Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Oja hoor, daar ben ik het wel mee eens.
Ik zie het hier voornamelijk bij boertjes die het dan leuk vinden om een paard in de wei te hebben staan of sporadisch aangespannen rijden ermee. Ik denk eigenlijk dat die er helemaal niet over nadenken...
Sizzle schreef:Inderdaad, sinds de invoering van de registratie is handhaving juist enorm eenvoudig. Dat kan zelfs een software zelf doen, zonder mens.
Dat er dan altijd rotte appels zullen is een gegeven. Je gaat ook niet afschaffen dat door rood licht rijden verboden is omdat je toch niet iedereen weet te pakken.
Ibbel schreef:Sizzle schreef:Inderdaad, sinds de invoering van de registratie is handhaving juist enorm eenvoudig. Dat kan zelfs een software zelf doen, zonder mens.
Dat er dan altijd rotte appels zullen is een gegeven. Je gaat ook niet afschaffen dat door rood licht rijden verboden is omdat je toch niet iedereen weet te pakken.
Heeft iemand hier al eens de NVWA over de vloer gehad om de I&R registratie te controleren?
Heeft iedereen hier z'n paard(en) uberhaupt netjes aangemeld?
Het is onzin te denken dat handhaving simpel is. Kans is vrij groot dat dat 'boertje' z'n paard-alleen óók niet I&R aangemeld heeft. Vermoedelijk omdat-ie ook dát niet weet.
En ik verdedig paarden alleen absoluut niet, heb er hier 6 in kuddeverband 24/7 buiten lopen.
Maar ik zie ook de problemen met handhaving. Ik 'klus een beetje bij' in de lokale politiek. Ik ken de cijfers in mijn gemeente. Ik weet wat er gebeurt als je 0900 8844 belt hier. Niets, 9 van de 10 keer. Geen mankracht, geen wagens in de buurt, geen prioriteit.
Ik weet ook wat er gebeurt als je iets meldt bij de NVWA. Je krijgt een keurig berichtje terug dat ze per geval bepalen of het belangrijk genoeg is, wegens gebrek aan mankracht.
Sinds er geen grote alcoholcontrolefuiken worden opgezet neemt het aantal aanrijdingen waarbij de bestuurder gedronken blijkt te hebben weer hand over hand toe. Die fuiken worden niet meer opgezet wegens gebrek aan mankracht.
Als er geen camera's bij verkeerslichten staan wordt er vaker door rood gereden dan met camera's.
Waar vaste snelheidscamera's staan rijden mensen braaf de max snelheid, zodra ze de camera voorbij zijn wordt er weer gas gegeven.
Geen handhaving = meer overtredingen.
Elisa2 schreef:Allereerste, boertje is niet denigrend bedoeld.
Ibbel schreef:Heeft iemand hier al eens de NVWA over de vloer gehad om de I&R registratie te controleren?
Heeft iedereen hier z'n paard(en) uberhaupt netjes aangemeld?
Het is onzin te denken dat handhaving simpel is. Kans is vrij groot dat dat 'boertje' z'n paard-alleen óók niet I&R aangemeld heeft. Vermoedelijk omdat-ie ook dát niet weet..
Kuggur schreef:Maaaar, met diezelfde logica, dan maar géén wetgeving die verbiedt dronken te auto te rijden...?
Elisa2 schreef:Jemig waar een mens zich druk over kan maken..ik wordt nog vaak genoeg paardenmeisje genoemd terwijl ik het stadium meisje echt allang gepasseerd ben haha.Denk je echt dat ik daar wakker van kan liggen?
En ja hoor, ik noem ze gerust boertje in hun gezicht..de meeste ken ik ook van gezicht en kan me niet voorstellen dat iemand daar een probleem van maakt. Alles valt of staat met de intentie he?
Je kunt echt op iedere slak zout leggen maar daar wordt je leven over het algemeen niet leuker van.
*edit*
Over hoe ik het WEL bedoel, ik bedoel wat oudere boeren met een klein boerenbedrijf die vaak allang met pensioen zijn/ bedrijf niet meer in werking etc. Niks denigrerends aan dus.
Sizzle schreef:Couperen is een actieve keus waar je moeite voor moet doen.
Bij veel alleen achtergebleven dieren is het gemakzucht. De weg van de minste weerstand.