[VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: [VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:26

Ik ben die activisten op de Utrechtse baan hier ook spuugzat, maar als ze de weg oplopen terwijl ik daar in mijn auto rij stop ik ook. Een mensenleven is me meer waard dan "hadden ze maar niet de weg op moeten lopen".

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:30

prompter schreef:
Ik ben die activisten op de Utrechtse baan hier ook spuugzat, maar als ze de weg oplopen terwijl ik daar in mijn auto rij stop ik ook. Een mensenleven is me meer waard dan "hadden ze maar niet de weg op moeten lopen".

Helemaal mee eens. Hoe je het ook wendt of keert ik vind het echt niet kunnen om dit soort acties te doen, wetende hoeveel schade het aan kan richten.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:31

Ik vind het een domme actie, die ik zelf in elk geval nooit gedaan zou hebben; ik zou denk ik., mits dat mogelijk was, gewoon zijn afgestapt, hek los gemaakt en met een keiharde zwieper open gegooid en weer opgestapt.

Maar jaren terug al vele filmpjes gezien hoe die protesten er aan toe gaan en vanuit dat licht bezien, kan ik wel begrijpen waarom deze man dacht; ja fuck it, het is een keer klaar met andermans plezier vergallen, ik rijd door.
Want die activisten zijn verre van heilig, integendeel zelfs en staan daar vrijwel altijd met standje agressie op 10. Daarom snap ik ook wel dat die man doorrijd; ik was ook doorgereden met dat soort agressieve doorgeslagen volk; je weet nooit wat er gebeurt als je na zo'n actie afstapt om je verantwoordelijkheid te nemen.

Maar uiteindelijk is het een domme actie geweest; hij is zelf nu de lul en die actievoerders hebben nu nog eens extra munitie om tegen een slipjacht aan te gaan slaan.

Maar ik snap de actie wel; als je constant dit soort mensen iedere keer weer tegenkomt, waarvan het overgrote deel zich agressief opstelt, dan is het gewoon een kwestie van tijd dat er een keer iemand denkt; en nou ben ik er klaar mee, ik dwing ze gewoon aan de kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:33

Avalanche schreef:
In dit geval eens. Alleen ik val een beetje over de laconieke houding van: moet ze daar maar niet gaan staan. De ander heeft ook een verantwoordelijkheid.
Als er elke dag iemand in de deur van de bak gaat staan als jij wilt rijden en je er onder geen beding doorlaat, zelfs aan de teugels van je paard gaat lopen sjorren, komt er ook bij jou vast ook een moment waarop je denkt: sod it, nou rijd ik gewoon een keer door. Dat is de context van het hele verhaal: die mensen doen het keer op keer op keer op keer, zelfs als er niet illegaal gejaagd wordt, en inderdaad wel huilen als ruiters er op een gegeven moment klaar mee zijn en gewoon doorrijden.

Had die vrouw er nog gestaan op het moment dat de ruiter sprong, had ik het overigens ook een ander verhaal gevonden, maar ze worden gewaarschuwd dat hij gaat springen, hij stuurt er netjes naast. Als je dan zelf opzij stapt, heb je het imo toch echt aan jezelf te danken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:39

prompter schreef:

Is ook zeker niet verstandig er op in te rijden gezien alle nare juridische gevolgen. Als treiter demonstrant moet je wel rekening houden dat er ook minder fatsoenlijke mensen achter het stuur kunnen zitten.

Vorig jaar in Leeuwarden dachten een paar sterker te zijn dan een auto. Tja dom! Maar goed de bestuurder van de auto was ook niet slim bezig.

https://youtu.be/i1IBhMjScEo

En de politie stond erbij en keek er naar.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:40

@ nieuwsredactie

De titel hierbij is tendentieus.

Je kon evengoed schrijven:
”Activiste tegen vermeende vossenjacht loopt onder paard tijdens de sprong."

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:42

prompter schreef:

Ik zou ze ook niet opzettelijk aanrijden.
Maar als ik er naast rij en ze springer er op het laatste moment voor?
Wat kun je dan nog doen.
Zeg jij dan ook was mijn schuld?

Dát is wat hier gebeurde.
De activisten gingen stuurs met de rug naar de paarden zitten met een houding wij blijven zitten.

Oké prima denkt de ruiter. Er naast is ook plek en met een mooi staaltje stuurmanskunst rijd ze ernaast.

Ja als dan de stoere ik blijf zitter toch gaat rennen als een kip zonder kop...

