Glock stopt met Nederlandse vestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Glock stopt met Nederlandse vestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:13

Besefte me daar straks dat we in ieder geval niet voor de zoveelste keer het Glock circus hoeven te aanschouwen bij de hengstenkeuring in Den Bosch :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:08

Veronica2 schreef:
Het gaat mij niet echt om het wapen, maar wel dat ik vind dat de tijd van Glock als sponsor wel opgebruikt is. De resultaten zijn er ook al een tijdje niet op de wedstrijden en dat zal zeker meegespeeld hebben in de beslissing.

Denk dat zulke grote sponsoren zeker gemist gaan worden. Zie ze maar eens te krijgen in deze tijd

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 21:37

Wilde net hetzelfde schrijven als Popstra.

Ze hebben wel 10 (?) jaar lang veel bijgedragen qua paarden voor hun ruiters ( en dus ook voor t team NL) en dekhengsten

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:18

Ik geloof nooit dat ze zouden stoppen. Maar wellicht verdwijnen ze wel uit de scheinwerpers. Wedstrijden zie ik niet meer gebeuren, wellicht dat ze paarden voor andere gaan training zoals ze eigenlijk altijd gedaan hebben

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:25

NOSSport op Facebook heeft er een video over online staan.

13 jaar samenwerking zegt de topsport directeur van de KNHS.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:32

oji schreef:
Benzz schreef:
Volgens mij is het al een tijdje geen "ze" meer, alleen zakelijk.

Dat gerucht heb ik ook gehoord :D
Misschien een mooie kans voor ze om onafhankelijk van elkaar weer een nieuw leven op te bouwen dan. Kan me voorstellen als het inderdaad niet meer goed gaat in de relatie, dat zo'n contract en alles wat daarbij hoort ook als een strop om je nek voelt.

Klopt, heb ik ook gehoord, al heel tijdje geleden ook.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:53

Hieperdi schreef:
Ik geloof nooit dat ze zouden stoppen. Maar wellicht verdwijnen ze wel uit de scheinwerpers. Wedstrijden zie ik niet meer gebeuren, wellicht dat ze paarden voor andere gaan training zoals ze eigenlijk altijd gedaan hebben

Hoeveel eigenaren zouden er zijn die op jaarbasis >15000 euro voor training uit willen geven zonder dat het paard uitgebracht wordt?

De mannen hebben vast wel een netwerk met redelijke afzetmarkt, maar de meeste kopers willen toch wel graag een paard dat niet alleen thuis een bepaalde klasse kan lopen in de training, maar dit ook op concours heeft laten zien. En als je niet meer in beeld komt ben je in de paardenwereld vaak ook vlot vergeten...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:17

gomir schreef:
Hieperdi schreef:

Hoeveel eigenaren zouden er zijn die op jaarbasis >15000 euro voor training uit willen geven zonder dat het paard uitgebracht wordt?

De mannen hebben vast wel een netwerk met redelijke afzetmarkt, maar de meeste kopers willen toch wel graag een paard dat niet alleen thuis een bepaalde klasse kan lopen in de training, maar dit ook op concours heeft laten zien. En als je niet meer in beeld komt ben je in de paardenwereld vaak ook vlot vergeten...

Ze kunnen in elk geval minder eisen stellen. Ik weet bijvoorbeeld dat EG nooit lager dan LT wilde starten met een wedstrijdpaard. Dat zal hij misschien los moeten laten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 04:18

Maar even serieus, als ik een dergelijk getalenteerd paard had. Ik zou niet voor 1 van hen kiezen om mijn paard te trainen. Dit heeft niet te maken met dat ik hun niet mag maar ik sta niet achter hun manier van trainen. En ik denk(hoop) veel mensen met mij.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 04:35

Nou als je nog samen op vakantie gaat zal die relatie nog wel goed zitten toch

Moderatoropmerking:
Foto's verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 22-11-24 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderator opmerking toegevoegd.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 04:55

Is dit nu echt nodig?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 05:26

Oeps Jester_ :D
Ik vind Toto jr. een geweldig paard en zou het jammer vinden als we hem niet meer op wedstrijden zien.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 07:54

Ze kunnen toch nog gewoon vrienden/zakenpartners zijn? Het is echt al meer dan een jaar bekend dat ze uit elkaar zijn. Maar dan kun je toch nog steeds goed met elkaar om gaan?
Nicole en Edward waren ooit ook een stel en hebben toch tot de dag van vandaag samen gewerkt ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:47

Goh ik zou die foto’s even weghalen Jester. Waarom zou je dat hier delen, ik vind het ongepast en onaardig.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:52

Ik bedoel het juist helemaal niet onaardig. In alle nieuwsberichten en pers wordt nog gesproken over dat ze partners van elkaar zijn. Bijv over de spelen van dit jaar etc (levert dit thuis spanning op), dus je zou dan toch juist denken dat ze nog samen zijn?

Ik vind het dan eerder speculeren om te zeggen dat ze uit elkaar zijn. Al maakt het mij niet uit, je kunt inderdaad prima uit elkaar zijn en nog goed contact hebben. Juist heel mooi en fijn als dat kan.

Maar als jullie de fotos ongepast vinden zal ik temmen om ze te laten verwijderen :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:23

Mij persoonlijk maakt het niks uit of ze wel of niet nog bij elkaar zijn.

