Nederlandse gaat man te lijf in Egypte die ezel sloeg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Nederlandse gaat man te lijf in Egypte die ezel sloeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:46

Ik heb gedoneerd.
Het heeft effect, want ik zag dat veel meer mensen dit (uiteraard) hebben gedaan na alle commotie, en het helpt ze om nog veel meer werk te kunnen verrichten daar. Hopelijk gaat er nu echt een knop om naar meer bewustwording.

Heeft dit topic ook nog wat donaties losgemaakt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:29

Ninx schreef:
Ik heb gedoneerd.
Het heeft effect, want ik zag dat veel meer mensen dit (uiteraard) hebben gedaan na alle commotie, en het helpt ze om nog veel meer werk te kunnen verrichten daar. Hopelijk gaat er nu echt een knop om naar meer bewustwording.

Het is denk ik niet de bedoeling dat dit een donatie-leur-topic wordt en iedereen trots gaat roepen dat hij/zij gedoneerd heeft.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:29

Suzanne F. schreef:
Ninx schreef:
Ik heb gedoneerd.

Het is denk ik niet de bedoeling dat dit een donatie-leur-topic wordt en iedereen trots gaat roepen dat hij/zij gedoneerd heeft.

Wat zou dat uitmaken? Naast heel veel 'hoera wat goed' is het enige wat echt helpt: geld. Daar hebben die beestjes meer aan. Of iemand dat doet en of ie dat zegt, is toch aan diegene zelf? Het is niet zo dat iedereen hier telkens een link plaatst en blijft overtuigen tot het doen van donaties. :j

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:35

Doneren is altijd goed maar zolang er mannen, jongens, “mensen” zijn die het normaal vinden om de paarden en ezels uit te buiten, te slaan of wat dan ook, dan helpt een grote zak geld daar niet tegen. Dat helpt alleen de mensen die hun dieren wel het beste willen bieden maar er geen geld voor hebben. Mensen die met de paarden en ezels een bestaansrecht willen hebben, de dieren nodig hebben om te overleven maar geen geld hebben voor de zorg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:50

Ze kwam vd week in beeld om zelf haar verhaal te doen. Ze gaf wel aan dat ze de mensen en deze dieren kent. In haar ogen stond deze jongen stoer te doen en sprak ze hem hierop aan.

De advocaat van haar ex man heeft deze jongen opgezocht en die zit de boel op te jutten. Echt bizar.

Maar ze is bereid ervoor te gaan zitten en zal nooit stoppen met opkomen voor de dieren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:03

Suzanne F. schreef:
Ninx schreef:
Ik heb gedoneerd.

Nou, trots hoef ik niet te doen.... een bedrag overschrijven is geen olympische prestatie.

Je hoopt echter wel dat op een paardenforum waar iedereen zijn afschuw uit, ook probeert mee te helpen er iets aan te doen.
Natuurlijk is het fijn dat iedereen dergelijke wantoestanden afschuwelijk vindt, maar het is nog fijner wanneer mensen kijken of ze iets kleins kunnen missen om iemand te helpen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:48

Ik vind je manier van reageren eerlijk gezegd wel wat dwingend overkomen om mensen het gevoel te geven dat ze moeten doneren. Het zou fijn zijn als je dat achterwege laat en het aan mensen zelf over laat om te besluiten of ze wel of niet doneren. Ieder zijn eigen keus met eigen motivatie daarvoor.

De dame in kwestie zag ik laatst ook op tv over het slaan van de ezel. Toen gaf ze ook aan dat de ezel helemaal niet van degene was die hem stond te mishandelen, maar van iemand die al bij haar in de kliniek kwam met zijn ezeltjes. En dat hij extra hard ging staan meppen toen ze hem erop aansprak om extra stoer te doen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:50

BrankaZ schreef:
Ik vind je manier van reageren eerlijk gezegd wel wat dwingend overkomen om mensen het gevoel te geven dat ze moeten doneren. Het zou fijn zijn als je dat achterwege laat en het aan mensen zelf over laat om te besluiten of ze wel of niet doneren. Ieder zijn eigen keus met eigen motivatie daarvoor.

