Helgstrand Dressage geeft statement af over undercover-opnames

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:04

Big Brother is watching you.
Wie van deze organisatie is eerst het gesprek aangegaan met Helgstrand?
Wie denkt dat misstanden op deze manier zijn uit te roeien, is vooral naïef.
Het nieuwe normaal:
Je mag elkaar niet aanraken, maar wel filmen en dat online zetten.
Zeer kwalijk. We maken de wereld zo vooral onveilig voor elkaar.
Bizar!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:06

nikkel schreef:
Waarmee ik níet zeg dat er geen ernstige dingen gebeuren, zeker niet. En het is ook godsgeklaagd dat sommige ellende alleen via socials opgelost kan worden, maar goed, dat terzijde.

Neem van mij aan dat de 'ellende", niet opgelost gaat worden, alleen nog rotter en valser op afgelegen niet voor anderen toegankelijke plekken.

Dit argument wordt ook vaak misbruikt om niets te hoeven doen...

"Ja, misschien niet helemaal normaal dat we in NL 1 miljoen dieren per dag slachten en dat die een klote-leven hebben, maar liever hier dan elders waar het nog erger is"

Als je dat vertaalt naar alle misstanden begrijp je hoe krom die redenatie is: "ja, we kunnen misbruik of illegale prostitutie wel keihard aanpakken, maar dan gebeurt het over de grens waar het er nog veel erger aan toe gaat".

Op welk moment zeg je dan wel: "ho, stop, het is genoeg geweest..... we willen het signaal afgeven dat op die manier met dieren omgaan niet acceptabel is!".
Als je alles maar toestaat omdat het elders toch wel doorgaat lijkt me een slecht argument. Het is niet alsof Helgstrand in alle openheid zijn paarden verrot staat te slaan toch?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:06

Elisa2 schreef:
herr_balou schreef:
Op radio en tv hebben mensen die met paarden werken en dat verdedigen het altijd over 'samen werken met het dier' en dat het dier dat echt niet zou doen 'als het dat niet zou willen'. Maar er zijn dus wel allemaal hulpmiddelen nodig die niet in het openbaar getoond mogen worden...
Wat mij betreft gaat er op elke profstal en fokkerij een groom geheime opnames maken om de wereld te laten zien hoe paarden met hulpmiddelen worden gedwongen 'vrijwillig' mee te werken.

@Captain; hoe jij met je wilde gevaarlijke hengst Latino werkt is prachtig om te zien.

Laten we wel wezen, Helgstand heeft heel veel jonge warmbloedhengsten staan waar het testosteron vanaf druipt. Dat is sowieso al iets heel anders dan een PRE hengst (die echt ontiegelijke braaf zijn vergeleken met de warmbloeden)

Dus als er dan een hulpmiddel gebruikt wordt als een hengstenketting bijv. dan is dat alleen maar voor ieders veiligheid. En ja, het is een handelstal en er lopen paarden rond die alleen al miljoenen waard zijn. Dat gaat ook weleens mis, zoals laatst met die hengst Donkey Boy.

Het is gewoon heel lastig oordelen vanaf de zijlijn zonder beeldmateriaal.

Soms worden paarden ook tijdens de scholing op hun plek gezet, maar dat is dan om te zorgen dat de aankomende koper ook veilig en prettig met het dier kan werken. Het zal bij sommigen verbazing wekken, maar niet alle paarden worden geboren als zoet, lief en meewerkend. Soms moeten ze dat ook leren.
Laatst bijgewerkt door Veronica2 op 22-06-23 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:07

Elisa2 schreef:

Dan heb je geluk.... want er is beeldmateriaal, nu moet het nog vrijgegeven worden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:08

Ninx schreef:
Elisa2 schreef:

Dan heb je geluk.... want er is beeldmateriaal, nu moet het nog vrijgegeven worden

Nou, het moet naar instanties, als het gaat om mishandeling, lijkt mij?

Volgens mij dacht ik te lezen dat Denemarken ook wetten heeft voor dierenwelzijn

Citaat:
Nee, want dat schaadt de privacy van je manager en dat mag niet. Maar, ik zou wel een filmpje maken als er sprake is van een bedreigende situatie of als je getuige bent van een misdrijf.

