Veulen geslacht en gedumpt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:47

Misselijk en kippevel....

Waarom moet dat nu weer op zo'n smerige en laffe manier?

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:47

iepsel"]
Ik wil toch mn hart even luchten, ten eerste Trutje en Marrianne R, kistkalveren bestaan echt nog wel!!!
[/quote]

Wat gek, dan heeft onze professor veterinaire volksgezondheid tegen ons gelogen.

[quote="iepsel schreef:
Maar dat is wel lekker makkelijk, je ziet ze toch niet want ze staan in kleine stallen gepropt, worden zonder verdoving gecastreerd, worden op de vrachtauto getrapt en geslagen, maar één zo'n veulentje ooooh wat erg.. Zo, ik heb mn hart gelucht, denk eerst eens na!!!AMEN.

Denk je dat ik dat allemaal niet weet ofzo? Iedereen weet dat biggen zonder verdoving gecastreerd worden, en hoe die transporten gaan. Ik heb ook nergens gezegd dat ik dat niet erg vind, dus doe niet alsof wij hier allemaal een stelletje dierenhaters zijn die het niets interesseert hoe het slachtvee wordt behandeld. Voor mij geldt dat in ieder geval niet.

Als je mijn reactie goed had gelezen had je gezien dat ik tegen illegale slachtingen ben. Of het nou een veulen, koe, schaap of whatever is.

Maar ga mij niet vertellen dat ik eerst na moet denken, en dat het lekker 'makkelijk' is om zo te praten omdat je het andere slachtvee toch nooit ziet. Ik weet heel goed hoe het er aan toe gaat, en vind het net zo erg als jij. Dus denk jij eerst maar eens na voor je zulke dingen zegt over mensen die je totaal niet kent.

AMEN!! Lips are sealed

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:35

als dit is gekomen door de nieuwe chip-regel,dan vindt ik het echt belachelijk dat dit soort mensen aan een paard/pony/veulen beginnen.
als ze al te laks zijn om 50 tot 100 € euro neer te tellen om te laten chippen en ook nog eens afslachten dan zijn ze dus helemaal geen dieren waard.
Dit soort mensen hecht er dus ook helemaal geen waarde aan,want een chip heeft in mijn ogen gezien alleen maar voordeel,als ze dat al te duur vinden,hoe moet het dan wel niet met de voeding,DA,hoefsmid en dergelijke??

arm veulen...

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:41

Hoi,
Kistkalfjes bestaan wel alleen is de kist nu groter gemaakt en mogen ze met zijn zessen in een box staan waar wij nauwelijks twee paarden in kunnen houden.
En de professor veterinaire volksgezondheid liegt inderdaad.
Groetjes Lisa

Tussen haakjes, het veulen is nu in de hemel.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:43

Wat erg zeg Scheve mond De foto kan ik niet zo goed zien, maar ik zal zo even in de krant kijken..

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:06

Ik vind het echt verschikkelijk Verdrietig
Of het nou een veulen of een ander dier is.

Ik vind dat zullen mens hard aan gepakt moeten worden.

Het is toch te belachelijk voor woorden dat er mensen zij die dit doen. Als je geen geld over hebt voor je dier moet je er niet aan beginnen.

En er eindige al te veel veulens bij de slager.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:00

Ik vind het om alle bovengenoemde redenen ook vreselijke en walgelijk dat mensen dan ook nog eens "hun" zooi gewoon ergens neer gooien.......in alle opzichten aso's dus.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:04

Ik werd zo kwaad toen ik het op tv zag, wie met zijn volle verstand doet nou zoiets.
Ik vind het een fout van de regering dat ze het chippen verplicht hebben gesteld niet dat ik tegen het chippen ben dat is alleen maar een goed ding, maar de regering heeft niet over dit soort praktijken nagedacht.
Er zijn een heleboel zogenaamde fokkers die met shetties fokken waarvan de veulens net niets waard zijn en zij vinden het niet waard om zo'n veulen te chippen en dan krijgen we dit soort praktijken.
Straks worden er een heleboel van dit soort veulens levend of dood gedumpt en achtergelaten omdat het diertje nu ook gechipt moet worden en dat kost geld.
Waar gaan we heen in Nederland!!!

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:28

Waar ik mij pony heb staan die boer heeft kistkalveren al jaren dus ik denk niet dat het verboden is...?

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:36

G*tv*rde g*tver. Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Dus 50 euro is kennelijk zoveel geld Ziek dat je je veulen maar daar voor moet slachten! Ik had dat veulentje wel voor 500 euro (en wel meer ook hoor) willen kopen en voor 300 euro in de maand ergens stallen. Had die gek van wie dat veulentje was in ieder geval geld gehad om normaal te kunnen eten ! Ik geloof nooit dat geld de reden is; wie dit gedaan heeft is gewoon ziek. Zo ziek en gek dat ie nog niet eens kan bedenken dat verkoop meer geld oplevert dan de kosten voor 't chippen. Ja, misschien dat hij dat veulentje niet verkocht krijgt op een of andere paardenmarkt, maar er zijn toch genoeg dierenliefhebbers die zo'n beestje van de dood willen redden. Klinkt misschien wel penny, maar als ik vantevoren de keuze had gehad, had ik zo'n beestje gewoon gekocht.

