Benzz schreef:dioni schreef:Ik zie dat DuoPenotti het beter uit kan leggen nog dan ik
Duopennotti heeft AI ontdekt
En vermeldt dat niet. Gelukkig herken je de schrijfstijl goed maar het is niet echt handig en eerlijk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Jongens, euh meiden.
Ja ik heb ai in deze mijn tekst, laten herschrijven maar geen inhoud laten veranderen.
Ik heb ingegeven dat boeren sinds 1990 zoveel verbeterd hebben, omdat ik dat als feit weet.
Is genoeg in het nieuws geweest.
Ai komt echt niet zelf op de proppen met beton en zonnevelden, dat moet je echt zelf verzinnen.
Net als de vele zelfdodingen. Dat is een weet die ik heb.
En net als dat vele onder onder modaal verdienen, zeker niet allemaal maar bijvoorbeeld veel varkensboeren wel.
Bijstand niet, dat is mijn fout. Hoe ik daar bij kwam dat te schrijven?
Zie je ook meteen dat mijn bericht enkel is HERschreven en niet GEschreven door ai.
En dan zou ik niet weten waarom ik dat moet vermelden
Citaat:ondanks de financiële steun uit Brussel heeft nog steeds een op de drie Nederlandse boeren een inkomen onder het bruto wettelijk minimumloon. Dat blijkt uit een verantwoordingsonderzoek van de Algemene Rekenkamer naar de effectiviteit van de Europese steungelden
Electra63 schreef:https://www.boerderij.nl/cbs-weinig-arm ... uitenshuis.
Het gemiddeld besteedbaar inkomen van de boer is een stuk hoger dan van een gemiddeld huishouden.
Dus bijstandniveau?
MarlindeRooz schreef:Ja ik vind “inkomen” ook lastig bij ondernemers en bedrijven. Het is ook niet helemaal eerlijk.
Iemand in loondienst betaalt vaak zelf z’n auto, verzekeringen, brandstof, hypotheek etc.
Als je een bedrijf hebt kan je veel op de zaak wegschrijven en jezelf maar een laag salaris uitkeren om zo belasting betalen te voorkomen.
Dat ondernemers (wat boeren gewoon zijn) zichzelf weinig inkomen (salaris) uitkeren betekent niet dat ze in grote armoede leven en/of geen vermogen hebben in hun bedrijf.
Citaat:Laagste stikstofoverschot landbouw sinds 1990
Het stikstofoverschot in de landbouw is in 2023 ten opzichte van een jaar eerder met 14 procent afgenomen, tot 265 miljoen kilogram. Dat is sinds het begin van de statistiek in 1990 niet zo laag geweest. Dit blijkt uit de Mineralenbalans landbouw van het CBS. Het stikstofoverschot in de landbouw is het deel van de aangevoerde stikstof dat niet wordt omgezet in landbouwproducten, maar in de bodem achterblijft of verdwijnt naar de lucht.
Citaat:In 2024 ging 25 procent van de Nederlandse landbouwexport naar Duitsland. In totaliteit ging 45% van de export naar onze (directe) buurlanden Duitsland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. 72% van de landbouwexport bleef binnen de Europese Unie; 28% ging naar landen buiten de EU.
BrankaZ schreef:Wij hebben een akkerbouwbedrijf waar we wonen en hebben deze brief ook ontvangen omdat we mijn 2 paarden aan huis hebben staan en daarom een UBN moeten hebben.
De boerderij is dus onze woning en je krijgt dus een brief waarin staat dat je adresgegevens zijn doorgegeven. Maar aan wie dat weet je niet. En dat terwijl jouw woonadres dus wel is doorgegeven.
Voor mij is het een heel onbehaaglijk gevoel omdat er ook steeds regelmatiger wolven in onze regio worden gesignaleerd en de paarden op een stuk staan dat we onmogelijk met een wolfwerend raster kunnen omheinen. Maar wel wetende dat er al gevallen van doxing bekend zijn waarbij er in facebookgroepen foto's van locaties werden gedeeld waarvan men vond dat de dieren onveilig werden gehouden.
Het gaat niet om alleen grote stallen. Het gaat om elke locatie met een UBN. Dus ook als je zoals in ons geval 2 paarden hebt staan.
Het is wel duidelijk dat diverse mensen zich totaal niet kunnen inleven wat het doet met je gevoel van privacy als je een brief krijgt dat er 2 WOO verzoeken zijn gedaan en de rechter daarmee heeft ingestemd maar je dus niet weet wie jouw adresgegevens hebben ontvangen.
Tegenwoordig krijgt elke boer tegenwoordig al te maken met de beeldvorming op basis van een paar zichtbare zaken. Wij hebben een akkerbouwbedrijf, maar veel mensen lijken het verschil niet te zien als men het over die vervuilende boeren heeft.
Die brief viel ook pas op de mat nádat de rechter uitspraak heeft gedaan. Dus zelf (al dan niet samen met collega's/LTO) bezwaar aantekenen zat er niet in.
Ik begin zo langzaamaan gewoon spijt te krijgen dat we destijds hebben gekozen om mijn oudje naar huis te halen en er een jonger paard als gezelschap bij te zoeken. Voor het paard is het erg fijn, maar buiten dat we van alles verplicht moesten regelen krijg je ook nog dit soort dingen over je heen en dat moet je maar gewoon vinden en accepteren.
BrankaZ schreef:Het gaat niet om alleen grote stallen. Het gaat om elke locatie met een UBN. Dus ook als je zoals in ons geval 2 paarden hebt staan.
Het is wel duidelijk dat diverse mensen zich totaal niet kunnen inleven wat het doet met je gevoel van privacy als je een brief krijgt dat er 2 WOO verzoeken zijn gedaan en de rechter daarmee heeft ingestemd maar je dus niet weet wie jouw adresgegevens hebben ontvangen.
Electra63 schreef:https://www.boerderij.nl/cbs-weinig-arm ... uitenshuis.
Het gemiddeld besteedbaar inkomen van de boer is een stuk hoger dan van een gemiddeld huishouden.
Dus bijstandniveau?