Goeie inderdaad
Ik moet daar dan mee naar de politie gaan (waarbij ik me afvraag of het in een zaak gebruikt mag worden, of dat het dan over 'onrechtmatig verkregen bewijs' gaat, maar dat is voor hier wel heel erg offtopic)
Laatst bijgewerkt door Cer op 22-06-23 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:08

herr_balou schreef:
Op radio en tv hebben mensen die met paarden werken en dat verdedigen het altijd over 'samen werken met het dier' en dat het dier dat echt niet zou doen 'als het dat niet zou willen'. Maar er zijn dus wel allemaal hulpmiddelen nodig die niet in het openbaar getoond mogen worden...
Wat mij betreft gaat er op elke profstal en fokkerij een groom geheime opnames maken om de wereld te laten zien hoe paarden met hulpmiddelen worden gedwongen 'vrijwillig' mee te werken.

Dat is inderdaad de grootste bullcrap ever....

Het is maar waar het dier banger voor is gemaakt. Als het banger is voor de negatieve bekrachtiger dan het ongemak van de gevraagde oefening, dan zal het zijn kunstjes keurig vertonen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:10

Cer schreef:

Volgens mij dacht ik te lezen dat Denemarken ook wetten heeft voor dierenwelzijn

Wat is nu eigenlijk het probleem? We kunnen nog 6 pagina's meieren over wat je wel en niet kunt en mag doen met een camera.

Maar is de kwestie niet dat wij als 'paardenmensen' een zero tolerance beleid moeten hebben naar mensen die dieren zeer kwalijk behandelen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:12

Ninx schreef:
pol013 schreef:

Want ik durf grif het tegenovergestelde te beweren van mezelf. Je kunt hier genoeg niet-fraais vastleggen als je daar op uit bent. Toch zeker op een periode van 20 jaar.
Ik maak fouten. Het slaehte humeur van een paard en mijn slechte humeur komen wel eens ongelukkig samen.
Er gaat wel eens iets verkeerd.

En eigenlijk ga ik me daar niet in een hoekje voor zitten schamen. Want zoals iemand hier al eerder aanhaalde: zonder fouten kom je imo nergens.

Er zijn ook mensen die zich bewust zijn dat ze hun eigen emoties de baas moeten zijn, en dat er in het werken tussen paard en mens geen grofstoffelijkheid mag plaatsvinden door verlies van controle van emotie of frustratie.
Iemand die dat opmerkt van zichzelf moet daaraan werken, en het paard terugzetten in de wei wanneer diegene zijn dag niet heeft.

Jij zegt dat je je er niet voor schaamt. Maar hoe leer je dan?
Controleverlies naar je paard is niet bepaald iets om trots op te zijn toch?

Dus jij wilt beweren dat je zelf nooit een fout hebt gemaakt voordat je dit geleerd hebt?

Dat je dit altijd vanaf het begin af aan perfect geweten hebt en naar gehandeld hebt?

Retorische vragen hoor, je hoeft geen antwoord te geven want die weet ik al wel.

Ik ben het in de basis met je eens, maar heb ook weleens gehad dat ik niet goed in mijn vel zat en de paarden daar last van hadden. Helaas is het heel lastig om de paarden terug in de wei te zetten als het je werk is. Zelfbeheersing kun je jezelf dan wel weer aanleren, andere copingsmechanismes. Maar dan nog, wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:13

Ninx schreef:
Cer schreef:

Wat is nu eigenlijk het probleem? We kunnen nog 6 pagina's meieren over wat je wel en niet kunt en mag doen met een camera.

Maar is de kwestie niet dat wij als 'paardenmensen' een zero tolerance beleid moeten hebben naar mensen die dieren zeer kwalijk behandelen?

