Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Anzjuhlaa schreef:Sorry hoor, maar ik een tijdje gecrosst en de paarden vinden het idd prachtig! en veel ruiters ook! allemaal dat commentaar, jeetje. Een paard van emile hendriks is ingeslapen omdat hij van de stoeprand viel!!!! dus dan zou je paard de hele dag op stal moeten staan zodat hij niks breekt. en zelfs dan kan hij zich vast rollen ofzo. Hoe denk dat paarden in het wild leven. dat die dressuur oefeningen doen met z´n allen? nee die rennen door velden en bossen en springen over omgevallen bomen heen, rennen door t water en rennen heuvels op!
goh, lijkt wel wat op eventing he!!!! grz Angela
Adrienne schreef:Ik hoop dat dit soort ongelukken aanleiding geven tot het schrappen van deze dierenmishandeling met de naam Eventing(millatry).
Het is klink klare onzin en mishandeling om paarden over vaste hindernissen te jagen en in onoverzichtelijk kuilen te laten springen. En waarom ??alleen zodat de ruiter kan zeggen ik kan dat. Bah ik vind het een aanfluiting voor de paarden sport.
Dat ze maar een andere tak van paardensport toelaten tot de OS zoals reining of driving of desnoods het super saaie voltiege.
Want deze vorm van dierkwellerij heeft niks te zoeken op de OS.
MRmichiel schreef:jeetje wat een overdreven reacties van iedereen, okee jammer voor paard en ruiter maar er gaan dagelijks tientallen paarden naar de slacht, en die ruiter was ook wel bekent met de risico's. en om dit soort gevallen eventing af te schaffen is helemaal belachelijk, leontien van Moorsel had met haar val ook haar benen wel kunnen breken, preekt er iemand over het afschaffen van wielrennen. ik durf te wedden dat er in verhouding meer ongelukken gebeuren in het verkeer dan met eventing!
Adrienne schreef:Ik hoop dat dit soort ongelukken aanleiding geven tot het schrappen van deze dierenmishandeling met de naam Eventing(millatry).
Het is klink klare onzin en mishandeling om paarden over vaste hindernissen te jagen en in onoverzichtelijk kuilen te laten springen. En waarom ??alleen zodat de ruiter kan zeggen ik kan dat. Bah ik vind het een aanfluiting voor de paarden sport.
Dat ze maar een andere tak van paardensport toelaten tot de OS zoals reining of driving of desnoods het super saaie voltiege.
Lovely schreef:Reining, die sport waarbij in de USA wedstrijden georganiseerd worden voor zéér jonge dieren?? Dat is pas dierkwellerij!
Het lijkt mij dat er dan geen plek is voor reining op de Spelen.
Norma schreef:Ik vind Eventing ook altijd prachtig om naar te kijken, maar eigenlijk verdring je dan het feit dat er zulke gevaarlijke dingen kunnen gebeuren.
Jammer dat de hindernissen niet zo gemaakt worden, dat alles gewoon om kan vallen in geval van nood... maar ja... dat zal de sport wel zijn.
Lovely schreef:Ja vikki, dat denk ik ook. En ik zie ook wel hoe dat bij reining gedaan moet worden. Dit topic gaat over Eventing en ik denk dat daar al heel veel maatregelen genomen zijn. Ik vind eventing niet zielig en ook niet te ver gaan.