Zes paarden in beslag genomen, eigenaar betwist inbeslagname

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Zes paarden in beslag genomen, eigenaar betwist inbeslagname

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:54

De kosten gaan nog komen, naar berekening 10 euro per dag per paard is al 3600 euro... :O ...

Cambionn

Berichten: 910
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:00

Dus ze halen paarden weg, wordt aangevochten en onterecht verklaard waarna ze terug gegeven worden, komen terug in slechtere staat dan ze weg gingen. En dan moet jij 3.6K betalen?

Mag toch hopen dat die rekening naar de verzekering van de inspectie gaat, gezien het een kostepost is die van hun fout komt? Net zoals wanneer politie schade maakt die onterecht blijkt? Eventueel zelfs met vergoeding naar jou voor de overlast en het feit dat de paarden er slechter aan toe zijn door hun toedoen.

Ik zou die rekening echt heel hard aanvechten als die bij jou komt. Hoewel ik ergens ook wel snap als je zo hoogzwanger en na alle stress er niet zo'n zin meer in hebt en gewoon van het gezeur af wil zijn.

simongek

Berichten: 5352
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:34

Wat fijn dat ze thuis zijn. Nu rust en genieten dat ze er weer zijn. Hoop dat je zwangerschap nu zonder stress verloopt. :j

Vind ze persoonlijk er niet mager of slecht uitzien.

Elisa2

Berichten: 38092
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 13:33

Cambionn schreef:
Dus ze halen paarden weg, wordt aangevochten en onterecht verklaard waarna ze terug gegeven worden, komen terug in slechtere staat dan ze weg gingen. En dan moet jij 3.6K betalen?

Mag toch hopen dat die rekening naar de verzekering van de inspectie gaat, gezien het een kostepost is die van hun fout komt? Net zoals wanneer politie schade maakt die onterecht blijkt? Eventueel zelfs met vergoeding naar jou voor de overlast en het feit dat de paarden er slechter aan toe zijn door hun toedoen.

Ik zou die rekening echt heel hard aanvechten als die bij jou komt. Hoewel ik ergens ook wel snap als je zo hoogzwanger en na alle stress er niet zo'n zin meer in hebt en gewoon van het gezeur af wil zijn.


Wow ja, dat zou ik ook niet gaan betalen..

Laurora

Berichten: 2661
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Zes paarden in beslag genomen, eigenaar betwist inbeslagname

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:05

Allereerst, wat fijn dat je paarden terug zijn!

Maar holy shit, dat je je paarden slechter terugkrijgt dan ze waren en je dan ook nog een dikke rekening krijgt, compleet van de zotte!
Ondertussen zijn er duizenden dieren in Nederland die daadwerkelijk niet goed verzorgd worden. Om te janken.

Heel veel sterkte, ik hoop dat de stress nu in elk geval zakt en je je op je zwangerschap kan richten.

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 18:48

Heb je jouw dierenarts verslag laten maken in welke staat ze terug zijn gekomen?
Ik zou dit op social media en overal gooien....je merrie was zeker niet mager, maar nu wel ja. -O-

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Zes paarden in beslag genomen, eigenaar betwist inbeslagname

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:06

Tip; maak per paard goede duidelijke foto’s, waar ze goed en herkenbaar opstaan. Ook goede hoevenfotos. Als je kan, neem er de krant met datum vandaag bij en zet die op een aantal fotos, zodat het duidelijk de fotos zijn van na inbeslagname. Neem ook na het belappen hoede foto’s zodat je het verschil kan aantonen. Wat een gedoe zeg…

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Zes paarden in beslag genomen, eigenaar betwist inbeslagname

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:52

Tjonge, zeg nu moeten betalen ook voor de ten onrechte inbeslagname. Je krijgt je paarden slechter terug maar moet betalen. Dit kan alleen maar in België. VAn mij zouden ze kosten die je nu zelf moet maken mogen ophoesten van mij maar ja dat zal wel niet gebeuren. Ze zullen wel weer een of andere smoes hebben.

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Zes paarden in beslag genomen, eigenaar betwist inbeslagname

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 10:59

Ik zou het er ook niet bij laten zitten. Voor mij zou dat een principe ding zijn.