Het probleem is dat iedereen de grens ergens anders heeft liggen. Zo vind de een het al zielig als je uberhaupt op een paard zit, terwijl een andere het zielig vindt als je paard een beetje nutteloos in een paddock staat te staan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:13

Ninx schreef:

Punt is natuurlijk dat 'kwalijk' niet of nauwelijks is uitgewerkt. Mag een zweep wel maar een fietsketting bit niet? Of mogen beide niet? Mag een blauwe tong door rollkur als het maar 1 minuut is? Mag je een volwassen hengst in eenzame opsluiting houden maar een hengstveulen niet? Etc etc.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:14

Ninx schreef:

Probleem? ik heb het niet over een probleem .. ik heb het over procedure en dat ik benieuwd ben hoe dingen werken, ook wettelijk gezien, en daar vraag ik dingen over :j

Het leek mij ontopic, het 'gemeier' over camera's omdat de topic titel is: "statement over underCover-opnames'

Zijn er dan restricties over waar men het over mag hebben in een topic? nee toch?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:29

Elisa2 schreef:
herr_balou schreef:

@Captain; hoe jij met je wilde gevaarlijke hengst Latino werkt is prachtig om te zien.

Laten we wel wezen, Helgstand heeft heel veel jonge warmbloedhengsten staan waar het testosteron vanaf druipt. Dat is sowieso al iets heel anders dan een PRE hengst (die echt ontiegelijke braaf zijn vergeleken met de warmbloeden)

Dus als er dan een hulpmiddel gebruikt wordt als een hengstenketting bijv. dan is dat alleen maar voor ieders veiligheid. En ja, het is een handelstal en er lopen paarden rond die alleen al miljoenen waard zijn. Dat gaat ook weleens mis, zoals laatst met die hengst Donkey Boy.

Persoonlijk vind ik dat verschil ook wel met opvoeding en training te maken heeft hoor... Zijn ook genoeg jonge warmbloedhengsten die zich wel goed gedragen, wanneer die gewoon vanaf jongs af aan al goed zijn opgevoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:31

Elisa2 schreef:
Dus jij wilt beweren dat je zelf nooit een fout hebt gemaakt voordat je dit geleerd hebt?

Dat je dit altijd vanaf het begin af aan perfect geweten hebt en naar gehandeld hebt?

Retorische vragen hoor, je hoeft geen antwoord te geven want die weet ik al wel.

Ik ben het in de basis met je eens, maar heb ook weleens gehad dat ik niet goed in mijn vel zat en de paarden daar last van hadden. Helaas is het heel lastig om de paarden terug in de wei te zetten als het je werk is. Zelfbeheersing kun je jezelf dan wel weer aanleren, andere copingsmechanismes. Maar dan nog, wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Goddelijke interventie. :j

En nee, Cer, ik zou me er weinig zorgen over maken als iemand mij zonder mijn medeweten zou filmen. Dat wil niet zeggen dat ik het ook leuk zou vinden of op prijs zou stellen, maar mijn eerste gedachte zou niet zijn: we gebruiken nou eenmaal hulpmiddelen om paarden in bedwang te houden. Sterker nog, daar zou ik niet eens bij stilstaan. Ik zou me waarschijnlijk in eerste instantie meer zorgen maken om m'n zit en of m'n paard wel netjes genoeg loopt. :')

Voor mij is het de hevigheid van de reactie van Helgstrand die me eigenlijk het meeste zorgen baart. Had hij iets gezegd als "we hebben allemaal wel wat mindere momenten, dus ik hoop dat ze ook laten zien dat dat niet de standaard is" is of zo, vind ik het alweer een heel ander iets dan meteen beginnen over 'hulpmiddelen' omdat paarden 'groot en sterk' zijn.

Elisa2 schreef:
herr_balou schreef:

Als die hengsten zo moeilijk te hanteren en op te voeden zijn, zijn ze (of eigenlijk: de fokkerij en de mensen die met die nakomelingen moeten werken) dan niet beter af zonder hun ballen? :+ Asking for a friend.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:35

Daar ben ik het wel mee eens. Wij hebben een dekhengst met een vrij pittige afstamming van een bekende hengstenhouder op stal staan en je merkt gewoon dat hij echt een goede opleiding in omgang heeft gehad.
Hij is echt relaxed, vrolijk, makkelijk en je kan er echt alles mee aan een halstertje.
Het is dat je het weet, anders zou je niet eens verwachten dat het een hengst is. Dan merk je gewoon dat ze het goed hebben gedaan en hem ook met respect hebben behandeld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:37

