Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Ik ben die activisten op de Utrechtse baan hier ook spuugzat, maar als ze de weg oplopen terwijl ik daar in mijn auto rij stop ik ook. Een mensenleven is me meer waard dan "hadden ze maar niet de weg op moeten lopen".
Avalanche schreef:Als er elke dag iemand in de deur van de bak gaat staan als jij wilt rijden en je er onder geen beding doorlaat, zelfs aan de teugels van je paard gaat lopen sjorren, komt er ook bij jou vast ook een moment waarop je denkt: sod it, nou rijd ik gewoon een keer door. Dat is de context van het hele verhaal: die mensen doen het keer op keer op keer op keer, zelfs als er niet illegaal gejaagd wordt, en inderdaad wel huilen als ruiters er op een gegeven moment klaar mee zijn en gewoon doorrijden.In dit geval eens. Alleen ik val een beetje over de laconieke houding van: moet ze daar maar niet gaan staan. De ander heeft ook een verantwoordelijkheid.
prompter schreef:Ik ben die activisten op de Utrechtse baan hier ook spuugzat, maar als ze de weg oplopen terwijl ik daar in mijn auto rij stop ik ook. Een mensenleven is me meer waard dan "hadden ze maar niet de weg op moeten lopen".
Sizzle schreef:Het is maar een hobby, geen levensnoodzaak om die hindernis te springen. Al is degene voor je nog zo krankzinnig, het is het niet waard om diegene in gevaar te brengen. Voor mij valt dit onder haantjes gedrag. Vooral dat niet omkijken en doorrijden maakt het gewoon een onverantwoordelijke zak. Je rijdt met de auto ook niet actief op klimaatklevers in.
fransje23 schreef:Loretta schreef:Het ziet er niet uit als een moedwillige actie van de ruiter. De activist sprong zelf op het laatste moment voor het paard. Dat is het treurige eraan. Dit soort activisten brengen zichzelf en anderen in gevaar. En helaas gaat dat soms fout.
Nee, ze sprong niet expres voor het paard. Ze let gewoon niet goed op! Waarschijnlijk had ze verwacht dat hij nog niet zou springen.
Mkango schreef:Avalanche schreef:Als er elke dag iemand in de deur van de bak gaat staan als jij wilt rijden en je er onder geen beding doorlaat, zelfs aan de teugels van je paard gaat lopen sjorren, komt er ook bij jou vast ook een moment waarop je denkt: sod it, nou rijd ik gewoon een keer door. Dat is de context van het hele verhaal: die mensen doen het keer op keer op keer op keer, zelfs als er niet illegaal gejaagd wordt, en inderdaad wel huilen als ruiters er op een gegeven moment klaar mee zijn en gewoon doorrijden.In dit geval eens. Alleen ik val een beetje over de laconieke houding van: moet ze daar maar niet gaan staan. De ander heeft ook een verantwoordelijkheid.
Had die vrouw er nog gestaan op het moment dat de ruiter sprong, had ik het overigens ook een ander verhaal gevonden, maar ze worden gewaarschuwd dat hij gaat springen, hij stuurt er netjes naast. Als je dan zelf opzij stapt, heb je het imo toch echt aan jezelf te danken.
Loretta schreef:prompter schreef:Ik ben die activisten op de Utrechtse baan hier ook spuugzat, maar als ze de weg oplopen terwijl ik daar in mijn auto rij stop ik ook. Een mensenleven is me meer waard dan "hadden ze maar niet de weg op moeten lopen".
Is ook zeker niet verstandig er op in te rijden gezien alle nare juridische gevolgen. Als treiter demonstrant moet je wel rekening houden dat er ook minder fatsoenlijke mensen achter het stuur kunnen zitten.
fransje23 schreef:Misschien ook nuttig om een licht te werpen op het protest.
Dit is een artikel van vorige week
https://www.itv.com/news/2023-02-08/sickening-video-obtained-by-itv-news-shows-illegal-fox-hunt-in-progress
Vraag mij af waarom iedereen er vanuit gaat dat de hunters geen enkele blaam betreft? Dat die zich altijd keurig aan de regels houden?
https://theconversation.com/no-wonder-fox-hunting-is-still-prevalent-the-ban-is-designed-to-fail-british-wildlife-110454
Ibbel schreef:Het is niet voor niets (eindelijk) verboden in de UK.
Maar mensen zijn gewoon gestoord als het gaat om dieren. Hanengevechten, hondengevechten, stierenvechten, de lijst is redelijk eindeloos...
fransje23 schreef:Onali schreef:Zou het anders heel graag doen hoor.
Serieus?
Jij zou het risico nemen iemand te doden omdat die op een bepaald vlak ergens anders over denkt dan jij?
_San87_ schreef:Bluf.
Onali schreef:Ik zei niet dat ik het ga doen, maar mn vingers, of liever gezegd mn rechtervoet, zou(den) serieus jeuken.
Ik zou ook niet vol gas rijden, maar misschien volstaat rollen ook wel om ze uit mn pad te krijgen.
Doubtless schreef:De ruiters plaatsten het volgende statement: 'De activist werd geraakt toen deze onverwachts naar links bewoog, juist die plek waar ik mijn paard onder volle controle naartoe reed. De activist negeerde de waarschuwing en leek zich volledig onbewust van de consequenties van zijn/haar daden. met totale minachting voor de veiligheid van de ruiter en het paard."
Het is maar net hoe je het ziet...