Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ElCamino schreef:Ik denk, hoe knullig en zuur het ook is, je vooral niet meer moet lopen aan de hand met een paard op die locaties.... óp je paard kun je net meer ....
Ik bedoel, wanneer je paard schrikt en je raakt hem kwijt ben je verder van huis, zowel zélf als je paard.....
Onali schreef:ElCamino schreef:Ik denk, hoe knullig en zuur het ook is, je vooral niet meer moet lopen aan de hand met een paard op die locaties.... óp je paard kun je net meer ....
Ik bedoel, wanneer je paard schrikt en je raakt hem kwijt ben je verder van huis, zowel zélf als je paard.....
En als je geen rijdbaar paard hebt, een pony?
ElCamino schreef:Ik denk, hoe knullig en zuur het ook is, je vooral niet meer moet lopen aan de hand met een paard op die locaties.... óp je paard kun je net meer ....
Eik schreef:Hoe kan ik mij nou als mens nog verdedigen als de wolf in dit bericht dus een groep van 3 mensen, een paard en een hond gewoon blijft volgen op 20 meter afstand?
Ninx schreef:ElCamino schreef:Ik denk, hoe knullig en zuur het ook is, je vooral niet meer moet lopen aan de hand met een paard op die locaties.... óp je paard kun je net meer ....
Ik ben hier speciaal gaan wonen om lange ritten te kunnen maken....
Elisa2 schreef:Telefoon mee en een boom inklimmen is het enige wat je kunt doen bij nood als mens alleen. Maar ik snap het helemaal want ik loop ook niet meer op mijn gemak in bepaalde gebieden in m'n eentje. En kom sowieso al minder in het bos dan voorheen.
Maar vind het wel van de zotte dat je zowel alleen als met paard steeds minder het bos in kan omdat de risico's te groot worden.
Ibbel schreef:Eik schreef:Hoe kan ik mij nou als mens nog verdedigen als de wolf in dit bericht dus een groep van 3 mensen, een paard en een hond gewoon blijft volgen op 20 meter afstand?
Als mens alleen kan je nog voluit gaan en hoef je je aandacht niet te verdelen. Of idd in een boom klimmen (waarbij je die wolf de rug moet toekeren, dus ik zou het denk ik ook niet aanbevelen - zo snel klim je een boom niet in, en er moet ook maar een goed klimbare in de buurt zijn, één met laaghangende takken)
Dát is hier ongetwijfeld ook een probleem geweest. Probeer een hond en een paard maar rustig te houden terwijl jij aan het gillen, wapperen en slaan bent. Dat is uiteraard - tenzij je een politiepaard en een politiehond hebt - niet mogelijk. Dus je wolvenverjaagpogingen zullen altijd suboptimaal zijn.
(En op dit argument heb ik tot 2 keer toe geen enkele reactie van KimD gehad - tot zover haar 'er zijn geen serieuze reacties of argumenten tegen...' gemaakt)
Eik schreef:Maar gaat dat indruk maken op een wolf? Of anders gevraagd wát maakt er dan indruk op een wolf. Moet ik springen, schreeuwen, er op af rennen als een woeste holbewoner?
In ieder geval niet mn rug er naar keren. (En hoe weet ik dan of het maar 1 wolf is, leven en jagen die niet juist in roedels)
Ik vraag het mij serieus af hoor, want nooit meer alleen in het bos kunnen wandelen maakt me wel een beetje verdrietig.
tienus63 schreef:Zijn we de achtervolging van iemand in Drenthe paar jaar geleden vergeten.
Zij fietste ‘s avonds van of naar haar werk en werd plots achtervolgt door meerdere wolven.
Ze kon zich in veiligheid brengen door een erf op te fietsen en daar op een giertank te klimmen en godzijdank hoorden de bewoners het tumult en hebben haar geholpen.