Mkango schreef:
En nee, Cer, ik zou me er weinig zorgen over maken als iemand mij zonder mijn medeweten zou filmen. Dat wil niet zeggen dat ik het ook leuk zou vinden of op prijs zou stellen, maar mijn eerste gedachte zou niet zijn: we gebruiken nou eenmaal hulpmiddelen om paarden in bedwang te houden. Sterker nog, daar zou ik niet eens bij stilstaan. Ik zou me waarschijnlijk in eerste instantie meer zorgen maken om m'n zit en of m'n paard wel netjes genoeg loopt. :')

True, ik heb geen hulpmiddelen, dus wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken. Ik zou ook niet díe reactie hebben inderdaad.
Ik zou meer benauwd zijn voor reacties an sich in het algemeen zeg maar.
(op dat spoor, als jouw paard dan misschien even niet netjes loopt, en dat laten ze zien met een dramatisch filmpje in slomotion, wordt het misschien anders, maar dat is teveel offtopic)

Citaat:
Voor mij is het de hevigheid van de reactie van Helgstrand die me eigenlijk het meeste zorgen baart. Had hij iets gezegd als "we hebben allemaal wel wat mindere momenten, dus ik hoop dat ze ook laten zien dat dat niet de standaard is" is of zo, vind ik het alweer een heel ander iets dan meteen beginnen over 'hulpmiddelen' omdat paarden 'groot en sterk' zijn.

Daar heb je aan de ene kant gelijk in :j De reactie zegt ook wat. (dat hij het meteen over hulpmiddelen heeft, dan lijkt hij te weten waar het over gaat inderdaad)

Aan de andere kant, als er geen beeld/geluid is waarop hij dat letterlijk zegt, geloof ik berichten ook niet perse meer, dat hij dat gezegd zou hebben (en dan hebben we het nog niet over deepfake :+ ) maar ook dat is offtopic :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:39

Ik schrik toch wel van de reacties hier, Bokt een voornamelijk paardenforum met zgn paarden/dierenliefhebbers.

Er waren redenen om met een verborgen camera te gaan filmen, dus dat is niet voor de lol gedaan. Mensen met zoveel geld en macht ergens op aanspreken is heel lastig, dus men hoopte dat harde bewijzen zoals beeldmateriaal het wel duidelijk kan maken wat er speelt.

Als je hier leest dat men sommige praktijken acceptabel vinden, want iedereen heeft fouten gemaakt of maakt deze, hete paarden, hengsten etc etc, is het dus blijkbaar normaal en is een grote groep mensen nog heel onwetend dat dingen echt anders kunnen en moeten. Blijkt ook echt uit meerdere opmerkingen.

Geld en tijd speelt daarin de grootste rol. Maar belangrijker blijkt het wel om de mens te gaan trainen en daarna pas de paarden, want veel mensen zitten blijkbaar enorm vastgeroest. En wederom willen mensen liever ergens bij horen en dan meeblaten.

Hoe je iets deed maakt geen donder uit. Je kan altijd gaan leren en dingen veranderen. En godzijdank ben ik gode trainers tegengekomen die zonder frustraties en spanningen werken. Daar leer je soms meer van en kom je veel verder mee. Geeft ook veel plezier terug in de sport en omgang met paarden. Enkele daarvan zijn nu bezig op zeer hoog niveau en kunnen dat gelukkig doorgeven omdat mensen ook wel willen ontwikkelen.

Onze laatste hengst was prima braaf. Hij werd buiten en binnen gezet. 1x kwam ik aan en zag ik dat hij een knal voor zijn kop kreeg voor hij de wei uit werd gehaald, zonder enige aanleiding. Toen ik tot 10.000 had geteld en vroeg waarom, want hij deed echt niks; Ja, het is een hengst en die moet je gelijk de baas zijn.
Met deze hengst reden we naast elkaar, hengst en merrie, zo stonden ze ook op de poetsplaats en zelfs mijn gehandicapte broer in rolstoel zette ik voor zijn neus zonder enige gedoe. Ik heb hem ook aan de hand meegenomen naast mn merrie door het bos meerdere keren. Respect moet je verdienen, zowel bij paarden, als bij mensen, als bij honden en andere dieren. Denken dat dit altijd met geweld of een harde aanpak moet is echt een gebrek.

Die ene knal werd ik verder ook niet anders van, maar het zei me wel iets over de onkunde en gebrek aan kennis van die persoon.
En dat kom ik vaak tegen.

