Elisa2 schreef:En zelf waarschijnlijk iedere ochtend een eitje bij het ontbijt eten?
Vaak zijn dit soort types tegen elke vorm van diergebruik. Ook paardrijden is meestal taboe.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Dan ken je me blijkbaar niet goed genoeg. En van mijn humor snap je nog minder. Wel jammer dat je het zo op de man gaat spelen.
Ik ben trouwens niet eens links. En ook geen dierenactivist. Dus daar ga je al de fout in.
Ik vind het gewoon heel storend dat alles wat rechtse mensen niet aanstaat direct “extreem-links” genoemd wordt. Wie weet zitten deze mensen allemaal wel bij de VVD.
Loretta schreef:Elisa2 schreef:En zelf waarschijnlijk iedere ochtend een eitje bij het ontbijt eten?
Vaak zijn dit soort types tegen elke vorm van diergebruik. Ook paardrijden is meestal taboe.
Elisa2 schreef:Dat zie je hier ook, noemen zich een dierenrechtenorganisatie maar komen alleen op voor de wolf en vergeten even alle dierlijke slachtoffers die deze dagelijks maakt. Ik snap echt niet dat mensen zo krom kunnen denken..
Loretta schreef:Elisa2 schreef:Dat zie je hier ook, noemen zich een dierenrechtenorganisatie maar komen alleen op voor de wolf en vergeten even alle dierlijke slachtoffers die deze dagelijks maakt. Ik snap echt niet dat mensen zo krom kunnen denken..
Misschien is de haat tegenover boeren en dierenhouders wel groter dan de liefde voor dieren.
Je kunt niet in hun hoofd kijken wat er precies aan scheelt. Maar het is inderdaad allemaal behoorlijk tegenstrijdig.
Wintu schreef:Toch hetzelfde met die man van de faunabescherming, is tegen alle gehouden dieren, van vee tot huishonden, hij heeft zelf twee honden, maar dat vond ie ok, want die had ie gered..
fransje23 schreef:Bijvoorbeeld boeren die de weg blokkeerde werden gesteund, XR activisten worden belachelijk gemaakt. Beiden blokkeerde wegen en zorgen voor soortgelijke overlast.
Zouden ook hetzelfde behandeld moeten worden.
Loretta schreef:fransje23 schreef:Bijvoorbeeld boeren die de weg blokkeerde werden gesteund, XR activisten worden belachelijk gemaakt. Beiden blokkeerde wegen en zorgen voor soortgelijke overlast.
Je kunt ook beide acties afkeuren. Daarbij moet wel gezegd worden dat de boeren het ook wel eens gepresteerd hebben hooibalen op de snelweg te dumpen en vervolgens in de fik te steken.
Maar waarom zou je eigenlijk een kant moeten kiezen? Je kunt ook gewoon kritisch zijn op beide actiegroepen.
En het ging hier over acties van ALF niet over acties van XR.
fransje23 schreef:Loretta schreef:
Je kunt ook beide acties afkeuren. Daarbij moet wel gezegd worden dat de boeren het ook wel eens gepresteerd hebben hooibalen op de snelweg te dumpen en vervolgens in de fik te steken.
Maar waarom zou je eigenlijk een kant moeten kiezen? Je kunt ook gewoon kritisch zijn op beide actiegroepen.
Dat is precies wat ik probeer aan te geven
Wintu schreef:Elisa2 schreef:Dat zie je hier ook, noemen zich een dierenrechtenorganisatie maar komen alleen op voor de wolf en vergeten even alle dierlijke slachtoffers die deze dagelijks maakt. Ik snap echt niet dat mensen zo krom kunnen denken..
Misschien is de haat tegenover boeren en dierenhouders wel groter dan de liefde voor dieren.
Je kunt niet in hun hoofd kijken wat er precies aan scheelt. Maar het is inderdaad allemaal behoorlijk tegenstrijdig.
Loretta schreef:fransje23 schreef:Bijvoorbeeld boeren die de weg blokkeerde werden gesteund, XR activisten worden belachelijk gemaakt. Beiden blokkeerde wegen en zorgen voor soortgelijke overlast.
fransje23 schreef:Verdeel en heers... en dat precies wat er nu in de maatschappij aan de gang is.
Wordt versterkt door social media.
Vrijwel alles heeft meerdere kanten en is niet zwart of wit.
Het kan best interessant zijn om iets eens van een andere kant te bekijken. Zeker als dat een kant is waarbij je je oncomfortabel voelt.
Rizette schreef:Nou inderdaad , extremen heb je over al maar dat is wat anders als groepen die op zich een extreem doel hebben en daar vrijwel niets bij schuwen. Zich ook niet door de wet tegen laten houden.
Wintu schreef:Wintu schreef:. Ik denk heel grijs over de wolf, zit vaak met een dubbel gevoel, maar daar is in de hele discussie geen ruimte voor.
Dat is de reden dat ik mij niet in die discussie meng.
Ik zit er ook gematigd in.
fransje23 schreef:Wintu schreef:We wonen er tussen, dus dat gaat lastig.
Kun je niet aangeven geen zin te hebben om het er over te hebben omdat het een eindeloze discussie is?
Ik richt mij/praat bij mensen met een mening die afwijkt van mening vooral over de zaken waar wij elkaar wel in vinden.
Wintu schreef:fransje23 schreef:Verdeel en heers... en dat precies wat er nu in de maatschappij aan de gang is.
Wordt versterkt door social media.
Vrijwel alles heeft meerdere kanten en is niet zwart of wit.
Het kan best interessant zijn om iets eens van een andere kant te bekijken. Zeker als dat een kant is waarbij je je oncomfortabel voelt.
Ik heb dat met de wolven discussie. Ik lees van kleins af aan me al suf over de wolf, vind het een enorm prachtig en fascinerend dier. Maar ik zie ook wat het doet in Nederland en dat het niet past hier. Als ik een wolf aan de kant van de weg zie zitten, aangereden, dan raakt me dat enorm. Maar als ik de jonge veulens in de natuurgebieden zie en de kalfjes en de schapen, dan raakt dat me ook, het is een soort van spagaat waar je in zit. Ik denk heel grijs over de wolf, zit vaak met een dubbel gevoel, maar daar is in de hele discussie geen ruimte voor.