Elisa2 schreef:Pensionstalling is nu al belachelijk duur..noodgedwongen, dat begrijp ik heel goed. Maar voor veel mensen nu al onbetaalbaar.
Ik blijf me zorgen maken om de paarden die er de dupe van worden, van alles bij elkaar.
Als je kijkt naar de kosten die je hebt voor een huis met tuin en wat er aan grond, gebouwen, overige voorzieningen en machines nodig is, dan kun je als je een beetje logisch na kunt denken wel snappen dat dat erg kostbaar is...
voor de hypotheek op onze 3ha agrarische grond met bouwvlak plus de bouw van de stal, paddock, rijbak, mestbak, bestrating etc. Etc. kun je ook een huis met tuin kopen. Heb hé er ook nog een binnenbak bij dan wordt het nog veel duurder.
En dan komen daar de kosten voor ruwvoer en strooisel, wat ook verbouwd wordt op vele hectares landbouwgrond, nog overheen.
Ik heb de paarden aan huis e baal al van de enorme prijsstijgingen van het paardenvoer. 25% is het omhoog gegaan in een jaar tijd.
Mijn oudje wordt 2x per dag bijgevoerd met deels geweekt en deels gehakseld voer omdat hij met periodes het hooi niet meer goed weg krijgt en ik ben per maand al ongeveer €80,- kwijt alleen aan dat bijvoeren. En dat wordt nog hoger als er een 3e keer bij moet als het gras op is.