Het hele verhaal rammelt aan alle kanten en dan het verlies erbij is gewoon dubbel zo naar.
Het was allemaal zo onnodig. Ook dat je zomaar even op iemands terrein een vuurwerkshow mag houden. Ik geloof daar werkelijkwaar niks van en ben van mening dat de verhurende locatie hiervan af heeft geweten. Je kan toch niet zomaar random ergens een vuurwerkshow regelen en helemaal niet op een complex wat je even huurt.
Als je dit dan in een vuurwerkvrije zone doet mag ik ook hopen dat dit heel goed aangekondigd wordt juist zodat er maatregelen getroffen kunnen worden omdat niemand het daar verwacht. Het was namelijk geen rotje of sierpotje, maar echt bizar vuurwerk en achter elkaar 10 min lang. Fikse knallen en zoals ik al zei een geweld aan flitsen in de lucht.
Daarbij blijf ik erbij dat het veel te dicht op de weilanden was. Ik weet niet waar dit op berekend en goedgekeurd is maar iedere goed nadenkende halve zool snapt dat dit echt te dichtbij was.
Mijn paarden kunnen allemaal een goede klapper aan en ook oud en nieuw zijn ze gewoon goed te handelen maar als dit op zo'n afstand gebeurd zomaar uit het niets heb je gegarandeerd ellende.
Oud en nieuw horen ze eigenlijk een paar dagen lang opbouwend onafhankelijk van elkaar knallen en zien flitsen. Bij mijne lijkt het of ze er langzaam inkomen waardoor het om 12 uur minder aangrijpt dan als je ineens 10 min lang zou knallen.
Er is dus een hoop op te zeggen en dat deze paarden dit zo hebben moeten ervaren is gewoon ronduit asociaal. Ze hadden gewoon in stal kunnen staan en dan stonden ze nu alle 3 alweer een goede week op de wei
@GabberGill Het komt vaker voor dat iemand een vergunning aanvraagt voor een plek die hij huurt of mag gebruiken. Daar hoeft de eigenaar niets van te weten.
marleen_usar
Geplaatst: 07-07-24 12:44
Mijn man speelt bij de doedelzakband van defensie en als ze in de ochtend vroeg de rode baretten binnen halen dan is er een weiland met paarden en dan van te voren stoppen ze al met spelen. Ik hoop dat de mensen toch beter gaan na denken als ze vuurwerk af steken.
sterregoud
Geplaatst: 07-07-24 14:03
rien10 schreef:
Nu. Vuurwerk.
Ja, hier ook. Mijn hondje is alweer bang…
detos240
Geplaatst: 07-07-24 16:08
Hier onlangs bij ons op het dorp ook vuurwerk (kretterharde knallen) Op de doorgaande weg. Wij wonen er ongeveer hemelsbreed 3 a 5 km vanaf. Wij hadden onze pony's door de draden. Terwijl ze met oud en nieuw gewoon buiten staan en er dan niets aan de hand is........ Onze buren hadden 25 stuks kalveren van ongeveer 1 jaar eruit over de weg en gelukkig een stil stuk ingerend en niet naar de drukke weg toe.........
Dit was georganiseerd door een leuke vriend van het bruidspaar.......
Vuurwerk? Hier volop carbid door die droeftoeters. Gelukkig stil als de tegenpartij scored. Hopelijk wint Engeland want dan is het weer even klaar tot September ofzo met dat geknal.
Ik heb bij 2 gemeentes in de omgeving bij mij een verzoek via de website ingediend om bij dit soort vergunningaanvragen een verplichting tot het inlichten van de omgeving toe te voegen. Benieuwd wanneer ik a. reactie krijg en b. of ze er iets mee gaan doen.
CarolineCF
Geplaatst: 15-07-24 15:33
Wij wonen in Kootwijk en hebben meerdere nare ervaringen met vuurwerk. Helaas vallen we onder de gemeente Barneveld en die doet er helemaal niets aan. Geen handhaving niets. We hebben zelfs midden in de zomer om 24.00 uur een onverwacht vuurwerkfestijn bij buren gehad, alle paarden aan de kletter en een wonder dat er geen ongeluk van gekomen is.
Daarom pleit ik ook voor een landelijk verbod. Met veel zwaardere straffen. En dit soort shows moeten ook niet kunnen. Oud en nieuw een centrale show door de gemeente en verder klaar.
GabberGill
Geplaatst: 11-10-24 18:46
2e paard is helaas ook ingeslapen.
franka75
Geplaatst: 11-10-24 19:43
Wat een gruwelijk drama en zo onnodig. En dan zon paard daar dan ook nog zo lang ligt. echt heel veel sterkte