Britt Dekker Nederlands Kampioen dressuur voor Iberische paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Britt Dekker Nederlands Kampioen dressuur voor Iberische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:14

Is Romy ook een bokker geweest? Ik herken haar.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:18

Earth schreef:

Jazeker. Maar zit allang niet meer op bokt. Ze heeft haar eigen YouTube kanaal waar ze actief mee is. En sowies op fb/Instagram.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:12

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:14

Earth schreef:

Dacht ik ook al, heb volgens mij weleens samen met haar aan een evenement mee gedaan. Maar weet het niet helemaal zeker. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:47

CharleyT schreef:
Ten eerste, ik verdien ook geen cent meer of minder als wie dan ook wint of niet. Ten tweede, Je zet geen feiten neer maar jouw mening, da's een groot verschil!
Wat je met je 2e en 3e alinea wil zeggen ontgaat me volledig.

Ten derde: wat vinden van jurering is van alle tijden en zal altijd zo blijven, de collega's die gejureerd hebben zijn zeer ervaren en deskundige mensen.

Dat geldt voor jou ook dat is het hele ide achter een forum.... Als je enkel feiten wil zal je naar een wetenschappelijk forum moeten en zelfs daar zal het tegen vallen vrees ik. :) Ik zeg nergens dat iemand het met me eens moet zijn, integendeel. Maar ik mag wel mijn mening uiten net als jij. :) Dat hoeven geen feiten te zijn gezien ik ook nergens beweer dat ik feiten weer geef. De enige feiten zijn dat George hoger opgeleid is dan hij hier start en bij getraind wordt door een GP ruiter. Jij vindt dat niets te maken hebben met deze prestatie en het verschil tussen 1 en 2. Ik VIND van wel. Vanaf dat punt gaat het over op een mening. :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:45

Ayasha schreef:
CharleyT schreef:
Ten eerste, ik verdien ook geen cent meer of minder als wie dan ook wint of niet. Ten tweede, Je zet geen feiten neer maar jouw mening, da's een groot verschil!
Wat je met je 2e en 3e alinea wil zeggen ontgaat me volledig.

Ten derde: wat vinden van jurering is van alle tijden en zal altijd zo blijven, de collega's die gejureerd hebben zijn zeer ervaren en deskundige mensen.

Dat geldt voor jou ook dat is het hele ide achter een forum.... Als je enkel feiten wil zal je naar een wetenschappelijk forum moeten en zelfs daar zal het tegen vallen vrees ik. :) Ik zeg nergens dat iemand het met me eens moet zijn, integendeel. Maar ik mag wel mijn mening uiten net als jij. :) Dat hoeven geen feiten te zijn gezien ik ook nergens beweer dat ik feiten weer geef. De enige feiten zijn dat George hoger opgeleid is dan hij hier start en bij getraind wordt door een GP ruiter. Jij vindt dat niets te maken hebben met deze prestatie en het verschil tussen 1 en 2. Ik VIND van wel. Vanaf dat punt gaat het over op een mening. :)

:D :D Je bent me er eentje hoor. Je blijft terug komen met reacties, beetje traag maar vooruit.
Dacht eigenlijk dat je al 1 of 2 keer aankondigde dat je klaar was met de discussie.
Ik zal het hier bij laten, beetje zonde van de tijd en die steek ik liever in jureren(geweldig leuke hobby).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:02

CharleyT schreef:
Ayasha schreef:

:D :D Je bent me er eentje hoor. Je blijft terug komen met reacties, beetje traag maar vooruit.
Dacht eigenlijk dat je al 1 of 2 keer aankondigde dat je klaar was met de discussie.
Ik zal het hier bij laten, beetje zonde van de tijd en die steek ik liever in jureren(geweldig leuke hobby).

Lezen is toch een vak apart, ik was klaar met de rijtechnische discussie over het appuyeren en de verzameling. Die staat los van wat jij hier aan haalt. Maar wellicht ligt het aan mijn hoofd dat ik die twee uit elkaar houd. Kan ook. Maar als jij het graag wil dan stoppen nu je het gevoel hebt me op mijn plaats gezet te hebben kunnen we deze stoppen ook hoor, mij niet gelaten. :) Op de opmerking over traag zal ik maar niet te veel in gaan gezien ik niet weet hoe je die bedoelt en eerlijk, het me ook niet echt boeit. := Maar jij je zin. :) Fijne dag verder! :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:59

Ik heb het filmpje van Britt op haar insta gekeken.

Wat is zij enorm gegroeid zeg! Ziet er heel zelfverzekerd uit als ruiter.
Ik vind haar een hele leuke combi samen met George.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 16:44

Cantodea11 schreef:
Vind wel dat er niveau verschil zit tussen de twee maar weet natuurlijk niet hoe dat in elkaar steekt bij zo’n wedstrijd

Dat niveauverschil is er natuurlijk ook als de ene combinatie PSG mag starten en de andere combinatie net het eerste winstpunt in het Z1 behaald heeft.

Volgens mij mogen deelnemers bij deze competitie zelf kiezen op welk niveau ze gaan starten, muv de jonge paarden rubriek

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 17:21

fransje23 schreef:
Cantodea11 schreef:
Vind wel dat er niveau verschil zit tussen de twee maar weet natuurlijk niet hoe dat in elkaar steekt bij zo’n wedstrijd

Dat niveauverschil is er natuurlijk ook als de ene combinatie PSG mag starten en de andere combinatie net het eerste winstpunt in het Z1 behaald heeft.

