princequillo schreef:Moet alleen wel zeggen dat alleen al een "gewoon" huis kopen voor jongere generaties al moeilijker en moeilijker wordt, laat staan een plot waar je een hippisch bedrijf op kunt starten. Dat heeft echt niet enkel te maken met wel of niet werken als tiener. Veel hebben dat wel gedaan en ook gewoon spaargeld. Daar red je het niet mee. Ik vind het ook een aparte aanname dat de jeugd tegenwoordig maar op zaterdag zit te lunchen.
lezen is ook een kunst of niet?
DuoPenotti schreef:Ik heb dat extra geld? Je bedoeld kneiterhard voor gewerkt en gespaard.
Keuzes gemaakt.
Wij hadden beide net iets meer dan een min.loon.
Maar nee we zaten niet elke zaterdag middag te lunchen, wat ik de jeugd wel zie doen nu.
Nee wij waren dan aan het werk en dat spaarde we.
Ouders van nu hoor ik zeggen, mijn kinderen werken, nee dat hoeft niet, kunnen ze later nog genoeg.
Valt zeker wat voor te zeggen, maar dan niet mopperen dat ze geen spaargeld hebben als ze het huis uit gaan.
En wat ik eerder zei, nu vanaf nul beginnen is niet meer te doen met deze prijzen.
Maar alles ongeveer even oud dan ik dat waren keuzes. Niets anders dan dat.
Ik zou die 43% ook heel graag uitgesplitst zien.
Want wie jong al geld over de balk smeet en dat in overbodige luxe deed zal daar nu ook moeite me hebben goed te organiseren. Wat is echt nodig voor het bedrijf en wat niet. Wat investeer ik en haal ik eruit en echt niet.
Hoe lang zijn ze al in bedrijf? Hebben ze het juist zonder eigen inspanning gekregen van ouders?
heb eerder ooit gelezen dat een 3e generatie eerder failiet gaat. Omdat daar de inspanning anders van is.
En 57% doet het dus wel goed.