De aanrijding was niet expres
En blijf dus gewoon weg van de route. Ga er naast staan protesteren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:47

Wie had er ooit gedacht dat een paard nog eens gebareert zou worden tegen het hoofd van een dierenrechtenactivist _O- _O- _O-

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:56

Elisa2 schreef:
Zie ze nog wel liever op een andere manier gekozen dan op het filmpje van dit topic. Maar op echte beschermde vossen gaan jagen..nee. Dan vraag je ook om protesten en zet je zelf de slipjacht in een kwaad daglicht.

Vossen zijn geen beschermde dieren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:08

Sizzle schreef:
Het is maar een hobby, geen levensnoodzaak om die hindernis te springen. Al is degene voor je nog zo krankzinnig, het is het niet waard om diegene in gevaar te brengen. Voor mij valt dit onder haantjes gedrag. Vooral dat niet omkijken en doorrijden maakt het gewoon een onverantwoordelijke zak. Je rijdt met de auto ook niet actief op klimaatklevers in.

Het is maar een hobby, geen levensnoodzaak om andermans plezier te bederven, valt voor mij onder haantjes gedrag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:11

Even los van de activisten die op het hek zaten, ik vind het springen van zo'n hek sowieso maar raar en een risico :?.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:15

fransje23 schreef:
Loretta schreef:
Het ziet er niet uit als een moedwillige actie van de ruiter. De activist sprong zelf op het laatste moment voor het paard. Dat is het treurige eraan. Dit soort activisten brengen zichzelf en anderen in gevaar. En helaas gaat dat soms fout.

Nee, ze sprong niet expres voor het paard. Ze let gewoon niet goed op! Waarschijnlijk had ze verwacht dat hij nog niet zou springen.

Hopelijk een leermoment voor deze activist, volgende keer als je een waarschuwing krijgt van een ruiter deze toch maar serieus nemen en even opzij gaan(en goed uit je doppen kijken.)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:19

Mkango schreef:
Avalanche schreef:
In dit geval eens. Alleen ik val een beetje over de laconieke houding van: moet ze daar maar niet gaan staan. De ander heeft ook een verantwoordelijkheid.
Als er elke dag iemand in de deur van de bak gaat staan als jij wilt rijden en je er onder geen beding doorlaat, zelfs aan de teugels van je paard gaat lopen sjorren, komt er ook bij jou vast ook een moment waarop je denkt: sod it, nou rijd ik gewoon een keer door. Dat is de context van het hele verhaal: die mensen doen het keer op keer op keer op keer, zelfs als er niet illegaal gejaagd wordt, en inderdaad wel huilen als ruiters er op een gegeven moment klaar mee zijn en gewoon doorrijden.

Had die vrouw er nog gestaan op het moment dat de ruiter sprong, had ik het overigens ook een ander verhaal gevonden, maar ze worden gewaarschuwd dat hij gaat springen, hij stuurt er netjes naast. Als je dan zelf opzij stapt, heb je het imo toch echt aan jezelf te danken.

Dat is niet per se waar ik op reageer. Ik snap zijn frustratie, hij kondigt het heel beleefd aan, en doet zijn best haar niet te raken. Dat is nog iets anders dan: wat zou ik er graag op in rijden, wat hier ook wordt gezegd. Ik vind dat laatste toch echt wel een grens over.

Loretta schreef:
prompter schreef:

Is ook zeker niet verstandig er op in te rijden gezien alle nare juridische gevolgen. Als treiter demonstrant moet je wel rekening houden dat er ook minder fatsoenlijke mensen achter het stuur kunnen zitten.

Het gaat mij aan het eind van de dag om mensenlevens.
Er op in rijden is gewoon niet oké, nooit. Moreel gezien is een mensenleven belangrijker dan je gelijk.

Er zit een verschil tussen iets niet doen omdat het om een (strontvervelend en gruwelijk irritant) mens gaat en iets niet doen om juridische gevolgen niet te hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:20

Hij reed er niet op in.
Ze liep er zelf voor.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:23

Die nuance maak ik toch ook heel duidelijk?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:24

fransje23 schreef:
Misschien ook nuttig om een licht te werpen op het protest.
Dit is een artikel van vorige week

https://www.itv.com/news/2023-02-08/sickening-video-obtained-by-itv-news-shows-illegal-fox-hunt-in-progress

Vraag mij af waarom iedereen er vanuit gaat dat de hunters geen enkele blaam betreft? Dat die zich altijd keurig aan de regels houden?

https://theconversation.com/no-wonder-fox-hunting-is-still-prevalent-the-ban-is-designed-to-fail-british-wildlife-110454

Dit is echt ziek, je zal daar je lol maar vandaan halen. Dan ben je ook niet helemaal goed in je bovenkamer hoor. -O-

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:25

Tja risico van het vak.
Zoals hierboven ook benoemd, het wordt steeds vaker en gekker.

