Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Mando schreef:Micheline kan best haar ziel verkopen maar je kan na dit soort beelden dit soort reacties verwachten.
Als ze zich misschien wat meer met de rest van het bedrijf had bemoeid en niet haar schoonzoon op zijn mooie blauwe ogen had vertrouwd dan had ze geweten wat er op haar erf afspeelde.
Wat gebeurt er met de dieren achter gesloten deuren.
Ze komt er nu lekker onderuit, met regeltjes en het distantiëren maar als ze echt ballen heeft dan maakt ze een statement waarin ze aangeeft haar verantwoording te nemen en dit te betreuren.
Het gaat dicht of iig: Micheline moet er uit dus ze komt nergens onder uit. Ik zeg ook letterlijk dat alle betrokken partijen gestraft moeten worden dus als Micheline daar onder valt dan ook zij. Ik zeg énkel ook dat ik weet dat zij vooral op de eetgelegenheid focussed en dat het dus KAN zijn dat ze dit effectief niet wist. Zoals Cambion zegt geef ik ook toe dat ze beter of een kleinere zaak neemt of enkel eten en toerisme als ze dit overzicht niet heeft kunnen houden. Dus ik zet nergens haar verantwoordelijkheid weg.
Maar als je natuurlijk maar 1 reactie op 1 heel specifiek bericht leest loopt het scheef natuurlijk. Beetje ironisch wel.
En de dochter bedreigen is al helemaal nergens voor nodig.
Cambionn schreef:Maar persoonlijke aanvallen en bedreigingen kunnen echter ook echt niet. Ook wanneer het een duidelijk verhaal lijkt, blijkt het verhaal soms toch anders te zitten en dan is er al enorme schade gedaan en levens verwoest. Kijk naar het verhaal van Johnny Depp toen. En bedenk je dan wat als je gewoon een Jan Modaal bent die minder geld en podium heeft om aantijgingen aan te vechten en geen juridisch team hebt die je helpt ermee om te gaan. Het idee van online witchhunts vind ik echt verschrikkelijk om die reden. Zo vaak zit het toch anders in elkaar, of wordt er door een kleine maar luide groep iets gepushed. Niet dat dat hier per se het geval is, maar gewoon in het algemeen.
Begrijp me niet verkeerd. Wat hier gebeurt is kan echt niet. En zowel eigenaar als die schoonzoon hebben een verantwoordelijkheid hierin (ongeacht of de eigenaar het nou expres heeft laten gebeuren of niet) en ik hoop dat die beide hele harde consequenties gaan krijgen hierdoor en vooral dat de dieren in veiligheid gebracht worden (zei het dat schoonzoon een toegangsverbod krijgt op alle plekken met dieren, zei het dat als het breeder ligt dat de dieren elders terecht komen waar ze wel goed behandeld worden of de manege naar een eigenaar gaat die wel goed voor ze zorgt). Dat de beelden online zijn gekomen aan zich vind ik ook echt niet verkeerd, helaas is dat soms nodig om wat aan mistanden gedaan te krijgen. Maar de reactie van sommigen op die beelden kan net zo min. Mensen bedreigen is nooit ok, eigen rechten spelen lijd vaak alleen maar tot meer problemen dan het oplost.
Cayenne schreef:Blijkbaar waren er ook al eerder klachten over het welzijn van de paarden en pony's daar, waaronder sterk vermagerde dieren.
Dat moet de eigenaresse dan toch ook echt wel geweten hebben.
De persoonlijke aanvallen en bedreigingen zijn natuurlijk niet goed te praten! Goed dat de manege waarschijnlijk dicht gaat.
Ik hoop dat deze fijne vent niet ergens anders met zijn praktijken door gaat.