Activisten dringen terrein gedeputeerde Zoet binnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 16:47

Elisa2 schreef:
En zelf waarschijnlijk iedere ochtend een eitje bij het ontbijt eten?

Vaak zijn dit soort types tegen elke vorm van diergebruik. Ook paardrijden is meestal taboe.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:01

MarlindeRooz schreef:
Dan ken je me blijkbaar niet goed genoeg. En van mijn humor snap je nog minder. Wel jammer dat je het zo op de man gaat spelen.

Ik ben trouwens niet eens links. En ook geen dierenactivist. Dus daar ga je al de fout in.

Ik vind het gewoon heel storend dat alles wat rechtse mensen niet aanstaat direct “extreem-links” genoemd wordt. Wie weet zitten deze mensen allemaal wel bij de VVD.

Extreem vind ik ze zeker. Radicaal zijn ze al voorbij gezien ze oproepen tot strafbare acties. Ik vroeg me wel hetzelfde af. Zijn ze wel links? Ik kan niets terugvinden over politieke standpunten waardoor je ze kunt categoriseren als links. Toch staat het op Wikipedia ( :+ ) vond dat wel opmerkelijk.

Dat hele links VS. Rechts is zo polariserend en ooit bedacht door een groepje populisten om kiezers uit elkaar te drijven. Komt nog eens bij dat veel mensen niet eens weten wat extreem, radicaal en links en rechts betekent. Ben ook wat huiverig als iets als een bepaalde politieke richting wordt weggezet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:03

Loretta schreef:
Elisa2 schreef:

Vaak zijn dit soort types tegen elke vorm van diergebruik. Ook paardrijden is meestal taboe.

Ja maar heel vaak willen ze ook nog weleens flink hypocriet zijn. :j

Dat zie je hier ook, noemen zich een dierenrechtenorganisatie maar komen alleen op voor de wolf en vergeten even alle dierlijke slachtoffers die deze dagelijks maakt. Ik snap echt niet dat mensen zo krom kunnen denken..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:23

Elisa2 schreef:

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten..

Zegt vooral veel over mensen die dit soort dingen zeggen als over de activisten.

:)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:30

Elisa2 schreef:
Dat zie je hier ook, noemen zich een dierenrechtenorganisatie maar komen alleen op voor de wolf en vergeten even alle dierlijke slachtoffers die deze dagelijks maakt. Ik snap echt niet dat mensen zo krom kunnen denken..

Misschien is de haat tegenover boeren en dierenhouders wel groter dan de liefde voor dieren.
Je kunt niet in hun hoofd kijken wat er precies aan scheelt. Maar het is inderdaad allemaal behoorlijk tegenstrijdig.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:34

Loretta schreef:
Elisa2 schreef:

Misschien is de haat tegenover boeren en dierenhouders wel groter dan de liefde voor dieren.
Je kunt niet in hun hoofd kijken wat er precies aan scheelt. Maar het is inderdaad allemaal behoorlijk tegenstrijdig.

Toch hetzelfde met die man van de faunabescherming, is tegen alle gehouden dieren, van vee tot huishonden, hij heeft zelf twee honden, maar dat vond ie ok, want die had ie gered..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:41

Wintu schreef:
Toch hetzelfde met die man van de faunabescherming, is tegen alle gehouden dieren, van vee tot huishonden, hij heeft zelf twee honden, maar dat vond ie ok, want die had ie gered..

Niko Kofferman. En tevens senator in de eerste kamer namens Partij voor de dieren.
En een groot liefhebber van de wolf.

En de wolf is weer een bedreiging voor gehouden dieren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:48

Naarijk idee hebben mensen over het algemeen veel moeite met mensen die acties voeren voor een algemener belang in plaats van acties voor eigen belang.
Zeker als het gaat om zaken waarvan je diep in je hart weet dat het terecht is maar die veel aanpassingen, en soms offers,gaan vragen.

Bijvoorbeeld boeren die de weg blokkeerde werden gesteund, XR activisten worden belachelijk gemaakt. Beiden blokkeerde wegen en zorgen voor soortgelijke overlast.
Zouden ook hetzelfde behandeld moeten worden.

Er is vaak een dubbele moraal!
Dat is menselijk maar wel iets om in je achterhoofd te houden.

