Gestion Lingh niet naar Olympische Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:06

Verdrietig Heel triest allemaal voor Edward, Nicole en Lingh Verdrietig
Ik weet hoe hard ze hier de voor geknokt hebben. Een Olympiade is de droom van iedere sporter.
Ik wens Edward en Nicole veel sterkte toe met deze vreselijke tegenslag.....

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:46

[FA] Lingh deel zoveel.

Naar aanleiding van het op slot gaan maar op dit toppic mijn briljante idee Knipoog *LOL*

Bokt heeft 20 241 leden. Als wij nou allemaal 100 euro aan het 'Help Ed en Nicole Lingh te behouden fonds' geven . Dan maken we een soort NV van lingh en kan hij mooi bij Edward en Nicole blijven. OK dan! Knipoog Haha!

Wishfull thinking, maar ik hoop gewoon van harte dat Lingh bij hun blijft en dat de mogelijkheid zich daarvoor nog voordoet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:48

Ik vond dat andere idee beter van jou Saluut Haha!

Ik de commerciele babbel bij die rijke meneer, en jij ff onder zijn buro Haha! *LOL*

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:49

Pipo schreef:
Ik vond dat andere idee beter van jou Saluut Haha!

Ik de commerciele babbel bij die rijke meneer, en jij ff onder zijn buro Haha! *LOL*

oowh dat Idee van ' Alles voor het behoud van Lingh!' ?

Ja, maar ik denk dat mijn laatste idee toch beter is voor het behoud van mijn vriendje....... Knipoog Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Pino24 op 10-08-04 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 00:50

saluut schreef:
oowh dat Idee van ' Alles voor het behoud van Lingh?' ? Haha!

Ja ik denk dat mijn laatste idee toch beter is voor het behoud van mijn vriendje....... Knipoog Haha! Haha!

ik zal niets vertellen Schijnheilig

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 01:17

Dan ben je er niet ziek van, maar dan ga je dood!!!

Wat een pech zeg!
Edward had bijna zeker een medaille mee naar huis kunnen nemen, en zeker individueel.... Echt ontzettend jammer!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 07:49

Nu maar hopen dat de rest heel blijft, want de reserves zijn nu toch echt op....

Marjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:23

Echt heel erg voor Edward, de eigenaar van het paard en natuurlijk het team! Hoewel Imke en Lancet een leuke combinatie zijn denk ik toch dat de medaille kansen behoorlijk gekrompen zijn. Echt heel triest en heel zonde na al het harde werken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:27

Tyrza schreef:
Nu maar hopen dat de rest heel blijft, want de reserves zijn nu toch echt op....

stel je voor dat Blommetje ziek wordt............. moet Antoinette toch nog mee Clown Clown

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:28

Tyrza schreef:

Inderdaad,...

Wat balen zeg! Daar gaat die zilveren medaille die ik hem toebedeeld had Knipoog.

Sterk team zo, met alle reserves ingezet . Een super leuke ervaring voor Marlies en Imke natuurlijk, maar ik had daar liever Edward zien rijden als ik eerlijk ben.

Nou goed, laten we er het beste van hopen en ook hopen dat Lingh snel herstelt!

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:48

Ohhhhh god wat erg zeg.. Ik hoor het net pas... Had twee minuten mijn ogen open en de tranen stonden in mijn ogen. Wat een ellende zeg.. Onvoorstelbaar....

En trouwens goed idee voor dat 100 euro storten... Ik doe mee... Lachen.

Groetjes joyce

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:02

Sneu is zachtjes uitgedrukt!
Maar volgens mij had ik al eens ergens gepost dat zowat elke combinatie van Nederland wel een onzekere factor was met betrekking tot ongelukjes en dergelijke. Dus dat er met één van de combinaties nog wel eens wat zou kunnen gebeuren had ik al verwacht.

