Pony Zwartje 'half opgegeten' in weiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MairiMacBran

Re: Pony Zwartje 'half opgegeten' in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:49

De meeste mensen werken overdag. Hoe kun je ze dan nog buitentijd geven als je dat alleen wil doen als je thuis bent? En als je paard op pension staat?

Ik werk niet veel, maar op de dagen dát ik werk is het al een heel gepuzzel en staan ze minder buiten dan ik gezond acht voor de artrosebeentjes.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:54

Wranglerbutt schreef:
Ik snap werkelijk niet dat mensen die kwetsbare dieren houden in bewezen wolvengebieden, hun dieren onbeschermd buiten laten staan ;( Kippen en konijnen bescherm je toch ook tegen vossen, marters en roofvogels? Of 'horen' die roofdieren ook 'niet thuis in ons land'?

Schapen, geiten, ezels, veulens en kalveren komen zo allemaal op het menu van wolven. Als ze een klap stroom krijgen leren ze iig dat vee geen gemakkelijke prooi voor ze is.

s morgens om 8 uur staat alles weer buiten als je goed voor de dieren bent. En een wolfwerende omheining dat is een fluitje van een cent voor een wolf. Volg de wolvenapps. Hoe vaak daar niet staat door goedgekeurd wolwerend raster.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:56

Wranglerbutt schreef:
Dit is een wolfwerende omheining. Hier kunnen wolven niet overheen klimmen en ze kunnen er ook niet onderdoor graven.
[ Afbeelding ]

Tot zover ik weet hebben alle provincies met wolvenpopulaties een ruim subsidiebudget. Ik las van de week in een krant dat er nog veel geld in die subsidiepotten zit, dus dat er niet massaal gebruik van wordt gemaakt.

Die 15 cm meer gaat het oplossen? Ben gewoon boos op je dat je het nog durft te verkondigen na alle aanvallen. Duitsland pas een aanval achter dubbel wolfwerend raster met tussenruimte 1.34 hoog. Niet meegekregen of tunnelvisie?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 17:29

Een hele hoop mensen, die pro wolf zijn, hebben geen enkele ervaring met weide dieren of dieren en mensen op het platte land. Vanachter de pc is het makkelijk kletsen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 17:50

BigOne schreef:
Ibbel schreef:
Er is een simpele reden waarom het in sommige buitenlanden wel werkt. Daar wonen niet zo godvergeten veel mensen op een kluitje, en loopt niet zoveel vee rond.

Daar wordt ook rucksichtslos een jager gebeld als er een keer een vos tussen de kippen zit, en denk je dat diezelfde jager niet wordt gebeld als er een wolf tussen de schapen loopt? Tuurlijk wel.

En hoe dunner bevolkt het land, hoe makkelijker zo'n doodgeschoten wolf verdoezeld wordt. En ja, dan heeft Frankrijk of Spanje opeens geen probleem (waar overigens sowieso - beperkte - jacht op wolven is toegestaan door de overheid. Hoezo EU-regels).

En in Zweden (ook dun bevolkt) wordt ook gewoon aan populatiebeheer van de wolven gedaan. Daar vinden ze er, in heel Zweden, ongeveer 100 voldoende. En dan moeten er hier maar gewoon 200 of meer leven?

In Zweden zijn ongeveer 500 wolven die door beheer onder controle worden gehouden. In Noorwegen ongeveer 270, ze zijn allemaal familie van elkaar . Maar Zweden is negen keer zo groot met plekken waar je gewoon geen mens tegenkomt dus daar kan het. Ons land heeft op veel plekken versnipperde natuur en aardig dicht bevolkt. Wolf kan er leven maar dan bvb 1 roedel op de Veluwe. En meer niet. Maar dan zal de rest wel door experts verwijderd moeten worden want anders schiet je er nog geen bal mee op. Een roedel intact laten betekent 1 nest per jaar, dat is te controleren.

Experts gaan ze niet verwijderen dat moeten jagers wel doen. Er zijn zogenaamde experts die hebben nog nooit een wolf in het wild gezien..............