Idem met bedreigingen en voor eigen rechter spelen..Dat is nooit goed, ongeacht wie het doet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:48

Dat was die man van animal rights. Niet van faunabescherming.
Al zal het daar wel net zo werken

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:55

fransje23 schreef:
Bijvoorbeeld boeren die de weg blokkeerde werden gesteund, XR activisten worden belachelijk gemaakt. Beiden blokkeerde wegen en zorgen voor soortgelijke overlast.

Je kunt ook beide acties afkeuren. Daarbij moet wel gezegd worden dat de boeren het ook wel eens gepresteerd hebben hooibalen op de snelweg te dumpen en vervolgens in de fik te steken.

Maar waarom zou je eigenlijk een kant moeten kiezen? Je kunt ook gewoon kritisch zijn op beide actiegroepen.
En het ging hier over acties van ALF niet over acties van XR.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 10:11

Loretta schreef:
fransje23 schreef:

Je kunt ook beide acties afkeuren. Daarbij moet wel gezegd worden dat de boeren het ook wel eens gepresteerd hebben hooibalen op de snelweg te dumpen en vervolgens in de fik te steken.

Maar waarom zou je eigenlijk een kant moeten kiezen? Je kunt ook gewoon kritisch zijn op beide actiegroepen.

Dat is precies wat ik probeer aan te geven :j

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 10:14

DuoPenotti schreef:
Dat was die man van animal rights. Niet van faunabescherming.
Al zal het daar wel net zo werken

Ja, excuus, die bedoel ik!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 10:18

fransje23 schreef:
Loretta schreef:

Dat is precies wat ik probeer aan te geven :j

Dat is tegenwoordig normaal schijnbaar. Zelfde met de wolf, je kunt schijnbaar het niet erg vinden dat schapen worden afgeslacht in de wei door een wolf en tevens misstanden in slachthuizen afkeuren. Het is of het een of het ander en ik vind beide verschrikkelijk. Maar dat kan dan in de algemene opinie schijnbaar niet.

ER heb ik totaal geen respect voor, die doen niet altijd even goed onderzoek waar ze gaan zitten voor hun demonstraties en duperen hiermee heel veel mensen die er niks mee van doen hebben.

De boerenprotesten gingen ook te ver, met die zwarte kuilbalen op de snelweg. Maar om dat ik wel met de boeren sympathiseer, mag dat schijnbaar niet en keur je alles schijnbaar goed. Het is een vreemde wereld waar ik me iig niet altijd meer in thuis voel. Ik ben van het grijze, niet zo van het zwart witte.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 10:37

Verdeel en heers... en dat precies wat er nu in de maatschappij aan de gang is.
Wordt versterkt door social media.

Vrijwel alles heeft meerdere kanten en is niet zwart of wit.
Het kan best interessant zijn om iets eens van een andere kant te bekijken. Zeker als dat een kant is waarbij je je oncomfortabel voelt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 10:57

Wintu schreef:
Elisa2 schreef:

Toch hetzelfde met die man van de faunabescherming, is tegen alle gehouden dieren, van vee tot huishonden, hij heeft zelf twee honden, maar dat vond ie ok, want die had ie gered..[/quote]
Net als Marianne Thieme, Had 1 kat, was altijd alleen. Als smoes had ze dat haar kat niet met andere katten kon. In mijn leven tig katten gehad maar een vriendje was er altijd te vinden. Hebben ideeen waar iedereen aan moet voldoen maar zelf geen enkel gevoel of interesse voor dieren.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 10:59

Loretta schreef:
fransje23 schreef:

Nou inderdaad , extremen heb je over al maar dat is wat anders als groepen die op zich een extreem doel hebben en daar vrijwel niets bij schuwen. Zich ook niet door de wet tegen laten houden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:00

fransje23 schreef:

Het kan best interessant zijn om iets eens van een andere kant te bekijken. Zeker als dat een kant is waarbij je je oncomfortabel voelt.

