Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Koper schreef:Chrissie schreef:
Heb de lijst van toegestane harnachement erbij gepakt van de NDR maar ik kan niet iets vinden wat aan je omschrijving voldoet. Weet je nog waar je het hebt gezien?
Ja, het was een week of twee geleden in een koers op Wolvega.
Inmiddels maar besloten om mijzelf te gaslighten en te zeggen dat ik het vast verkeerd gezien zal hebben. Maar kan het niet uitstaan dat ik het niet terug kan vinden
Koper schreef:Nee, wat ik zag waren een soort lussen die om het voorbeen gingen. En dan hoog, bijna tegen de borst aan. Er zat verder niks wat naar de borst ging. Alleen die lus van het been naar het schoftje, ter hoogte van het startnummer.
WendyBZ schreef:Nee, elbowboots hebben een kapje. Dit is het: https://jacksmfg.com/knee-spreader/
Ibbel schreef:In de tuigsport wordt volgens mij ook wel gebruik gemaakt van bitten met tonglepels.
Is er een reden waarom dat niet gedaan wordt in de drafsport ipv dat kousje?
prompter schreef:Ibbel schreef:In de tuigsport wordt volgens mij ook wel gebruik gemaakt van bitten met tonglepels.
Is er een reden waarom dat niet gedaan wordt in de drafsport ipv dat kousje?
Die lepel voorkomt niet dat de tong naar achteren kan schieten en de strottenklep kan blokkeren, iets wat de pantykous wel doet.

. De eignaar wil snel resultaat, dus probeer je er het beste van te maken en als iets een symptoom bestrijdt en het werkt, dan ga je daar de koers mee in. Met mijn eigen paarden heb ik altijd wel lekker de tijd kunnen nemen, net als jij
WendyBZ schreef:Heel af en toe. Ook wel eens aan twee kanten gezien volgens mij. Het is niet iets wat je hier vaak ziet, nee.