Mensen zijn gewoon bang en gaan daarom tekeer over privacy. Privacy moet gewoon ophouden waar men grenzen over gaat met weerloze. Dat kunnen dus varkens zijn in het slachthuis, gehandicapten in een zorgboerderij of paarden op een stal waar dan ook.

Deze meneer vraagt nu zelf veel aandacht en gedraagt zich als een kat in het nauw. Als hij niks te verbergen heeft, zou hij zeggen, laat de beelden maar zien en dan lachen we er met zijn allen achteraf om. Dan staan de filmers voor l*l en gaan we door met ons leven. Niemand zal het er dan nog over hebben.

En ongunstig knippen, plakken en dramatiseren??? Dat geloven mensen toch zelf niet? Ja, dat gebeurt en is niet moeilijk. Maar de heftige beelden die grensoverschrijdend zijn, zijn werkelijk opgenomen. Wat gebeurt, gebeurt. Daar valt niks aan te plakken. Als ik mijn paard 1x een trap onder zijn hol zou geven, krijg je precies 1x die trap en verder valt er dan niks te plakken of achter elkaar te zetten. Als het er niet is, is het er gewoon niet.

Maar zeker in de paarden en vooral op Bokt zijn mensen heel erg bezig met smoesjes en goedpraten wat men fout doet. Mensen willen echt bij bepaalde bokkers in een goed daglicht staan. Of men schrijft zo heilig dat men altijd veel aanhang kan vinden.
Veel mensen durven niet eens te reageren met wat ze echt denken of doen niet eens meer de moeite. Bokt wordt doorgaans geterroriseerd door een vaste overheersende groep die hun waarheid als enige waarheid willen verkopen. En pak ze vooral niet aan, want ze zijn bang..........heel bang dat ook zij moeten gaan leren en ontwikkelen of dingen moeten aanpassen voor het welzijn van de paarden. Dat past niet bij het uiterlijk vertoon en dan wordt voor velen een lintje halen een stuk lastiger.

Wacht de beelden maar af en als je het dan nog acceptabel vindt, wat men ziet, verkoop dan gewoon je paarden, want dan ben je ze niet waard.

En als die bepaalde bokkers weer verantwoording willen..........Kom zelf eens ergens mee. Alleen theoretisch geneuzel of achter de kudde aanhobbelen zegt me niks over de kennis en kunde.

ECHTE paarden mensen ontwikkelen en blijven altijd leren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:40

Als je mij een maand lang undercover filmt kan je een heel zuur, zeikerig, fitterig wijf monteren. Of iemand die graag lacht, veel woordgrapjes maakt, man en kinderen knuffelt.
Ik zou ook graag eerst het ruwe materiaal willen zien EN de gemonteerde versie. Ik ben niet zuur, of een knuffelbeer. Maar ik heb zeker mijn zure momenten. En mijn knuffel momenten.

Edit: ik zeg niet dat ik iets acceptabel vind, Superpony. Ik zeg dat hij het recht moeten hebben eerst de opnames te zien.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 22-06-23 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Cer schreef:
Mkango schreef:

True, ik heb geen hulpmiddelen, dus wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken. Ik zou ook niet díe reactie hebben inderdaad.
Ik zou meer benauwd zijn voor reacties an sich in het algemeen zeg maar.
(op dat spoor, als jouw paard dan misschien even niet netjes loopt, en dat laten ze zien met een dramatisch filmpje in slomotion, wordt het misschien anders, maar dat is teveel offtopic)

Citaat:

Daar heb je aan de ene kant gelijk in :j De reactie zegt ook wat. (dat hij het meteen over hulpmiddelen heeft, dan lijkt hij te weten waar het over gaat inderdaad)

Aan de andere kant, als er geen beeld/geluid is waarop hij dat letterlijk zegt, geloof ik berichten ook niet perse meer, dat hij dat gezegd zou hebben (en dan hebben we het nog niet over deepfake :+ ) maar ook dat is offtopic :D
Ik denk dat als hij het op z'n FB-pagina publiceert, het wel van hem afkomstig is, haha. :))

