEST VOORDAT HIJ OF ZIJ OORDEELT!!! dank jullie wel
Laatst bijgewerkt door ienna op 06-11-04 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammeke

lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 11:28

wat zielig zeg. dat is gewoon niet normaal

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 14:45

ienna schreef:
JONGES JONGES WAAR GAAT DIT HEEN?!?! LEES NOU TOCH GVD EENS GOED WAT ER NOG MEER STAAT!!!!!!!!!!!!! ik zeg het nou voor de ALLER LAATSTE KEER: het verhaal van noisy klopt niet, ik weet het via een eigenaar van het paard!! voor de DUIDELIJKHEID:

EN NOU HOOP IK DAT IEDEREEN DIT EVEN LEEST VOORDAT HIJ OF ZIJ OORDEELT!!! dank jullie wel

Het lijkt me dan toch dat het bericht van noisy even aangepast moet worden aangezien zij de topicstartster is en dit nieuws op voorpagina nieuws staat Logisch dat mensen geen 5 pagina's gaan lezen, heb ik ook niet gedaan hoor.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 15:29

Rayorgy schreef:
>.< zoiets is gewoon dierenmishandeling!! Ik zou ze echt proberen tegen te houden want dat is gewoon niet normaal, je schiet toch ook een kind niet dood omdat die niet weet waar hij heen moet en daarom in de weg loopt?! Je kan een paard niet met een pistool uit zijn lijden verlossen, een spuitje is dan nog normaal

Sorry?? dierenmishandeling is juist het paard zo te laten leven, ik vind dat de eigenaar een goede keus heeft gemaakt, ik zou precies hetzelfde gedaan hebben. En het verwijt dat het paard nog niet dood was, dat had niemand kunnen weten en dat kan je ook niemand verwijten. Ik vind dit gewoon kant en klare onzin , stel je maar is voor dat jou paard daar had gelegen, ik had echt niet gewild dat mijn paard daar nog langer had gelegen, dan denk ik ook verlos hem maar van zijn pijn en leven nu. Ik vind dat van dat dieren mishandeling enzo echt kinderlijke reacties, weet uberhaupt wel zeker dat elke paarden liefhebber zo zal reageren als je paard daar zo zal liggen.