Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
alice0cullen schreef:Ik zit met een klein dilemma. Mijn paard staat in pension bij een particulier aan huis. Ouder echtpaar , ik sta daar samen met 1 andere persoon en die willen alledrie geen Ubn aanvragen. Ze hebben ook geiten lopen die ze ook niet geregistreerd hebben.
Ze willen geen nummer gekoppeld aan hun perceel. Hebben ook al eens not gehad met iemand die de grond kwaliteit kwam controleren en toen ook het kippenhok kwam bekijken. Was hij ook niet erg van gediend, ze zien er het nut allemaal niet zo van in, maargoed , moet ik dan gewoon het Ubn op mijn nummer aanvragen en dan alleen hun huis registeren alleen voor mijn paard.
Ze zijn bang dat als ik mijn paard Registreer ze gezeik krijgen omdat er nog een paard loopt en die geiten.
Ibbel schreef:Wel humor voor mensen die één keer een rashond uit het buitenland hebben gehaald. Want die moeten sinds 2021 ook een UBN-nummer aanvragen (kwam ik zelf achter toen ik afgelopen voorjaar een pup uit Frankrijk haalde - ik had vanwege de paarden natuurlijk al een UBN-nummer, dus hoefde alleen maar extra diersoort 'hond' aan te vinken). Kan je de rest van je leven voor een UBN-nummer betalen omdat je 1 hond hebt geimporteerd...
alice0cullen schreef:Ik zit met een klein dilemma. Mijn paard staat in pension bij een particulier aan huis. Ouder echtpaar , ik sta daar samen met 1 andere persoon en die willen alledrie geen Ubn aanvragen. Ze hebben ook geiten lopen die ze ook niet geregistreerd hebben.
Ze willen geen nummer gekoppeld aan hun perceel. Hebben ook al eens not gehad met iemand die de grond kwaliteit kwam controleren en toen ook het kippenhok kwam bekijken. Was hij ook niet erg van gediend, ze zien er het nut allemaal niet zo van in, maargoed , moet ik dan gewoon het Ubn op mijn nummer aanvragen en dan alleen hun huis registeren alleen voor mijn paard.
Ze zijn bang dat als ik mijn paard Registreer ze gezeik krijgen omdat er nog een paard loopt en die geiten.
Suzanne F. schreef:Maar waarom zijn er dan zoveel aparte UBN’s? Of waarom vragen mensen er meerdere aan? Wat is daarvan de reden? Dit is toch heel verwarrend zo?
EvaC schreef:Ik werk dagelijks met RVO en zit daardoor elke dag tot m'n nek in de UBNS. Dit vooral voor runderen.
Wat ik vaak zie als er op 1 adres meerdere diersoorten aanwezig zijn is dat er dus ook voor dat ene adres meerdere ubns zijn. Rund en schaap delen vaak 1 ubn, dan is er een ubn voor varkens, een ubn voor paardachtigen, een ubn voor pension paardachtigen en een ubn voor huisdieren. Een enkele keer zie ik een ubn geregistreerd staan voor de combi schapen/geiten. Het is dus gewoon mogelijk om per diersoort/doel meerdere ubns op 1 adres te registreren en dit gebeurt ook heel veel.
Er is zelfs een speciale categorie ubns voor leveranciers in de agrarische sector. Wij hebben als oormerkleverancier zonder dieren ook gewoon een ubn.
De website is inderdaad een drama. Ik had gehoopt op verbetering toen ze 2 jaar geleden de nieuwe site live hebben gezet.
Pikeur schreef:Ik kan mijn ubn niet afmelden, weet iemand of dit kan zijn doordat een pony misschien nog niet is aangemeld bij de nieuwe eigenaren? Mijn stallijst is leeg.
Edit: contact gehad, pony is idd niet aangemeld maar na 30 dagen wordt de afvoer sowieso definitief dus ik moet gewoon even wachten
juval schreef:alice0cullen schreef:Ik zit met een klein dilemma. Mijn paard staat in pension bij een particulier aan huis. Ouder echtpaar , ik sta daar samen met 1 andere persoon en die willen alledrie geen Ubn aanvragen. Ze hebben ook geiten lopen die ze ook niet geregistreerd hebben.
dit is niet jouw probleem. De eventuele boete is voor de eigenaar van de stalling of het perceel.
juval schreef:alice0cullen schreef:Ik zit met een klein dilemma. Mijn paard staat in pension bij een particulier aan huis. Ouder echtpaar , ik sta daar samen met 1 andere persoon en die willen alledrie geen Ubn aanvragen. Ze hebben ook geiten lopen die ze ook niet geregistreerd hebben.
dit is niet jouw probleem. De eventuele boete is voor de eigenaar van de stalling of het perceel.
StalNollie schreef:Germie je bent zelf verantwoordelijk dus niks doen is geen optie.
dierenfan schreef:Op het UBN van onze niet bedrijfsmatige paarden kunnen wij dus onmogelijk een niet bedrijsmatige hond toevoegen. Het systeem blokkeerd dan gewoon en geeft melding dat het onmogelijk is. Dus nu voor de hond maar een extra UBN nummer genomen. Wat een gezeik!!! Na een uur diverse opties te hebben geprobeerd het dus maar opgegeven. Ik begrijp dat je de hond ook weer kan verwijderen dus dan maar 1 jaar dubbel betalen. Zal het bij de dierenarts nog eens navragen.
Suzanne F. schreef:Maar waarom zijn er dan zoveel aparte UBN’s? Of waarom vragen mensen er meerdere aan? Wat is daarvan de reden? Dit is toch heel verwarrend zo?