En Lingh is vast en zeker naast de laadklep gestapt, maar het is toch niet te filmen dat juist een dergelijke superster zoiets overkomt.........
Die worden anders altijd zo in de watten gelegd.
Dergelijke dieren worden over het algemeen vervoerd met beenbeschermers vóór tot aan hun borst en achter tot aan hun zak.
Zal je beleven dat de eerste de beste 10 groene 2,5 jarigen volledig ongeschonden over die klep stappen / springen.

Maar het zal duidelijk zijn dat ik razend benieuwd ben naar de details.....

En oh ja................ kunnen we in Athene meteen zien of Marlies nu terecht als eerste reserve meemocht en Imke als tweede reserve...........
Persoonlijk denk ik dat Imke nog wel eens zeer positief zou kunnen verrassen. Zeker na die GP in Engeland. Dat viel toch zéker niet tegen.....
En faalangst hoeven de jonge dames nu niet meer te hebben aangezien de medaillekans voor de landenproef nu eigenlijk verkeken is........

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:05

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:07

Post het maar even gabyfedde.
Anders moet iedereen zich eerst aanmelden op die site...........

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:09

CGJ12 schreef:
Post het maar even gabyfedde.
Anders moet iedereen zich eerst aanmelden op die site...........

Ik dacht dat het zo wel zou werken, maar bij deze:

Struikelpartij Lingh
kost Gal Athene

HARSKAMP - Edward Gal nam gisteren het ingrijpendste besluit uit zijn carrière als dressuurruiter: hij gaat niet naar de Olympische Spelen. De reden: zijn paard Lingh raakte bij een knullige struikelpartij geblesseerd. „Mijn droom mag niet ten koste gaan van het welzijn van mijn paard.”

Edward Gal en Lingh. Foto: Cord Otting

Afbeelding

Het materiaal was al in Athene. „Alleen het paard en ik nog niet”, zegt Edward Gal. De 34-jarige Harskamper zou vandaag met Lingh naar Athene zijn gevlogen. Zondag werkte de combinatie een laatste training af in Nederland. Bij thuiskomst ging het mis. „Tijdens het lossen uit de wagen schrok het paard ergens van”, zegt de dressuurruiter. „Hij sprong van de klep en kwam onhandig terecht; vergelijk het met iemand die verkeerd op een stoeprand stapt. De voet was meteen goed verstuikt.” Na overleg met teamveterinair Hans van Schie hakte Gal gisteren eigenhandig de knoop door. „Naar verwachting kunnen we over twee weken alweer aan het werk, maar dan is het te laat. Ik wil niets forceren, mijn droom mag niet ten koste gaan van het welzijn van mijn paard, zelfs als dat betekent dat ik niet naar de Olympische Spelen kan. Ik wil nog langer plezier hebben van mijn paard. Zijn welzijn staat voorop.” Onlangs viel ook Antoinette Falandt al buiten de olympische ploeg door een kwetsuur van haar paard Jarwo. Gal: „Dat hoop je nooit mee te maken, maar nu gebeurt mij hetzelfde. Het is rot, zeker omdat het door zoiets onbenulligs komt. Wij hadden hiervoor nog nooit iets gehad.” Gal, een pupil van Anky van Grunsven, had in Athene een kroon willen zetten op een prachtseizoen, dat hem onder meer de nationale titel en de tweede plek in de wereldbekerfinale bracht. Door zijn afwezigheid zijn de medaillekansen in de landenwedstrijd ineens sterk verminderd. Met Gal (en van Grunsven, Sven Rothenberger en Marlies van Baalen) was het team in Aken onlangs nog goed voor zilver. Gal: „Lingh scoorde al een tijd hoog, het ging heel lekker. Dat wij er niet bij zijn, zal te merken zijn in de score. Maar Imke doet het ook goed.” Imke is Imke Schellekens-Bartels, degene die de plaats van Gal inneemt. Zij is de dochter van Tineke Bartels, die met de dressuurploeg twee zilveren medailles won op de Olympische Spelen. Schellekens-Bartels was eerst tweede reserve achter Marlies van Baalen, die de plaats van Antoinette Falandt innam. Nu mag ze ook zelf aan de bak in Athene.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:16

gabyfedde schreef:
Ik wil nog langer plezier hebben van mijn paard.