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:46

Spikers schreef:
Ik werd zo kwaad toen ik het op tv zag, wie met zijn volle verstand doet nou zoiets.
Ik vind het een fout van de regering dat ze het chippen verplicht hebben gesteld niet dat ik tegen het chippen ben dat is alleen maar een goed ding, maar de regering heeft niet over dit soort praktijken nagedacht.
Er zijn een heleboel zogenaamde fokkers die met shetties fokken waarvan de veulens net niets waard zijn en zij vinden het niet waard om zo'n veulen te chippen en dan krijgen we dit soort praktijken.
Straks worden er een heleboel van dit soort veulens levend of dood gedumpt en achtergelaten omdat het diertje nu ook gechipt moet worden en dat kost geld.
Waar gaan we heen in Nederland!!!

Ik ben het met je eens hoor, en ik deel je zorg, maar wat ik niet begrijp is het volgende. Kijk, paarden houden en paarden fokken is hartstikke duur sowieso. Het kost maandelijks veel geld, dekgeld is duur, eten, weiland, alles is duur. Daar hébben die mensen kennelijk geld voor. Maar 50 euro voor de chip zou dan net wèl teveel geld kosten? Of ben ik nou Blond en fokken die mensen veulentjes om daar net een bestaan mee te financieren van rond het minimum?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:13

Lijkt mij erg voor diegene die het diertje aantrof. Zal maar een klein kindje bijgeweest zijn

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:15

kistkalveren bestaan nog steeds, alleen er mogen geen nieuwe stallen meer gemaakt worden, ze mogen ook niet gerestaureerd worden.

Dus over zoveel jaar zullen ze er waarschijnlijk niet meer zijn, als de stallen aan de sloop toe zijn.

VERSCHRIKKELIJK DAT VEULENTJE!!! Boos!:(:(:(:(:(:(
Daar kan ik zo verdrietig en boos om worden! Dat arme diertje was nog zo jong, en als je ziet wat een plezier een veulen op die leeftijd allemaal maakt! Je bent echt ZIEK in je hoofd als je ZOIETS doet!

Ondertussen geen 50 euro overhebben voor een chip, maar wel voor 100 euro gezellig even met het gezin ergens in een duur restaurant je vol te gaan zitten schransen.. dit kan niet, echt waar niet Verdrietig

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:38

ah egt zo zielig wie doet dit nou??... Huilen
iemand die niet goed bij zijn hoofd is in iedergeval Boos!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:19

Ik beging me gewoon te schamen bij het menselijk ras te horen! Bloos!
Zoiets kan ook alleen maar eens mens doen Boos! !!!!
Tuig van de onderste richel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lena1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:59

Verdrietig Welke gek doet nou zo iets?
Als je het chippen niet kan of wil betalen moet je geen pony nemen.. Scheve mond

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:07

Ieuw! Wie doet zoiets?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:46

Marrianne, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor, het is niets persoonlijks tegen jou. Maar er zijn nog zoveel mensen die niet nadenken en zoiets meteen het ergste van de wereld vinden, terwijl er toch echt veel meer en erger dierenleed in de wereld is!

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:01

gatver Boos! ik kan daar zo van gruwen!!

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:33

Is er wel aan gedacht dat dat veulentje misschien wel een gebroken poot had ofzo?? Of dat er iig iets aan mankeerde??
Als het op professionele wijze is gedaan dan zal het veulentje waarschijnlijk niet geleden hebben. Ik persoonlijk had alleen de resten ergens anders gedumpt dan op een parkeerplaats. Ergens in een bos ofzo waar vossen en andere vleeseters er nog wat aan hebben...

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:34

lena1992 schreef:
;( Welke gek doet nou zo iets?
Als je het chippen niet kan of wil betalen moet je geen pony nemen.. Scheve mond

Sorry, maar mijn pony's waren er eerder dan de chipverplichting. En ik ben dus inderdaad zo iemand die in principe niet WIL betalen voor dergelijke onzin, verzonnen door mensen die, hetzij lang niet voldoende nagedacht hebben dan wel op geld belust zijn op den duur. (lees paardenbelasting)

Dit topic onderschrijft mijn mening maar weer eens. Een van de gevolgen van de chip !

Verder vind ik dat door de meeste posters alleen maar non-argumenten gebruikt worden in relatie met het topic. Termen als zielig, ziek, niet normaal vliegen je hier om de oren. Ik geef toe: dit verdient zeker niet de elegantie-prijs en ik ben het ook zeker niet eens met dergelijke dumppraktijken, maar dit veulen is vele malen beter af dan de meeste van zijn soortgenoten. Helaas !!!!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:48

echt zielig man zo iets doe je toch niet

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:13

horseylove schreef:
echt zielig man zo iets doe je toch niet

Blijkbaar loopt er iemand rond die dit dus wel doet. Dit is niet per definitie zielig voor de pony en ook niet per definitie ziek van de dader omdat we niet weten waarom dit op deze manier gebeurd is.

Dus reacties als deze schiet niemand iets mee op denk ik.

astridjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:33

Faniek schreef:
http://www.destentor.nl/
De Stentor

Wezep/Hattem - Hoofd en vacht van een half jaar oud pony-veulen zijn, tezamen met botten en 'niet-eetbaredelen', dinsdagmiddag gevonden op een parkeerplaats aan de Heesenweg aan de A50 nabij Wezep/Hattem.

Wat zielig !!! Bloos! Huilen zoiets doe je toch niet !!!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:49

Ik kon de foto niet vinden in de krant Verward