Emporio van Matt Harnacke ingeslapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Emporio van Matt Harnacke ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:06

Vreselijk om je paard op zo jonge leeftijd te verliezen. Vreselijk als je zelfs op zo een moment niet op unanieme empathie kan rekenen.
Dat er ocharm een moderator aan te pas moet komen om te herinneren aan goed fatsoen. Laag, Bokt, laag.

AkimbootjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 22:47

Elisa2 schreef:
troi schreef:
Ze gaven ook eerder aan dat ze het exacte probleem niet vermeldden omdat ze geen trek hadden in ongevraagde adviezen. 'Heb je (insert obscure methode/poedertje) al geprobeerd want daar heeft mijn buurman goede resultaten mee gehad'.
Het is ontzettend rot om steeds de suggestie te voelen dat je niet alles geprobeerd hebt.

Dit kan ik prima begrijpen hoor, en wat mij betreft hoeft ook echt niet iedereen echt alles te delen. Maar soms is gewoon kort en bondig de oorzaken noemen wel handig en het voorkomt ook een hoop gespeculeer. Paard is nu toch al ingeslapen.

En wat betreft Vivaldi, ik vroeg me wel af hoe hij overleden is maar ik ging uit bij 23 dat het gewoon ouderdom was.

Dus degenen die het een en ander wat verduidelijkt hebben, bedankt! Vind het wel echt een triest verhaal voor zo'n jong knap paard en zijn eigenaren.

Ik hoor in het filmpje op YT waarin ze over zijn euthenasie praten dat ze juist wel de kwalen aangeven van Emporio. Een aangeboren afwijking in de hals met zenuwpijnen. Ik lees hieruit toch echt ECMV wat veel voorkomt bij Andalusiers en een loslating van het hoefbeen, dat is auto immuun gestuurde hoefbevangenheid door hormoonziekten ( Cushing, PPID, Ems) overgewicht en teveel suikers of gifstoffen in het bloed, bv door koliek. Koliek heeft hij gehad vlak na zijn castratie.