Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleeke schreef:Popstra schreef:Mijn DA is een ferme vent. Die fiets na zijn werk door een stuk bos waar de wolf zit.
Hij fietst daar op zijn hoede zijnde doorheen met kippenvel op zn rug.
Ja zo erg is het en zo angstig zijn de mensen...
Er zijn best geregeld aanvallen van wilde zwijnen op mensen.
Toch liep niemand voordat de wolf er was angstig met een hooivork door het bos.
Ik was nog niet op het idee gekomen dat het eng is in door wolven gebied te fietsen
manzano schreef:En hoe vaak zijn er geen (ernstige) incidenten met buitenrijden veroorzaakt door loslopende honden....
Ineke2 schreef:manzano schreef:En hoe vaak zijn er geen (ernstige) incidenten met buitenrijden veroorzaakt door loslopende honden....
Waarom worden er hele andere dingen steeds bij gehaald? Die baasjes van de loslopende honden ( zeker waar het niet mag ) mogen van mij eindelijk ook wel eens aangepakt worden. Geen boete, maar laat ze eens een taakstraf uitvoeren in een revalidatiecentrum ofzo. Kunnen ze met eigen ogen zien wat hun gedrag onder andere kan veroorzaken. Gaan ze wat beter van nadenken hopelijk.
sterregoud schreef:Jessix schreef:Dat irriteerde mij toen ook. Zo laat je alleen maar zien dat ze van een mens niets te vrezen hebben. Het lijkt me voor alle partijen beter als ze schuw blijven voor mensen en liever niet in de buurt komen.
Dat van die fotografen is inderdaad absurd. Ze moeten ruim op afstand blijven.
Maar in Zuid west Drenthe heeft niemand van de inwoners ze gelokt of gevoerd, en komen ze op hun dooie akkertje de oprit oplopen, of naar de tractor. Ze laten a-typisch gedrag zien. Waarschijnlijk omdat er te weinig wild is, en ze snel aan mensen gewend raken.
fransje23 schreef:Ineke2 schreef:
Waarom worden er hele andere dingen steeds bij gehaald? Die baasjes van de loslopende honden ( zeker waar het niet mag ) mogen van mij eindelijk ook wel eens aangepakt worden. Geen boete, maar laat ze eens een taakstraf uitvoeren in een revalidatiecentrum ofzo. Kunnen ze met eigen ogen zien wat hun gedrag onder andere kan veroorzaken. Gaan ze wat beter van nadenken hopelijk.
Ik denk om aan te geven dat er ook andere diersoorten zijn die je aan kunnen vallen.
Dus dat je dat je eigenlijk altijd al op je hoede moest zijn?
OleJon schreef:Joanne1987 schreef:Maar er zijn toch helemaal geen aanvallen op mensen bekend?
Ik weet echt van veel mensen dat ze wolven hebben gezien tijdens wandelen of iets dergelijks, ook heel dichtbij, maar heb niks over aanvallen gehoord tot op heden...
Wil jij de eerste zijn?
fransje23 schreef:Ik denk om aan te geven dat er ook andere diersoorten zijn die je aan kunnen vallen.
manzano schreef:Dat bedoel ik inderdaad! Nu durven mensen opeens niet meer buiten te rijden terwijl er altijd al van alles was om "bang" voor te zijn en waarvan de kans dat je het tegen kwam echt veel groter was.
Er worden heel vaak honden doodgebeten of verwond door andere honden in het bos (of in de woonwijk) en nu roepen mensen opeens dat ze niet meer durven wandelen met hun hond vanwege een wolf. De kans dat je een verkeerde hond tegen komt is echt veel groter! Waarom was dat geen reden om niet meer naar het bos te gaan?
Ik snap het perspectief niet zo.
janderegelaa schreef:Hoezo? Je kunt een wild dier ook ergens uitzetten zonder dat het ooit gewend is geraakt aan mensen: dart erin, inladen, meenemen en ergens anders weer uitladen. Daarvan worden ze niet ineens half-huisdier of zo.sterregoud schreef:Dat van die fotografen is inderdaad absurd. Ze moeten ruim op afstand blijven.
Maar in Zuid west Drenthe heeft niemand van de inwoners ze gelokt of gevoerd, en komen ze op hun dooie akkertje de oprit oplopen, of naar de tractor. Ze laten a-typisch gedrag zien. Waarschijnlijk omdat er te weinig wild is, en ze snel aan mensen gewend raken.
En dat past wel in het beeld van het gerucht dat de eerste wolven die we hier gezien hebben hoogstwaarschijnlijk uitgezet zijn. Dus mensen al gewend waren.
https://www.dehoefslag.nl/nieuws/algeme ... het-begin-
manzano schreef:fransje23 schreef:
Ik denk om aan te geven dat er ook andere diersoorten zijn die je aan kunnen vallen.
Dat bedoel ik inderdaad! Nu durven mensen opeens niet meer buiten te rijden terwijl er altijd al van alles was om "bang" voor te zijn en waarvan de kans dat je het tegen kwam echt veel groter was.
Er worden heel vaak honden doodgebeten of verwond door andere honden in het bos (of in de woonwijk) en nu roepen mensen opeens dat ze niet meer durven wandelen met hun hond vanwege een wolf. De kans dat je een verkeerde hond tegen komt is echt veel groter! Waarom was dat geen reden om niet meer naar het bos te gaan?
Ik snap het perspectief niet zo.
Popstra schreef:Mijn DA is een ferme vent. Die fiets na zijn werk door een stuk bos waar de wolf zit.
Gini schreef:Je begrijpt dat er hele hondenrassen gestigmatiseerd en in bepaalde landen zelfs verboden zijn omdat ze dus juist als gevaarlijker bestempeld worden?
Het perspectief is dus exact hetzelfde. Mensen zijn OOK bang voor gevaarlijke honden die andere honden doodbijten.
Je begrijpt dat everzwijnen ook veel last veroorzaken en dat er websites bestaan die je tips geven over wat je moet doen als je een agressief everzwijn tegenkomt?
Ook hier is het perspectief dus exact hetzelfde. Mensen zijn OOK bang van everzwijnen die aanvallen.
Asciugamano schreef:Gini schreef:Je begrijpt dat er hele hondenrassen gestigmatiseerd en in bepaalde landen zelfs verboden zijn omdat ze dus juist als gevaarlijker bestempeld worden?
Het perspectief is dus exact hetzelfde. Mensen zijn OOK bang voor gevaarlijke honden die andere honden doodbijten.
Je begrijpt dat everzwijnen ook veel last veroorzaken en dat er websites bestaan die je tips geven over wat je moet doen als je een agressief everzwijn tegenkomt?
Ook hier is het perspectief dus exact hetzelfde. Mensen zijn OOK bang van everzwijnen die aanvallen.
…en dus passen mensen zich aan.
Prima opgelost!
(I.p.v. alles maar meteen doodschieten en uitroeien)
Asciugamano schreef:Popstra schreef:Mijn DA is een ferme vent. Die fiets na zijn werk door een stuk bos waar de wolf zit.
… wat niet wil zeggen dat dat terecht is.
‘Dat het nodig is’ enz…
Wie zegt dat het nodig is?