N.a.v wat ik allemaal op Bokt gelezen heb, een erg vreemde zin.... Verward
Laat het ajb zo zijn dat Lingh behouden blijft in de Nederlandse dressursport onder Edward..

De quote is een beetje uit zijn context, maar julie begrijpen vastwel wat ik bedoel, het zijn de woorden van Edward uit het artikel...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:17

Het staat Edward te prijzen dat hij KIEST voor de gezondheid van zijn paard.......... OK dan!

Maar nu ben ik toch razend benieuwd of Edward dat beestje op de KLINKERS liet uitstappen of op een mooie mulle zandbodem....... (niet slaan hoor!)

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:18

Jammer , jammer, jammer, baal, baal, baal, wat een pechvogel zeg. Ik had hem een medaille gegund, hij heeft tenslotte bewezen dat hij het in zich heeft, zowel Edward als zijn paard.

Imke, succes gewenst.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:20

Edward kan natuurlijk ook op een andere manier plezier hebben van Lingh............. Haha!

(Ik snap trouwens niet waarom hij dat beestje een aantal jaren geleden nooit (gedeeltelijk) heeft gekocht van de eigenaar. Was een prima investering geweest. Als jong dier was ie nog "betaalbaar" terwijl Edward het talent toen toch al moet hebben gezien???? )

Petri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:21

Jeetje, wat een tegenvaller. Balen zeg!
Ik ga zelf naar Athene om te kijken en ik had er Ed graag zien rijden.
Wat een pech kan iemand toch hebben. Op de dag vóór vertrek nog even misstappen...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:23

Petri schreef:
Jeetje, wat een tegenvaller. Balen zeg!
Ik ga zelf naar Athene om te kijken en ik had er Ed graag zien rijden.
Wat een pech kan iemand toch hebben. Op de dag vóór vertrek nog even misstappen...

Jij stond toch niet in het paspoort hè? (grapje moet kunnen) .....

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:30

Citaat:
Maar nu ben ik toch razend benieuwd of Edward dat beestje op de KLINKERS liet uitstappen of op een mooie mulle zandbodem....... (niet slaan hoor!)

ik geloof het hele verhaal niet. Edward Gal de perfectionist laat zijn paard met lossen struikelen? kan d'r bij mij niet in, zeker niet zo kort voor de OS. Wat het wel is? zullen we vast binnenkort wel horen....

Petri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:42

CGJ12 schreef:
Jij stond toch niet in het paspoort hè? (grapje moet kunnen) .....

HiHi, nee hoor. Maar ik had graag SAMEN met hem willen reizen hoor.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:46

Sjonges misschien heeft het paard zelf onbenullig gedaan. Wat moet je eraan doen dan.. Ook al ben je een perfectionist je paard opvangen nadat ie springt of schrikt lijkt me wat onmogelijk. Ik snap niet helemaal waarom ze hierover zouden moet liegen...

@petri super joh dat je meekan.. Ben echt jaloers.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:54

saluut schreef:
[FA] Lingh deel zoveel.

Naar aanleiding van het op slot gaan maar op dit toppic mijn briljante idee Knipoog *LOL*

Bokt heeft 20 241 leden. Als wij nou allemaal 100 euro aan het 'Help Ed en Nicole Lingh te behouden fonds' geven . Dan maken we een soort NV van lingh en kan hij mooi bij Edward en Nicole blijven. OK dan! Knipoog Haha!

Wishfull thinking, maar ik hoop gewoon van harte dat Lingh bij hun blijft en dat de mogelijkheid zich daarvoor nog voordoet!

Hihi, als je dan kan zeggen dat dat paard voor een heeeeeel klein deeltje van van jou is.... daar zou ik wel wat geld voor over hebben *LOL* Clown