Volgens mij mogen deelnemers bij deze competitie zelf kiezen op welk niveau ze gaan starten, muv de jonge paarden rubriek

Vandaar dan heeft dus Romy hier zelf voor gekozen want het is wel meer een Z2 proef als Z1

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 17:51

Deze manier van wedstrijd rijden is toch beetje vreemd. Reglementair mag Britt hier dus starten op Z nivo terwijl ze bij de KNHS PSG start of startgerechtigd is. Als jury voelt het voor mij toch als oneerlijk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 17:57

Superknap van Romy vind ik dan, die kan nog flink groeien met haar paard.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 18:46

CharleyT schreef:
Deze manier van wedstrijd rijden is toch beetje vreemd. Reglementair mag Britt hier dus starten op Z nivo terwijl ze bij de KNHS PSG start of startgerechtigd is. Als jury voelt het voor mij toch als oneerlijk.

Ja, maar deze competitie staat natuurlik ook los van de KNHS .

Britt had ook op een, voor haar, nog lager niveau kunnen starten zie:

De proeven die gereden worden zijn internationale proeven op 7 verschillende levels. U beslist uiteindelijk zelf welk niveau voor u en uw paard geschikt is. Tijdens de Nationale en de Internationale finale rijdt u een proef en een bijpassende freestyle, kür op muziek. Voor de paarden van 4 tot en met 6 jaar oud is er een aparte jonge paarden level waar u aan mee kunt doen. De proeven worden op het Nationale kampioenschap door 3  KNHS erkende Grand Prix juryleden beoordeeld. Op het internationaal kampioenschap worden de proeven 5 FEI juryleden beoordeeld. Alle proeven worden uit het hoofd gereden, ook de Jonge paarden proeven.

Wat andere deelnemers daar van zouden vinden laat ik even in het midden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 18:58

Cantodea11 schreef:
Vandaar dan heeft dus Romy hier zelf voor gekozen want het is wel meer een Z2 proef als Z1

Ze heeft het dus erg goed gedaan, gezien haar score.

Britt had er ook voor kunnen kiezen om een niveau hoger te starten. Want klasse 3 is nog lang niet de hoogste klasse. :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 20:03

fransje23 schreef:
CharleyT schreef:

De proeven die gereden worden zijn internationale proeven op 7 verschillende levels. U beslist uiteindelijk zelf welk niveau voor u en uw paard geschikt is. Tijdens de Nationale en de Internationale finale rijdt u een proef en een bijpassende freestyle, kür op muziek. Voor de paarden van 4 tot en met 6 jaar oud is er een aparte jonge paarden level waar u aan mee kunt doen. De proeven worden op het Nationale kampioenschap door 3  KNHS erkende Grand Prix juryleden beoordeeld. Op het internationaal kampioenschap worden de proeven 5 FEI juryleden beoordeeld. Alle proeven worden uit het hoofd gereden, ook de Jonge paarden proeven.

Het is me echt wel duidelijk dat deze wedstrijd los staat van de KNHS. Dan had je nl een eerlijker en gelijkwaardig deelnemersveld per klasse gehad.

Wat zou de motivatie van Britt zijn om onder haar PSG nivo te starten?

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 20:57

CharleyT schreef:
fransje23 schreef:

Het is me echt wel duidelijk dat deze wedstrijd los staat van de KNHS. Dan had je nl een eerlijker en gelijkwaardig deelnemersveld per klasse gehad.

Wat zou de motivatie van Britt zijn om onder haar PSG nivo te starten?

Ik gok willen winnen in de klasse die je rijdt. Britt zal niet de enige zijn die hoger zou kunnen starten maar het niet doet.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 21:44

Ik vind het dan ook reuze knap van Romy en ja toch beetje kritiek puntje bij de keuze van Britt ze had ook haar eigen niveau kunnen starten dan was het een eerlijke strijd geweest

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:42

Mee eens, ik zie dat Marco Boavista mee deed in de level 4..die rijdt Pr st George niveau dus dat zou beter aansluiten bij Britt. Ik weet alleen nu al dat zij nooit van hem gewonnen zou hebben en denk dat ze daarom deze keuze heeft gemaakt. Maar of dat echt fair was..

Overigens heeft Hester Bisschot gewonnen in de hoogste klasse.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:59

Oh dus er zijn hogere klasses?
Dan vind ik dit ook niet eerlijk.
Kom dan uit in de klasse die het dichtste bij de knhs aansluiten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 16:03

Ja ik zag het toevallig bij het Lusitano stamboek en laat ik Marco nu net de dag er na of dezelfde dag nog gezien hebben met het betreffende paard waar hij mee gewonnen heeft en waarbij dus ook verteld welk niveau hij het dier uit brengt.

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 18:51

In level 4 deden ook mensen mee die, volgens mij, ZZ-Z starten dus daar had Britt ook prima bij gepast qua niveau.

Level 6 is het hoogste niveau voor de MCI.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 18:53

DuoPenotti schreef:
Oh dus er zijn hogere klasses?
Dan vind ik dit ook niet eerlijk.
Kom dan uit in de klasse die het dichtste bij de knhs aansluiten

Dan klopt de titel van dit artikel ook niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 18:55

Er had eigenlijk “level 3 MCI “ nog achter gemoeten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 08:57

Nee, ik krijg eigenlijk ook wel een beetje een wrange smaak van dat ze zichzelf Nederlands kampioen heeft genoemd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:00

Elisa2 schreef:
Nee, ik krijg eigenlijk ook wel een beetje een wrange smaak van dat ze zichzelf Nederlands kampioen heeft genoemd.

Volgens mij omdat ze ook een prijs won over alle klasses, omdat ze qua percentages het hoogste had?

Maar eerlijk is het idd niet. Had een niveau hoger gestart, wat het eigenlijke niveau is.