Ik denk dat EG stopt met wedstrijden rijden, inkomen haalt hij ook wel uit lesgeven. Wat HP gaat doen, geen idee..die raakt wel een stel van zijn toppaarden kwijt nu.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:52

wat mij steeds verbaast heeft is dat zij na de laatste OS-len waarin de FEI duidelijk aangaf welke wijze van rijden zij voorstaan, deze mannen - inclusief NW- vast zijn blijven houden aan hun wijze van rijden,

terwijl je ook weet - lees ik ook hier op boikt - dat mevr. Glock ook een andere manier van rijden voorstaat, je daar niet op kunt anticiperen, je kon vermoeden dat er na de dood van meneer Glock er een andere wind zou gaan waaien.

wat wie kan anticiperen, heeft een heldere kijk op bepaalde ontwikkelingen, toch!

Misschien hebben ze wel de kans gekregen maar niet gepakt en is dat de reden waarop de stekker er getrokken is, zoiets van wie niet horen wil...........
Dan heb ik wel begrip voor Glock.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:09

mce schreef:
wat mij steeds verbaast heeft is dat zij na de laatste OS-len waarin de FEI duidelijk aangaf welke wijze van rijden zij voorstaan, deze mannen - inclusief NW- vast zijn blijven houden aan hun wijze van rijden,

terwijl je ook weet - lees ik ook hier op boikt - dat mevr. Glock ook een andere manier van rijden voorstaat, je daar niet op kunt anticiperen, je kon vermoeden dat er na de dood van meneer Glock er een andere wind zou gaan waaien.

wat wie kan anticiperen, heeft een heldere kijk op bepaalde ontwikkelingen, toch!

Misschien hebben ze wel de kans gekregen maar niet gepakt en is dat de reden waarop de stekker er getrokken is, zoiets van wie niet horen wil...........

Jouw post staat bol van aannames. 1 kan ik wel ontkrachten, het is nooit Gaston Glock geweest maar altijd zijn vrouw. Ten tijde van de successen klaagde zij niet hoor.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:12

Elisa2 schreef:
Mij persoonlijk maakt het niks uit of ze wel of niet nog bij elkaar zijn.

Ik denk dat EG stopt met wedstrijden rijden, inkomen haalt hij ook wel uit lesgeven. Wat HP gaat doen, geen idee..die raakt wel een stel van zijn toppaarden kwijt nu.

Ik geloof dat Edward in de kleding (ECx) is gegaan, maar daar is ook weinig ruchtbaarheid aan gegeven.
Verder hebben ze nog eigen paarden, waar HP mee verder gaat denk ik. Edward stopt denk ik inderdaad met wedstrijd rijden, maar zal er thuis heus nog wel op zitten. Of hij gaat een totaal ander leven beginnen.

Dat het onverwacht kwam, is waarschijnlijk dat het 10 jarige contract al eerder was afgelopen maar het eerder stilzwijgend voor een jaar werd verlengd (zoals ik heb begrepen) en ze ook nog niet hadden vernomen dat het dit keer niet zou gebeuren.

En hopelijk is het verhaal van castreren niet feitelijk maar een aanname van de redactie van Horses :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:24

Kabayo schreef:
Ze zijn al 50+. Om stellig te zeggen dat ze nog heel actief gaan zijn in de wedstrijdsport is niet met zekerheid te zeggen denk ik. Anky hebben we ook nooit meer in de baan gezien

Welke paarden hebben hun zelf? Behalve nadine (of was die laatst overleden?)
Nah, denk je?

Carl was tijdens de afgelopen spelen de oudste (Britse) deelnemer.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:00

janderegelaa schreef:
mce schreef:

Jouw post staat bol van aannames. 1 kan ik wel ontkrachten, het is nooit Gaston Glock geweest maar altijd zijn vrouw. Ten tijde van de successen klaagde zij niet hoor.

dank voor de opheldering

geen aanname maar een optie,

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:25

mce schreef:
FriesWytske schreef:
Zoals ik het op horses.nl lees, komt het pand in de verkoop

het is zeer representatief, mooi kans voor iemand die europa als basis wil, er zijn genoeg rijke nieuwkomers in de paardensport van buiten europa, wie weet loopt deze daar al op stal.

Voor zover ik weet zitten er al een aantal trainingsruiters en kan met daar plaats huren vanaf 6 boxen. Dus vermoedelijk zal er een uitbater komen te zitten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:28

Waarom zou castreren van de paarden zo erg zijn?
Nog wat in de diepvries voor wie wil en klaar.
Niet zo dat er geen goede hengsten meer bestaan daarna. En de hele fokkerij in stort.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:42

mce schreef:

Op de Spelen heeft Hans Peter zijn paard wel degelijk op een andere manier voorgesteld dan voorheen, hij was van dat team de enige die meedeed.
Verder eens met janderegelaa, het zijn speculaties.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 16:12

DuoPenotti schreef:
Waarom zou castreren van de paarden zo erg zijn?
Nog wat in de diepvries voor wie wil en klaar.
Niet zo dat er geen goede hengsten meer bestaan daarna. En de hele fokkerij in stort.

Die hengsten dekken veel te veel om alleen met DV beschikbaar te zijn.