Amazone overlijdt na val paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kasmiralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:14

aah egt erg als je zo moet dood gaan Verdrietig
het lijkt me ook heel pijnlijk!!....... Verward

Qweeny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:37

Jee wat erg raar dat het glad was in het dressuurbak. Ik vindt het zelf altijd eng als paarden steigeren. Maar dat je opeens dan dood gaat heel erg. Verdrietig

love_rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:29

jeetje wat erg

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:00

Qweeny schreef:
Jee wat erg raar dat het glad was in het dressuurbak. Ik vindt het zelf altijd eng als paarden steigeren. Maar dat je opeens dan dood gaat heel erg. Verdrietig

ja het klinjkt wel raar dat hij glad was maarja dat zal allemaal wel Haha!
het is echt erg dan opeens ben je dood ja denk even lekker een stukje met je paard te rijden.....

nobodyhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:14

ik vind het heel erg wat er is gebeurd en het is inderdaad zo dat het iedereen kan gebeuren
want ik zit nu vier jaar op les en het is mij ook 3x overkomen
de eerste keer was ongeveer 1,5 jaar geleden toen en pony bij mij uitgleed in de manege wei.
de tweede keer is 1 jaar geleden gebeurt toen mijn pony in de bak struikelde over z'n eigen benen
en de laatste keer is pas geleden toen mijn pony niet uitkwam voor de sprong maar hij toch sprong voor mij en toen viel ik ook met pony en al maar toen viel ik in de plas en toen is ook de pony op mun been gevallen ik zat helemaal onder het zand maar ik vond het toch lief van die pony ook al had ik een zeer been.
dus ik vind van was de paardrijkunst niet machtig een btje onzin
btw wel een btje raar dat het zo glad was in een dressuur bak Verward

Stumpertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 18:54

Ik zou er niet aan willen denken dat je je paard opstap, en dat het dan de laatste x is Verward , je er gewoon nooit meer 'heel' er vanaf zult stappen...
Sterkte en gecondoleerd, voor familie en vrienden, maar dit had toch iedereen kunnen overkomen, dat ze 'de paardrijkunsten niet bemachtigde' maakt geen verschil Verward .

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:12

Ik ken deze merrie!!! Ze staat nu weer bij ons in de buurt, waar ze vandaan kwam, deze merrie is een felle merrie, en moet altijd voor het rijden gelongeerd worden, dat is op de dag van het ongeluk niet gebeurd, de vrouw had geen zin om te wachten op de meisjes die haar longeren, ik denk dat het paard is gaan steigeren en zij haar heeft omgetrokken. Ik ken deze merrie al meer dan 15 jaar en bij de oude eigenaar is er nooit wat gebeurd, nu is ze weer terug bij de oude eigenaar!!! En staat lekker weer met haar oude maatjes op de wei.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:15

animals schreef:
Hoe is het eigelijk met het paard afgelopen?

GOED!!!! zij kon er ook niets aan doen, staat lekker met haar maatjes opde wei

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:22

Mareska schreef:
Ah bah wat eng.. Scheve mond oh het zal je maar overkomen zeg...

Ik snapte het van "was de paardrijkunst niet machtig" ook niet zo, ik bedoel, het kan toch altijd gebeuren, waar baseren ze dat dan op?

Nou inderdaad. Dit kan zelfs de beste ruiters overkomen, en hoef je er geen beginner voor te zijn. Maar ze zeggen net of dat je een beginner moet zijn, om dit soort ongelukken te krijgen. Vind het een afschrik methode voor beginners. Niet eerlijk dus!!!!! Boos!

lovesjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:49

mijn opaard glee ook uit en toen viel ze ook op me amaar alleen op me been en toen had ik alleen me voet gebroken en me enkel zwaar gekneus dus het ios onzin of je ene beginner of niet ben als een paard uitglijd kanje der toch niks aan doen welvet erg

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 09:38

jee dat is echt erg Huilen Scheve mond

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:59

WOW, gestorven in het harnas... Nee, dit wens je niemand toe, zelfs je grote vijand niet! Veel sterkte voor de familie!

Jude_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 21:05

heej, sorry hoor, maar niemand ken er wat aan doen als een paard steigerd. en wat k net heb gelezen greep me wel aan. maar je bent wel dom als je niet wacht tot je paard gelongeerd is.
wij hadden vroeger ook een paard op de manege, weet niet meer hoe ze heet, en die moest ook altijd gelongeerd worden, omdat er niet vaak op gereden werd omdat ze jong was. maar als ze dus niet gelongeerd was, werd er NIET!! op haar gereden.

ik heb dit gelukkig nog nooit meegemaakt, wel dat ze een klein beetje omhoog kwamen, maar niet zo extreem als dit. gelukkig!

en ook nog commentaar op een ouder bericht: dus als je niet kan rijden mag je het ook niet leren?? dat vind ik egt niet normaal!! dus je mag geen nieuwe sporten uitproberen?? dan kan je tog niks doen?? zelfs geen andere baan ofzo!
mja, zal vast wel aan mij liggen...

btw. dat paard waar ik het over had, is alweer verkocht, omdat ze meer werd gebruikt in de lessen, dus ook door mensen die minder goed rijden, en daar werd ze dwars van... Scheve mond

alsnog sterkte gewenst voor de familie!!

Eugenieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:16

pff erg om te horen. ik ben ook eens achterover geklapt met het paard, gelukkig draaide het paard in zijn val waardoro ik alleen haar gewicht op mijn been kreeg. Nu is afgelopen weekend iemand met mijn paard achterover geklapt, iets waarvan ik heel erg geschrokken ben dus ik dacht eens kijkenof er wat op bokt over staat, vind je gelijk een topic waar iemand overlijd ook nog ...

Eugenieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:29

Ik denk dat het zoiezo iedereen kan gebeuren. mijn parad heeft extreem erg gesteigerd met inrijden, ze zeggen altijd als je ej paard voorwaarts houd dan doen ze dat niet, nou ik zeg het je, mijne krijgt het vanuit galop nog voor elkaar, heb van meerdere mensen al gehoord dat ik een levensbedreigend paard heb en haar zou moeten verkopen. Nu ze 6 jaar is doet ze het amper meer, tot afgelopen zaterdag dus wanneer ze met iemand anders omklapte, ben tot heden nog niet op haar gegaan, ze had zoiezo een stijve rug dus dacht dat ik haar even moest laten herstellen want ja ook een paard krijgt zo'n klap. Mensen zeggen wel je moet de goede reflex hebben. nouja weet je wat ik nu heb. een reflex bij steigeren omdat mijn paard altijd steigerd, bij een ander paard heb ik ook gelijk de reflex naar voren te zitten, een klein bokje en ik lig dus ernaast als ik met me stomme kop weer naar voren ga zitten haha. bokkende paarden die een handstand maken heb je btw ook he, kweet niet of dat ook zo geweldig is ;) ik grijp meestal nar de martingaal en der nek, want ook opzij trekken boeit haar niet. ja echt geweldig merrie heb ik haha:P

Siegridd

Re: Amazone overlijdt na val paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:51

Heel erg! Heel veel sterkte voor de familie!

Maar nog even erbij.
Het kan iedereen overkomen.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:00

Het is inderdaad heel erg dat dit gebeurd is maar dit topic komt uit 2004?
Wat is de reden om dit topic na zoveel jaar omhoog te schoppen, lijkt me niet helemaal de bedoeling?