Maar goed, hij heeft de beelden ook niet gezien, dus wie weet zeggen we allemaal achteraf wel: was dat nou alles? Want waar we het wel allemaal over eens zijn, is dat we allemaal momenten hebben die er minder fraai uitzien. Of dat nou is omdat ons paard een drupje water tegen z'n buik voelt, zoals die van pol013, of omdat we zelf een keer ons geduld verliezen of een terechte tik uitdelen.

rien10 schreef:
Als je mij een maand lang undercover filmt kan je een heel zuur, zeikerig, fitterig wijf monteren. Of iemand die graag lacht, veel woordgrapjes maakt, man en kinderen knuffelt.
Ik zou ook graag eerst het ruwe materiaal willen zien EN de gemonteerde versie. Ik ben niet zuur, of een knuffelbeer. Maar ik heb zeker mijn zure momenten. En mijn knuffel momenten.
Ik vind het ook wel liggen in de aard van het "zuur zijn." Je hoeft tegen mij ook echt niet te praten het eerste half uur nadat ik wakker ben geworden, dus als je me als zuurpruim wilt neerzetten, heb je aan drie dagen filmen al genoeg. _O- Maar dan ben ik een beetje kortaf, ik scheld mensen niet de huid vol en ga ze ook niet te lijf, dat zou namelijk onder geen enkele omstandigheid oké zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

princequillo
Fotograaf

Volgens mij stond dat gewoon in Helgstrand zijn eigen statement?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:47

Cer schreef:
Citaat:

Zie Facebook van Helgstrand, al is mijn Deens wat roestig :+

”Alle der har med tilridning af heste at gøre ved, at heste er store og stærke, og at det ofte kræver hjælpemidler

https://helgstranddressage.com/da/nyheder?fbclid=IwAR3dNPDIMDI2GvJ2DTm5HALc9-28o4_5pKYm_pSISze6ZMPLAz3BZC4RTE0

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:48

Ja ik lees nu ook dat dat op zijn eigen facebook stond, dat had ik niet onthouden :)

@superpony: ik heb het over privacy gehad, omdat ik dat best belangrijk vind.
Ik vind het gek dat sommigen het normaal vinden om anderen prive te filmen (niet deze situatie) omdat zij menen dat er iets aan de hand is.
Op straat wordt je al op elke hoek gefilmd, dat maakt me niks uit. Maar als mensen prive situaties zomaar zouden mogen filmen dan heb je het wel over iets anders.
Daarnaast vroeg ik of het op een bedrijf mag.

Daarmee zeg ikzelf niks over hoe deze man / dit team zn paarden behandelt, ik heb echt geen flauw idee. Ik praat dus ook niks goed
Laatst bijgewerkt door Cer op 22-06-23 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:50

Ik ben er trouwens voor om bijv lidmaatschappen van rijverenigingen etc aan te passen. Zodra iemand een startgerechtig ruiter is, dan sta je ook toe dat er onaangekondigde controle kan plaatsvinden. Het verschuilen achter private property moet simpelweg afgelopen zijn. Als je geen onaangekondigd bezoek op jouw terrein wil, dan is er geen enkele mogelijkheid om een actieve deelnemer of eigenaar te zijn. Bovendien gaat het een en ander gepaard met een actieve site voor klokkenluiders. Met een broodje aap verhaal, hoef je daar niet mee aan te komen.

In de Amerikaanse rensport heeft men de bovenstaande wijziging doorgevoerd. Dat lijkt enig succes te gaan hebben.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 22-06-23 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:52

@Nikkel: Oh, kijk, dat is wel een interessante ontwikkeling en inderdaad, waarom niet?

Citaat:
Wacht de beelden maar af en als je het dan nog acceptabel vindt, wat men ziet, verkoop dan gewoon je paarden, want dan ben je ze niet waard.

Maar zijn die beelden al ergens uitgezonden dan? Nee toch?

Bielsje

Re: Helgstrand Dressage geeft statement af over undercover-opnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:58

En juist met een bekend persoon als Helgstrand onderuit halen maak je naam, dus daar heb je al een reden (anders dan meldingen of iets) om undercover te gaan

princequillo
Fotograaf

Re: Helgstrand Dressage geeft statement af over undercover-opnames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:59

Nee, is nog niet uitgezonden inderdaad.
Ik denk ook niet dat Operation X al bepaald onbekend is, dus zouden ze Helgstrand daar nu echt nodig voor hebben?