PETA komt op voor de rechten van carrouselpaarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:15

Pareltjes schreef:
Ik denk dat PETA nog vaak gaat terug denken aan deze PR blunder.

In één klap hebben ze zichzelf volkomen ongeloofwaardig gemaakt.

Jammer ze hadden zich beter kunnen inzetten écht voor dieren op te komen.

Ja, dit wordt echt een klassieker.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:19

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:19

Elke carrousel van loopbanden voorzien, dan kunnen de kindjes hem zelf in gang lopen en houden door te lopen...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:25

soesita schreef:
Los van het feit of je er nu serieus op moet ingaan of niet, een kleine denkoefening: stel je voor dat de koetsen op die draaimolens gedragen worden door (zeg maar gekleurde) slaven. Of dat de zadels op de ruggen van bijna naakte vrouwen uit polyester zouden liggen. Zouden we dat accepteren, want het is niet echt? En kinderen zien heus wel het verschil met de realiteit? En hebben het zo vergeten? En het beinvloed onze manier van denken niet?

Heel serieus? Als ik dat zie denk ik dat het moderne kunst is, zo' n installatie à la Cloaca. Niks om te verbieden. Doet je nadenken. En je maakt een hoop fetisjisten blij die hopen dat een zadel op een naakte vrouw genormaliseerd wordt...

Echt, je kan dit zo gek bedenken als je wil, ALLES in vraag stellen van onze moderne maatschappij helpt niemand vooruit. Zullen we ons druk maken over echte dierenmishandeling, kindermisbruik, generatiearmoede, draaideurcriminaliteit, woningnnood, klimaatcrisis etc etc. Daar valt nog genoeg winst te halen ipv hier energie in te steken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:27

Rocamor schreef:
Dan vind ik dat we ook geen auto's, vrachtwagens en andere overdreven vervoermiddelen in de draaimolen mogen hebben, je leert die kinderen zo enkel dat ze voor elk wissewasje in de auto kunnen. Milieuvervuilend ook nog.

Leer ze fietsen, op een niet-electrische fiets. Een fiets is prima aan te drijven met spierkracht... dus laat ze maar met fietsen zo'n draaimolen aan trappen

Geen gek idee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:33

OleJon

Re: PETA komt op voor de rechten van carrouselpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:45

Echt kolder dit, laat ze zich druk maken over de dieren in de OVP

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:55

OleJon schreef:

Maar dat is juist hoe Peta het graag ziet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:12

Komt er eigenlijk al een organisatie op voor de aan het spit geregen haantjes die in weer en wind staan op kerktorens?
Of moet ik daarvoor op een kippenforum zijn?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:13

Shirley schreef:
Komt er eigenlijk al een organisatie op voor de aan het spit geregen haantjes die in weer en wind staan op kerktorens?
Of moet ik daarvoor op een kippenforum zijn?

Genoeg gekakel in dit topic, leg je ei hier maar

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:14

:D

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:18

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:25

Eigenlijk denk ik dat Peta hier voornamelijk hun eigen aanhang bestaande uit geradicaliseerde vegans mee bedient.
Ik vind het helemaal prima als Peta met dit soort acties hun volledig eigen bubbel creëert die alleen nog maar serieus genomen wordt voor eigen publiek.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:31

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:47

janouk schreef:
Popstra schreef:
Het mooiste is nog de serieuse reacties van bepaalde bokkers hier :')

In mijn geval heb ik ook daadwerkelijk last van als ik pleit voor meer rechten voor de natuur bij hoorzittingen, bouwvergaderingen, raadsvergaderingen, etc......
Dit soort,in mijn ogen, belachelijke aandachttrekkerij van Peta voor het verbod op carrousselpaarden, creëert een kader van irritatie en het weerstand tegen mensen die daadwerkelijk proberen het leven voor de dieren en de natuur te verbeteren.
En dat kan alleen als je aan tafel komt daar waar de beslissingen gemaakt worden. En om aan tafel uitgenodigd te worden en aan tafel serieus genomen te worden als gesprekspartner. En ik kan je zeggen dit soort acties voor verbod carrousselpaarden helpen niet, ze versterken alleen de vooroordelen en daarom maakt het mij boos.