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 17:56

Wranglerbutt schreef:
OleJon schreef:
Vreemd he? Dat de subsidie pot nog vol zit.
Het werkt niet. Waarom zou je het dan aanschaffen?

Weet je wat ZEKER niet werkt?
Blijven roepen dat 'de wolf' weg moet, angstverhalen rondpompen en verder niets doen om je dieren te beschermen :

Daarom gebeurt dat hier ook niet ook al wil jij wel graag dat label er aan hangen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:09

Omrasterde kampen maken in het buitengebied, om mens en dier te beschermen. Dat schiet lekker op. Niet dus.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:45

Nienke1979 schreef:
Ik lees regelmatig alleen pony’s/paarden naar buiten als men thuis is
En dan komt de wolf? En dan? Een mens kan de wolf niet tegen houden. Dus wat voor nut heeft het???

Misschien niet maar ik zal het zeker wel proberen.

Ik neem mijn maatregelen ook wel hoor. Paarden staan sowieso ‘s nachts binnen en er komt een elektrische omheining omheen. Even zo goed zorgen we er voor dat er altijd wel iemand thuis is. Ik denk wel dat het nut heeft want ik zal wel ingrijpen.

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 20:25

Wat een narigheid. Ik droomde er altijd van om aan de andere kant van het land te wonen, nu ben ik blij in Noord Holland te wonen. Hier zijn ze tenminste (nog) niet

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:47

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:50

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:51

Vertel? Is het al aangetoond dat het een wolf was?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:59

Ik zie geen context. Hooguit een brallert op het altijd zo betrouwbare platform X die zo te zien een fittie met Bert van Roekel of zijn broer heeft.
Heel indrukwekkend. Nu weet ik gelukkig precies wat er gebeurd is.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:05

De zender maakt iets betrouwbaar en niet het platform. En hij is een betrouwbaar lid. Hij stelt terecht vragen en geeft info over de mensen achter deze dode pony.

Nou ja, het lijkt me toch van belang om te weten welke mensen achter dit bericht zitten. En zoals ik al zei, is er al bewijs dat het een wolf was? Twee losse foto’s van een wolf en een dode pony zijn natuurlijk geen bewijs. En daarbij is de foto met de kinderen wel echt gemaakt voor het extra emotionele moment. Wie doet nu zoiets?

Ik wacht rustig af of het ook echt een wolf was. Dit is gewoon te vroeg een conclusie trekken van de partij die anti-wolf is. En als blijkt met DNA dat het een wolf was, dan kun je een discussie op inhoud gaan voeren en dit te voorkomen in de toekomst.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:19

Somebody85 schreef:
De zender maakt iets betrouwbaar en niet het platform. En hij is een betrouwbaar lid. Hij stelt terecht vragen en geeft info over de mensen achter deze dode pony.

Nou ja, het lijkt me toch van belang om te weten welke mensen achter dit bericht zitten. En zoals ik al zei, is er al bewijs dat het een wolf was? Twee losse foto’s van een wolf en een dode pony zijn natuurlijk geen bewijs. En daarbij is de foto met de kinderen wel echt gemaakt voor het extra emotionele moment. Wie doet nu zoiets?

Ik wacht rustig af of het ook echt een wolf was. Dit is gewoon te vroeg een conclusie trekken van de partij die anti-wolf is. En als blijkt met DNA dat het een wolf was, dan kun je een discussie op inhoud gaan voeren en dit te voorkomen in de toekomst.