Ik heb dat met de wolven discussie. Ik lees van kleins af aan me al suf over de wolf, vind het een enorm prachtig en fascinerend dier. Maar ik zie ook wat het doet in Nederland en dat het niet past hier. Als ik een wolf aan de kant van de weg zie zitten, aangereden, dan raakt me dat enorm. Maar als ik de jonge veulens in de natuurgebieden zie en de kalfjes en de schapen, dan raakt dat me ook, het is een soort van spagaat waar je in zit. Ik denk heel grijs over de wolf, zit vaak met een dubbel gevoel, maar daar is in de hele discussie geen ruimte voor.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:18

Rizette schreef:
Nou inderdaad , extremen heb je over al maar dat is wat anders als groepen die op zich een extreem doel hebben en daar vrijwel niets bij schuwen. Zich ook niet door de wet tegen laten houden.

Wat is naar jou mening een extreem doel? :)

Voor het niet door de wet laten tegenhouden hoeft er geen extreem doel te zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:20

Wintu schreef:
. Ik denk heel grijs over de wolf, zit vaak met een dubbel gevoel, maar daar is in de hele discussie geen ruimte voor.

Dat is de reden dat ik mij niet in die discussie meng.
Ik zit er ook gematigd in.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:22

fransje23 schreef:
Wintu schreef:
. Ik denk heel grijs over de wolf, zit vaak met een dubbel gevoel, maar daar is in de hele discussie geen ruimte voor.

We wonen er tussen, dus dat gaat lastig.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:27

Wintu schreef:
Wintu schreef:

We wonen er tussen, dus dat gaat lastig.[/quote]
Je bent niet te benijden. Zal zeker een mooie omgeving zijn maar de wolf pakt wel een stuk levens genieten af en dat is een andere situatie dan mooi veilig op afstand en niks geen last er van.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:31

Wintu schreef:

Kun je niet aangeven geen zin te hebben om het er over te hebben omdat het een eindeloze discussie is?

Ik richt mij/praat bij mensen met een mening die afwijkt van mening vooral over de zaken waar wij elkaar wel in vinden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 12:54

fransje23 schreef:
Wintu schreef:

Kun je niet aangeven geen zin te hebben om het er over te hebben omdat het een eindeloze discussie is?

Ik richt mij/praat bij mensen met een mening die afwijkt van mening vooral over de zaken waar wij elkaar wel in vinden.

Vele neuzen staan hier dezelfde kant op. Bedoel meer dat je niet onder de wolf uit komt en in je dagelijks handelen er constant rekening mee moet houden, dus je moet er over nadenken. Je wilt er ook over praten, want je wilt een oplossing. Het er niet over hebben en stil zijn, is dan gewoon geen optie. Maar er is gewoon een enorme kloof over dit onderwerp, voornamelijk tussen mensen die af en toe het bos in gaan en verder in hun woonomgeving er geen rekening mee hoeven te houden en de mensen die er tussen wonen. De irritatie dat de eersten het zo makkelijk voor ons gaan invullen, loopt soms op. Activisme speelt veel over dit onderwerp en ook door partijen die gelinkt zijn aan de politiek en dat is niet een fijne gedachte.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 13:05

fransje23 schreef:
Elisa2 schreef:

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten..

Zegt vooral veel over mensen die dit soort dingen zeggen als over de activisten.

:)

Wat probeer je hiermee te suggereren?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 13:07

Wintu schreef:
fransje23 schreef:

Ik heb dat met de wolven discussie. Ik lees van kleins af aan me al suf over de wolf, vind het een enorm prachtig en fascinerend dier. Maar ik zie ook wat het doet in Nederland en dat het niet past hier. Als ik een wolf aan de kant van de weg zie zitten, aangereden, dan raakt me dat enorm. Maar als ik de jonge veulens in de natuurgebieden zie en de kalfjes en de schapen, dan raakt dat me ook, het is een soort van spagaat waar je in zit. Ik denk heel grijs over de wolf, zit vaak met een dubbel gevoel, maar daar is in de hele discussie geen ruimte voor.

Herkenbaar :j , ik denk ook vaak grijs maar daar is in de polariserende wereld weinig ruimte voor. Vind de wolf ook prachtig..maar baal wel echt dat we de paarden veel moeten opsluiten in dichte stallen. En er veel mee geconfronteerd worden in de omgeving, met aanvallen en dode dieren is echt niet prettig. (gelukkig is het hier nu momenteel redelijk rustig)