Strengere controle op naleving I&R-plicht in 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 07:43

Utixo schreef:
Ook een paard met een niet correct kloppend geregistreerd paspoort kan hier voorlopig op geregistreerd worden. En er is een optie om hier gelijk het paard officieel in te schrijven in NL als dit nog niet gebeurd is.

En dit kan vanaf 1 januari alleen nog via een PPI.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 13:35

Tancreda4 schreef:
juval schreef:

uitschrijven kan sowieso.

de houder van het paard is verantwoordelijk voor de juiste registratie (en dus moet die zorgen voor een ubn nummer).

Maar als je naar een plek gaat zonder ubn kan je je paard nergens onder registeren. Dat is iets van de stal waar je heen gaat en kan je als paardeneigenaar niets aan veranderen toch ?

klopt, als jij verhuisd naar een pensionstal waar nog geen ubn nummer is aangevraagd, dan is dit de verantwoordelijkheid van de pensionhouder. Jij mag niet op een adres wat niet van jou is (huur of koop) een ubn nummer aanvragen.
Bij eventuele controle door instanties gaat de eventuele boete naar de houder. Niet de eigenaar.

Hutcherson

Re: Strengere controle op naleving I&R-plicht in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 13:38

Ik heb daarover contact geehad met rvo. Want mijn vmoudde plek had geen UBN en na overleg (met verhuurder) moest ik dat zelf aanvragen want ik ging mijn paarden exporteren (dus UBN verplicht). Na overleg over de situatie met rvo gaven ze aan dat ik dit dan zelf moest doen. Ook uitgelegd dat ik daarna dus geen connectie meer had met het perceel en ook niet de komende dieren ga registreren. Was prima.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 13:42

Dus op 1 perceel kunnen meerdere ubn nummer zitten Ivm meerdere huurders?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 14:08

Dat klopt Duopenotti.
Toen mijn amazone ergens een deel van een accomodatie huurde moest ik goed opletten dat ik het paard naar het juiste UBN verplaatste.