sevke schreef:Cranio sacraal therapie is onzin en niets meer dan dat. Hersenvocht is er inderdaad, maar dat zit veilig beschermd onder een schedel, waar je niet doorheen kunt, tenzij je iemand met een hamer de kop inslaat.
MIjn zus is kinesiste en doet heel veel manuele therapie, vooral met baby's en kinderen. Ze heeft hele kundige handen, maar ze zegt: met alle beste wil van de wereld kun je geen "energiestromen" of iets dergelijks voelen op iemands hoofd. Wat niet wegneemt dat een hoofdmassage heel ontspannend is, mijn kapper kan het bijzonder goed trouwens.
Typisch voor al die kwakzalversstromingen is dat ze graag en veel met moeilijke woorden gooien om hun "therapie" een zweem van geloofwaardigheid te geven.
Cranio sacraal is daar een mooi voorbeeld van.
...en de aarde is plat.
Denk dat je zus vast wel wat mooie anatomieboeken heeft: kijk daar vooral nog eens in.
Gaat het hier verder nog een keer over het oorspronkelijk bericht?
Vind het heel goed dat er onderzoek komt naar welzijn van het coachpaard! Ik vind het kwalijk hoe gemakkelijk chronisch geblesseerde paarden worden aangeboden als coachpaard. Heeft het dier al moeite met het eigen lijf, krijgt het ook nog eens de shit van ons mensen erbij...