zorro schreef:Ik heb een Fries gehad met BCSL en het doet me nog steeds een beetje pijn dat die ziekte een beetje word doodgezwegen bij het stamboek en bepaalde fokkers. Het is ook erg heftig om om te gaan met een ziekte waarbij je zelf het wiel nog uit moet vinden.
Toch hebben de Friezen mijn hart wel gestolen en heb ik er toch 3 op stal staan. Ook ik hoor mijn dierenarts wel mopperen dat ze zo ongezond zijn (in het algemeen hè, niet de mijne) en natuurlijk ken ik de problemen.
Natuurlijk hebben die van mij wel eens wat, maar nu gelukkig geen specifieke friezenkwalen. Hopelijk blijft dit zo. Ik zou er best voor open staan om met vreemd bloed te fokken, maar ik fok dan ook enkel voor mezelf en niet voor verkoop. Wat ik fok blijft, en dan sta je er misschien ook anders in.
Hey Zorro,
Mijn fries had ook terugkerende oogproblemen en daar was toen der tijd nog zo weinig over bekend. Mijn dierenarts heeft zelfs nog Utrecht om raad gevraagd maar zij wisten het ook niet. Dan praten we wel over 2015 dat het voor het eerst zichtbaar werd bij haar. Als ik nu Google dan weet ik bijna zeker dat zij deze aandoening ook heeft gehad.
Helaas is ze dit jaar alweer 4 jaar niet meer. Ze heeft een darmverdraaiing gehad( ook weer zoiets)