Ik ben dus ook meer zoals jij, van de nuance, met elkaar praten in alle redelijkheid tot oplossingen komen.
Ik irriteer me dan ook aan de ontzettende kort door de bocht acties van welke organisatie dan ook.
Echter : Het schijnt te werken.
En daarom sta ik er de laatste jaren wat welwillender tegenover. Blijkbaar hebben we mensen nodig die kort door de bocht , vol voor een doel gaan, om uiteindelijk in het midden uit te komen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:49

ElCid schreef:
OleJon schreef:

PETA maakt zich over hele andere dingen druk dan normaal is, hier is waarom, ze zijn ook weer onderdeel van:

https://www.weforum.org/agenda/2019/03/ ... the-world/

Citaat:
According to PETA

Mooi aanvulling Elcid, fijn artikel.
Daar kun je goed lezen hoe PETA meestal heel serieus met nuance en wetenschappelijk onderbouwd probeert stappen vooruit te maken.
Deze , door de media uit verband gerukte, Pr stunt is vast een andere afdeling.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:59

Afbeelding

Er komt een vervolg

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:11

Wat een ondoordachte opmerking van Peta om dan auto's, raketten en vliegtuigen te gebruiken. In tegenstelling tot de kunststof en houten paardjes, is dat al een stuk reëler en met oog op milieu (en dus ook de leefwereld van de dieren!) is men het gebruik daarvan juist aan het terugdringen.

Dat gezegd hebbende lijkt een draaimolen met draakjes, elfen en kobolden me wel weer leuk voor kinderen!
(Ik vind het paardending kolder, maar probeer mee te denken).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:15

Spookhuizen kunnen ook weg... mensen moeten ophouden met het uitbuiten van zombies en geesten voor ons eigen plezier!

( :+ )

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:21

Ze wilden ook regenbogen en bezems in de plaats van dieren in de carroussel. Daar heb je weer andere bevolkingsgroepen mee |(

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:36

ElCid schreef:
OleJon schreef:

PETA maakt zich over hele andere dingen druk dan normaal is, hier is waarom, ze zijn ook weer onderdeel van:

https://www.weforum.org/agenda/2019/03/ ... the-world/

Citaat:
According to PETA

Nee dit noemt men “bronvermelding”. Maar andere discussie.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:41

Eleeke schreef:
Mooi aanvulling Elcid, fijn artikel.
Daar kun je goed lezen hoe PETA meestal heel serieus met nuance en wetenschappelijk onderbouwd probeert stappen vooruit te maken.
Deze , door de media uit verband gerukte, Pr stunt is vast een andere afdeling.

Wel een beetje jammer dat die "nuance" en "wetenschappelijk" onderzoek in dienst staan van het WEF..........om dus op alle mogelijke manieren "wetenschappelijk" onze vrijheid te ondermijnen.
Het woord "wetenschappelijk" wordt de laatste jaren zo flagrant misbruikt, dat blijkt hier ook wel weer.

Het "wetenschappelijk" onderzoek ten dienste van het WEF, dient maar 1 doel! En daarvoor steken de meeste mensen hun kop in het zand, dat blijkt hier ook weer.

En als PR stunt ? ( lees; afleiding): dan weten ze nu in ieder geval zeker dat ze nooit meer serieus te nemen zijn!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:06

Dan mogen we de komende dagen zeker ook niet zingen dat er een paard in de gang staat. Weliswaar bij de buurvrouw, maar toch.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:07

Een persoonlijke aanval is gericht op een persoon he? Peta is een organisatie..dus iets over Peta zeggen kan nooit een persoonlijke aanval zijn.

Verder kan ik alleen maar lachen om wat er nu gepost wordt, je kan er ook maar beter om lachen want het is zo belachelijk. :+ :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:17

Ik zou het eigenlijk wel jammer vinden. Een houten paard is de enige die mij nog kan dragen en wetenschappelijk gezien zou ik er nog oppassen. Nu moet ik straks een andere bezigheid gaan zoeken