Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skessa_ schreef:Er is inmiddels al een ander topic geopend: [VN] Iberische dressuurkampioenschappen verreden in Exloo
En als je klachten hebt over de nieuwsredactie of dingen die beter kunnen is ook een apart topic voor: [VN] Feedback nieuwsberichten
CharleyT schreef:Ten eerste, ik verdien ook geen cent meer of minder als wie dan ook wint of niet. Ten tweede, Je zet geen feiten neer maar jouw mening, da's een groot verschil!
Wat je met je 2e en 3e alinea wil zeggen ontgaat me volledig.
Ten derde: wat vinden van jurering is van alle tijden en zal altijd zo blijven, de collega's die gejureerd hebben zijn zeer ervaren en deskundige mensen.
Ayasha schreef:CharleyT schreef:Ten eerste, ik verdien ook geen cent meer of minder als wie dan ook wint of niet. Ten tweede, Je zet geen feiten neer maar jouw mening, da's een groot verschil!
Wat je met je 2e en 3e alinea wil zeggen ontgaat me volledig.
Ten derde: wat vinden van jurering is van alle tijden en zal altijd zo blijven, de collega's die gejureerd hebben zijn zeer ervaren en deskundige mensen.
Dat geldt voor jou ook dat is het hele ide achter een forum.... Als je enkel feiten wil zal je naar een wetenschappelijk forum moeten en zelfs daar zal het tegen vallen vrees ik.Ik zeg nergens dat iemand het met me eens moet zijn, integendeel. Maar ik mag wel mijn mening uiten net als jij.
Dat hoeven geen feiten te zijn gezien ik ook nergens beweer dat ik feiten weer geef. De enige feiten zijn dat George hoger opgeleid is dan hij hier start en bij getraind wordt door een GP ruiter. Jij vindt dat niets te maken hebben met deze prestatie en het verschil tussen 1 en 2. Ik VIND van wel. Vanaf dat punt gaat het over op een mening.
CharleyT schreef:Ayasha schreef:Dat geldt voor jou ook dat is het hele ide achter een forum.... Als je enkel feiten wil zal je naar een wetenschappelijk forum moeten en zelfs daar zal het tegen vallen vrees ik.Ik zeg nergens dat iemand het met me eens moet zijn, integendeel. Maar ik mag wel mijn mening uiten net als jij.
Dat hoeven geen feiten te zijn gezien ik ook nergens beweer dat ik feiten weer geef. De enige feiten zijn dat George hoger opgeleid is dan hij hier start en bij getraind wordt door een GP ruiter. Jij vindt dat niets te maken hebben met deze prestatie en het verschil tussen 1 en 2. Ik VIND van wel. Vanaf dat punt gaat het over op een mening.
![]()
Je bent me er eentje hoor. Je blijft terug komen met reacties, beetje traag maar vooruit.
Dacht eigenlijk dat je al 1 of 2 keer aankondigde dat je klaar was met de discussie.
Ik zal het hier bij laten, beetje zonde van de tijd en die steek ik liever in jureren(geweldig leuke hobby).
Cantodea11 schreef:Vind wel dat er niveau verschil zit tussen de twee maar weet natuurlijk niet hoe dat in elkaar steekt bij zo’n wedstrijd
fransje23 schreef:Cantodea11 schreef:Vind wel dat er niveau verschil zit tussen de twee maar weet natuurlijk niet hoe dat in elkaar steekt bij zo’n wedstrijd
Dat niveauverschil is er natuurlijk ook als de ene combinatie PSG mag starten en de andere combinatie net het eerste winstpunt in het Z1 behaald heeft.
Volgens mij mogen deelnemers bij deze competitie zelf kiezen op welk niveau ze gaan starten, muv de jonge paarden rubriek
CharleyT schreef:Deze manier van wedstrijd rijden is toch beetje vreemd. Reglementair mag Britt hier dus starten op Z nivo terwijl ze bij de KNHS PSG start of startgerechtigd is. Als jury voelt het voor mij toch als oneerlijk.
fransje23 schreef:CharleyT schreef:Deze manier van wedstrijd rijden is toch beetje vreemd. Reglementair mag Britt hier dus starten op Z nivo terwijl ze bij de KNHS PSG start of startgerechtigd is. Als jury voelt het voor mij toch als oneerlijk.
Ja, maar deze competitie staat natuurlik ook los van de KNHS .
Britt had ook op een, voor haar, nog lager niveau kunnen starten zie:
De proeven die gereden worden zijn internationale proeven op 7 verschillende levels. U beslist uiteindelijk zelf welk niveau voor u en uw paard geschikt is. Tijdens de Nationale en de Internationale finale rijdt u een proef en een bijpassende freestyle, kür op muziek. Voor de paarden van 4 tot en met 6 jaar oud is er een aparte jonge paarden level waar u aan mee kunt doen. De proeven worden op het Nationale kampioenschap door 3 KNHS erkende Grand Prix juryleden beoordeeld. Op het internationaal kampioenschap worden de proeven 5 FEI juryleden beoordeeld. Alle proeven worden uit het hoofd gereden, ook de Jonge paarden proeven.
Wat andere deelnemers daar van zouden vinden laat ik even in het midden.
CharleyT schreef:fransje23 schreef:
Ja, maar deze competitie staat natuurlik ook los van de KNHS .
Britt had ook op een, voor haar, nog lager niveau kunnen starten zie:
De proeven die gereden worden zijn internationale proeven op 7 verschillende levels. U beslist uiteindelijk zelf welk niveau voor u en uw paard geschikt is. Tijdens de Nationale en de Internationale finale rijdt u een proef en een bijpassende freestyle, kür op muziek. Voor de paarden van 4 tot en met 6 jaar oud is er een aparte jonge paarden level waar u aan mee kunt doen. De proeven worden op het Nationale kampioenschap door 3 KNHS erkende Grand Prix juryleden beoordeeld. Op het internationaal kampioenschap worden de proeven 5 FEI juryleden beoordeeld. Alle proeven worden uit het hoofd gereden, ook de Jonge paarden proeven.
Wat andere deelnemers daar van zouden vinden laat ik even in het midden.
Het is me echt wel duidelijk dat deze wedstrijd los staat van de KNHS. Dan had je nl een eerlijker en gelijkwaardig deelnemersveld per klasse gehad.
Wat zou de motivatie van Britt zijn om onder haar PSG nivo te starten?
Elisa2 schreef:Nee, ik krijg eigenlijk ook wel een beetje een wrange smaak van dat ze zichzelf Nederlands kampioen heeft genoemd.