Ken iemand die kalveren rijdt die sinds een tijdje alleen nog maar 's nachts rijdt omdat hij overdag constant lastig gevallen wordt door activisten. Als hij even stopte voor een bak koffie kon dat al niet eens normaal.

Ze staan ook iedere dag, en nee ik overdrijf niet, bij slachthuizen. Prima als je er anders over denkt. Maar laat mensen ook gewoon hun werk doen. Ik snap dan wel dat je als chauffeur een keer doorrijdt omdat je zo niet kunt werken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:25

Het is niet voor niets (eindelijk) verboden in de UK.
Maar mensen zijn gewoon gestoord als het gaat om dieren. Hanengevechten, hondengevechten, stierenvechten, de lijst is redelijk eindeloos...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:30

Ibbel schreef:
Het is niet voor niets (eindelijk) verboden in de UK.
Maar mensen zijn gewoon gestoord als het gaat om dieren. Hanengevechten, hondengevechten, stierenvechten, de lijst is redelijk eindeloos...

Maar dat mag je volgens sommige mensen hier niet tegen protesteren.
Of althans het mag wel maar dan mag je ook gewoon platgereden worden..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:33

of je het nu wel of niet eens bent met die actie. Die ruiter had die activist wel heel serieuze schade kunnen aanbrengen. Ik vind het ook van de ruiter een domme actie, misschien zelfs wel poging tot doodslag.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:38

fransje23 schreef:
Onali schreef:
Zou het anders heel graag doen hoor.

Serieus?

Jij zou het risico nemen iemand te doden omdat die op een bepaald vlak ergens anders over denkt dan jij?

Nee, ik zou een idioot aanrijden omdat ze mensen hinderen die om wat voor reden dan ook in de auto zitten.

Ik heb echt 0,0 geduld voor deze gasten.
En nee doden zou ik niet, maar ik laat mij ook niet intimideren.

_San87_ schreef:
Bluf.

Ik zei niet dat ik het ga doen, maar mn vingers, of liever gezegd mn rechtervoet, zou(den) serieus jeuken.
Ik zou ook niet vol gas rijden, maar misschien volstaat rollen ook wel om ze uit mn pad te krijgen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:49

Onali schreef:
Ik zei niet dat ik het ga doen, maar mn vingers, of liever gezegd mn rechtervoet, zou(den) serieus jeuken.
Ik zou ook niet vol gas rijden, maar misschien volstaat rollen ook wel om ze uit mn pad te krijgen.

Werkt prima.
Twee jaar geleden liep er hier een hele groep idioten tegen de Covid maatregelen te protesteren. Hadden geen toestemming voor een betoging, mochten het centrum niet in, probeerden dat iedere keer, en staken dus de doorgaande weg over bij verkeerslichten waar ze gewoon door rood heen bleven lopen. Op een gegeven moment ging de eerste auto écht gewoon rijden en duwen, en ik ben ook gewoon gevolgd, net als de rest die het zat was. En ja, daar kregen er een stel echt een duw van wat spatborden links en rechts.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:56

De ruiters plaatsten het volgende statement: 'De activist werd geraakt toen deze onverwachts naar links bewoog, juist die plek waar ik mijn paard onder volle controle naartoe reed. De activist negeerde de waarschuwing en leek zich volledig onbewust van de consequenties van zijn/haar daden. met totale minachting voor de veiligheid van de ruiter en het paard."

Het is maar net hoe je het ziet...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:00

Doubtless schreef:
De ruiters plaatsten het volgende statement: 'De activist werd geraakt toen deze onverwachts naar links bewoog, juist die plek waar ik mijn paard onder volle controle naartoe reed. De activist negeerde de waarschuwing en leek zich volledig onbewust van de consequenties van zijn/haar daden. met totale minachting voor de veiligheid van de ruiter en het paard."

Het is maar net hoe je het ziet...

Naar mijn idee precies zoals het is gegaan. :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:16

Een betere titel is “ Dierenactivist springt voor paard!”