Dat is niet de bedoeling....

Ik kan me echter voorstellen dat niet iedereen weet dat je kunt doneren. En nu dus wel.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:59

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om doneeracties/doneren uitvoerig te bespreken in topics. Je kunt een link naar een doneeractie plaatsen in je onderschrift (zie ook: https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Mag_ ... p_Bokt.3F). Vanaf hier graag weer inhoudelijk verder gaan en het bespreken van doneren en doneeracties achtwege laten. Alvast bedankt! :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:02

Ze had van mij nog veeel harder mogen slaan.
Helaas is het dweilen met de kraan open. Zo sneu voor die dieren.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 14:28

Weet er iemand of er al iets meer bekend is? Heeft Joke van der Post een gevangenisstraf gekregen?

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 15:35

Ben ik ook benieuwd naar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 15:49

Citaat:
Good news everyone!!!!

Thankfully the Egyptian government and police have agreed with the rest of the world that I was not attacking the man who was abusing the donkey to cause him harm but that I was defending the donkey.
Since the donkey wasn’t his property but the property of a third party I was in my right to defend him and there will be further legal consequences!!!

The thousands of comments worldwide and from Egyptians defending my reaction has sparked a positive change in Egypt for the animals and has helped to keep me safe and out of prison!
I’m continuing my endless work in freedom thank you everyone!!!!

Please continue to share our reels to support our work and to keep the dire need for laws on top of the agenda!!!
Public pressure helps!!!!

Dit staat op haar facebook pagina

https://www.facebook.com/joke.vanderpost.7?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 16:16

Oh fijn zeg!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 17:59

Hoera!!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:01

Top! Heel fijn dat het zo gezien word.

Maar.... als die eikel zijn eigen ezel in elkaar rost mag hij dat dus doen zonder dat iemand in kan grijpen?

salome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:22

Hoe de locals de dieren behandelen in dat soort landen is voor mij een reden om daar nooit naar toe te gaan, ze zullen van mij geen cent krijgen als toerist. Ik zou ook staan koken van woede en ik vind haar actie geweldig. Wat een rot landen zijn dat. Ik vind het te erg, kan daar echt niet tegen, mijn hele vakantie zou naar de knoppen zijn.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:55

salome schreef:
Hoe de locals de dieren behandelen in dat soort landen is voor mij een reden om daar nooit naar toe te gaan, ze zullen van mij geen cent krijgen als toerist. Ik zou ook staan koken van woede en ik vind haar actie geweldig. Wat een rot landen zijn dat. Ik vind het te erg, kan daar echt niet tegen, mijn hele vakantie zou naar de knoppen zijn.

Eens

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 20:12

Binck8 schreef:
salome schreef:

Eens

+ 2

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 20:54

Vreselijk! Ik krijg tranen in mijn ogen van de dieren op haar facebook. Ze mag van mij een lintje voor haar werk. Gelukkig geen straf voor haar, die man mogen ze van mij voor altijd wegstoppen

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 06:44

salome schreef:

Dat heb ik ook. Het voelt dan goed als je toch wat kan steunen door een donatie. Ik vind haar echt een held.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 08:49

Misschien is het al gezegd, mensen die iets willen doen,

Word donateur van Brooke Hospital for Animals.

Betrouwbare organisatie die dieren helpt met medische zorg en voedsel, ze geven educatie, en belonen mensen die hun dier beter zijn gaan verzorgen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:12

Ik heb gedoneerd aan beide organisaties.

En ook nog een organisatie gericht op ezels daar die in mijnen werken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:14

Ik kan het Facebook bericht niet lezen, dan moet ik inloggen. Maar ik begrijp dat er geen straf komt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:25

Al 40 lid van Brooke, doen hele goede dingen en werken ook vooral aan bewustwording!