Vooral vertragen dat kennen we van de pro wolvers, de indruk geven dat dit niet het werk van een wolf kan zijn kennen we ook. De eigenaar in diskrediet brengen is ook zo´n goede, dat is ook standaaard. Doe het ergens anders, bij jouw eigen clubje of zo. Hier hoop ik dat de meeste mensen dit doorzien.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:26

Ik ben niet pro-wolf of anti-wolf. Ik hou gewoon van feiten en niet het roepen zonder feiten wat hier ook gebeurt. Niemand weet zeker of de wolf dit gedaan heeft, maar geeft de wolf de schuld. Het is daarbij ook handig om te weten welke mensen dit bericht delen, toevallig gebeurt het met een pony van een anti-wolf lid. Context dus. Het bekijken van beide kanten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:26

denk dat de aarde bij sommige ook nog plat is, net zoals de wolf doet zoiets niet.
Omdat iemand al vanaf 2019 voorzag dat de wolf alleen maar ellende geeft is het niet waar... zere bijzondere conclusie zeg :+

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:31

Zeg ik ergens dat het niet waar is? Ik zeg alleen dat we niks weten. Alleen een bericht van iemand die zegt dat het een wolf was.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:38

Somebody85 schreef:
Ik ben niet pro-wolf of anti-wolf. Ik hou gewoon van feiten en niet het roepen zonder feiten wat hier ook gebeurt. Niemand weet zeker of de wolf dit gedaan heeft, maar geeft de wolf de schuld. Het is daarbij ook handig om te weten welke mensen dit bericht delen, toevallig gebeurt het met een pony van een anti-wolf lid. Context dus. Het bekijken van beide kanten.

Als je daadwerkelijk van feiten hield, dan zou je hier niet een stuk tekst van X neerzetten van iemand die ook niet meer weet, maar slechts vuil en vermoedens roept, maar dan zou je wachten tot bij12 heeft gepubliceerd.
Dán is het pas een feit.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:42

Nee, ik geef beide kanten van het verhaal. Dat is een feit. Kant A, Je hebt het bericht van de dode pony waar de wolf de schuld krijgt (vermoedens). Kant B, is het handig om te weten wie achter dit bericht zitten (dat zijn geen vermoeden, maar geven context). Wat degene op X verder zegt zijn vermoedens. Allebei de kanten werken met vermoedens. De conclusie is dus dat we niks weten, want er is nog niks onderzocht.
Laatst bijgewerkt door Somebody85 op 30-09-24 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:43

Somebody85 schreef:
Zeg ik ergens dat het niet waar is? Ik zeg alleen dat we niks weten. Alleen een bericht van iemand die zegt dat het een wolf was.

1. Voordat de wolf er was lagen er nooit pony's zo half opgegeten in de wei.
2. Alleen in deze buurt zijn er vorig jaar al tien pony's (bewezen!) doodgebeten door de wolf.
3. De wolf staat op de camera die bij het huis hangt, hoeveel bewijs wil je nog meer hebben? Of denk je dat die toevallig alleen maar even langs liep?
4. De wei is gewoon vanuit de huiskamer te zien, de kinderen zagen het direct bij het wakker worden en zijn naar buiten gerend.

Dus nee, geen context..gewoon iemand die probeert te manipuleren.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:49

1. jawel, honden
2. Oh, ik ben benieuwd, heb je een link? Dacht dat iedereen zei dat dit de eerste pony was.
3. Dat is een conclusie van een foto… dat is het goed te weten wie de plaatser van de foto is. Was de foto van gisteren, was het op het erf enzovoorts. Als dat allemaal zo is, het blijft een suggestie. Al vind ik de wolf dan heel verdacht.
4. Dat wordt gezegd, ook geen bewijs.

Zeker wel context. Het is belangrijk om te weten wie deze berichten plaatst, de anti-wolf groep. Ik wacht DNA onderzoek af. En als het de wolf is moeten we kijken naar oplossingen. En ja, die zijn er… wolven beheren, goed hekwerk tegen de wolf… ga zo maaf door.
Laatst bijgewerkt door Somebody85 op 30-09-24 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:50

Somebody85 schreef:

Hoeveel mensen met weidedieren denk jij dat antiwolf zijn? Maar om eerlijk te zijn ben in inmidddels ook meer anti tegen de mensen die zeggen dat het allemaal wel meevalt. Zich van de domme houden of express de wolvenapps niet volgen om de dagelijkse aanvallen niet te zien of wel kijken maar het gewoon ontkennen. Pro wolvers sprongen in aanvang in de auto als er ergens een aanval was geweest om te kijken of ze nog iets aan de afrastering konden ontdekken. En als dat niet het geval was wat deden ze dan ? Daar kun je alleen maar naar gissen maar laten we dat maar niet doen. Meteen kwam er dan een verhaal bij dat de afrastering niet deugde dus kreeg de eigenaar nog een extra dolk in de rug. Zelfs als het clubje zelf de afrastering aan was gelegd had de eigenaar van de dieren altijd wat verkeerd gedaan. Nu heel veel mensen die verhalen niet meer pikken wordt het wat rustiger. Ik heb mensen persoonlijk gesproken die in de krant kwamen of op social media met het feit dat het prowolven clubje had gezegd dat hun afrastering niet deugde. Hier was de lol voor zover je het lol kunt noemen dat ze naar het verkeerde weiland waren gereden. Maar goed toen een Drentse herder een wolvenaanval had gehad doordat de schapen zo op waren gejaagd dat ze van binnenuit door het door het wolvenclubje opgezette raster zijn gevlogen dus alsnog voor de wolf waren probeerde men daar de aanvallen stil te houden maar laat nu net een gemeenteraadslid van die plaats er langs rijden en de ravage aanschouwen en foto's maken, weer mislukt. Wil je nog meer vuile was van de prowolvers, je zegt het maar. Maar ga me niet wijs maken dat mensen een aanval van de wolf in scene zetten, Kom daar hier maar mee als het bewezen is idd. Kan ook nog goed zin dat deze mensen helemaal geen dna af laten nemen, is eigen keus en geen verplichting. De vergoeding is nihil en je hebt een boel sores en gedoe.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:52

Somebody85 schreef:
1. jawel, honden
2. Oh, ik ben benieuwd, heb je een link? Dacht dat iedereen zei dat dit de eerste pony was.
3. Dat is een conclusie van een foto… dat is het goed te weten wie de plaatser van de foto is. Was de foto van gisteren, was het op het erf enzovoorts. Als dat allemaal zo is, het blijft een suggestie. Al vind ik de wolf dan heel verdacht.
4. Dat wordt gezegd, ook geen bewijs.

Zeker wel context. Het is belangrijk om te weten wie deze berichten plaatst, de anti-wolf groep. Ik wacht DNA onderzoek af. En als het de wolf is moeten we kijken naar oplossingen. En ja, die zijn er… wolven beheren, goed hekwerk tegen de wolf… ga zo maaf door.

[PP] Wolf Nl, Be, Du deel 3 Hierbij een link naar de pagina waar jij alles kunt lezen over dode pony's,, koeien enz.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:54

Captain schreef:
Somebody85 schreef:
Een beetje context in dit verhaal…

https://x.com/beach_roy33/status/184033 ... 34019?s=61

Ga lekker ergens anders je onzin verkondigen. :r
Er was daar niet echt een wolf, de pony is ritueel geslacht door de baasjes ofzo...

Ik begrijp echt niet hoe er op dit forum mensen kunnen zijn die vinden dat de wolf in Nederland thuis hoort en dat we alle dieren maar moeten ophokken.
Niet meer wandelen met de hond, paarden niet meer buiten, koeien en schapen 24/7 binnen... dat is toch niet waar zoveel mensen zoveel jaar lang voor gestreden hebben?
Zijn dit dan mensen zonder dieren? Of zijn dit mensen die hun paard toch al 23/7 binnen hebben staan?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de wolf in deze situatie evengoed slachtoffer, want was dit probleem direct in het begin opgelost, dan hadden er nu niet 100+ wolven afgemaakt hoeven te worden.
Maar elk weldenkend mens kan toch begrijpen dat er in Nederland niet genoeg wild en natuur is om zo'n groot aantal wolven te voeden?
Er is geen enkel beleid om enigszins controle over het aantal te houden, iets dat absoluut noodzakelijk is áls je persé wolven in een land wil hebben/houden.