Popstra schreef:foxy80 schreef:Anjali, ik denk dat je het probleem te eng ziet.
"Last" is nl veel breder dan "ik zit te kijken op een illegale stal die mijn uitzicht verpest"
- de omliggende bedrijven zijn economisch benadeeld omdat zij wel volgens de regels werken. Misschien komen ze in moeilijkheden qua bedrijfsvoering / rendabiliteit, terwijl de buren wel inkomen halen uit hun illegale bouwwerken. En als het nu over een melding ging over 1 geitenstalletje, dan kan ik je redenering ergens nog volgen, maar 9 constructies? Een hele stapmolen?
- is het bedrijf in kwestie dan wel correct verzekerd? Ik heb er geen zicht op, maar het wordt wel wat als ze geen aansprakelijkheidspolis hebben die alle activiteiten dekt - bv jouw paard in training verongelukt in hun niet vergunde stapmolen?
- omdat de bouwwerken niet vergund zijn, is er misschien ook geen controle door brandweer? Bij bedrijfspanden moeten ze in regel zijn met allerlei regels op brandpreventie maar bij een privé bouwwerk geldt dat niet. Je zal maar naar een paard komen kijken, er is een calamiteit en dan blijkt er geen nooduitgang aanwezig.
Wat hebben die bedrijfsleiders eigenlijk gedacht? Zwijgen is toestemmen?
En jij denkt dat als jou paard die ergens in training staat waar alles wel vergunt is verongelukt je dan ( wel) vergoed krijgt?
Als er sprake is van een professionele fout wel.